Tips: Min åsikt om Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av chrippe7, 29 maj 2012.

1. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Nej inte om du har ett 64 Gb SD-kort.

2. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Min erfarenhet av SGSIII är mycket bra än så länge. Hade tidigare SGSII, så det är ju ingen enorm uppgradering, men trots allt ett lyft vad gäller skärm med mera. Det första telefonen gjorde efter att jag loggade in på mitt Google-konto var att ladda ner de omkring 120 appar som jag hade på min SGSII, så jag är glad att jag har ett tillräckligt stort datapaket från Tele2, då den då detta var klart, hade laddat ner drygt 730MB. Lite irriterande att den valde att slänga ut allting på startskärmarna, men det kan man väl ta.

Jag har inte stött på så mycket problem hittills, med ett par undantag:
    När jag försökte få över mina kontakter (som jag trodde att jag hade synkat med mitt Google-konto) fick jag bara en helvetisk massa email-addresser, troligen från Hotmail-kontot, vad det verkar.

Jag startade då upp min gamla telefon och sparade alla kontakter som vcf-fil och flyttade dem den vägen, gick in addressboken och valde att importera från SD-kort och valde alla kontakter.

Inga kontakter importerades. Provade igen - samma resultat. Provade att importera en kontakt, och då plötsligt funkade det, men att importera flera hundra kontakter en och en hade jag verkligen inte lust med.

Jag tänkte då försöka få ut sim-kortet och sätta in det i gamla telefonen för att synka mot Google, men fick inte ut det ur min SGSIII (får försöka med pincett senare), så det var ju kört. (Kan tilläggas att jag plockade ut simkortet från ett mini-SIM, men ska beställa ett micro-SIM från min operatör.)

Lösningen var att jag på SGSIII fick gå in i "Mina filer", letade upp vcf-filen och öppnade den den vägen. Då helt plötsligt slängde den in något den påstod var 680 kontakter, typ (kan det verkligen vara så många, eller räknar den att varje telefonnummer och email är en kontakt, även om det står under samma namn?).

I övrigt har allting funkat jättebra. Provade också igår kväll att ställa larmet för att gå upp på morgonen med hjälp av S Voice, och det funkade felfritt.

3. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Är det bara för mig som hemknappen har ganska seg respons? Trycker jag på den så tar det typ en halvsekund innan man börjar se att något händer, hur är det för Er?

4. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 748
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    det där med att den skickar genvägar till hemskärmen har inte med telefonen att göra utan det är en inställning i Google Play, den går att ändra, bara trycka inställningar sen bocka av"Lägg till widgetar automatiskt"

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Testa denna om du inte redan hittat någon ersättare:

https://play.google.com/store/apps/...sMSwxLDEsImNvbS5tb3JyaXNvbi5nYWxsZXJ5bG9jayJd

Den döljer bilderna i galleriet eller annan multimedia som videos osv. man kan nå dessa via appen med lösenord.

6. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Samma här... förhoppningsvis kan de fixa det med en uppdatering :)

7. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Är det någon skillnad om du använder apex eller nova istället för TW?

8. Dodds

Dodds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Second that. Förhoppningsvis mjukvara :P

9. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Använder Apex så nej det är ingen skillnad :/

Måste tillägga att videokameran är riktigt grym! Otroligt mycket bättre skärpa och färger än på en HOX, om intresse finns kan jag ladda upp de 2 klippen jag har, 1 från HOX och 1 från SG3 så kan ni få se skillnaden, blev helt ställd över hur bra videokameran är :D

10. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ah, nu fattar jag vad du menar. Sorry jag läste nog inte ditt första inlägg ordentligt. Jag använder denna och den funkar utmärkt till foto och film.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartanuj.hideitpro&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zbWFydGFudWouaGlkZWl0cHJvIl0.

11. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Haha, jag menar att de filer som man vill komma åt från dropbox offline kan man ladda ner till mobilen, men självklart inte mer än mobilens minne...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2