Min desire fyller snart 1 år och verkar ha många ålderskrämpor.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av skuggfaxe, 30 mar 2011.

1. Bengtsson

Bengtsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spotify är, TYVÄRR, mitt stora problem också. Det kraschar luren och det känns som du säger när det växlar mellan nät. Gick idag med alla dataanslutningar av och spelade bara de lokala filerna. Men efter 40 minuter kraschade det luren ändå. JÄVLIGT irriterande.

2. wigge70

wigge70 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har haft min i 11 månader och det är min första HTC och jag är kanon nöjd :-) kör med Leedroid sen ca 3 mån och det gjorde saken bara bättre.. nu släpper snart htc nya mobiler man blir sugen på en evo 3d, men vet ej om jag vill byta bort min älskling..

3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 900
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag fick min lur 2010-05-20.
    Inga problem med den förutom det jag orsakade själv. Jag har tappat mobilen i katternas vattenskål. Den får precis plats i skålen och studsade en gång på golvet innan den hamnade i skålen. ;) Fick senare problem med att jag inte kunde använda kameran. Öppnade upp mobilen då garantin är förbrukad när den är vattenskadad. Alla fuktlapparna i telefonen var vita, de hade alltså inte reagerat förutom den vid kameran. Den var röd. Plockade ur kameran och hittade fin grön korrosion på kontakterna som jag plockade bort och sen dess har allt fungerat prima igen. Flashar ofta olika rom:ar och kör nu Leedroids Gingerbread med Sense. Funkar hur bra som helst och jag ser ingen som helst anledning till att byta lur än. Det är nog rekord, jag brukar bara ha mina lurar i ca ett halvår. Det finns inga repor på skärmen men jag har alltid haft den i ett fodral. :)

4. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan nog nästan helt konstatera att det faktiskt är spotify som är den stora boven och då särskilt när det gäller de lokala musikfilerna. Jag köpte nämligen nytt minneskort och telefonen funkar nu bra förutom när jag kör lokala filer i spotify och telefonen växlar nät. Då kraschar appen och skärmen släcks. ända som hjälper är att rycka batteriet, starta om den och sedan starta om den med av/på-knappen en gång till.

Att det är skillnad på den första och den andra omstarten märker jag på att vid den första omstarten funkar inte SilentBoot-appen som den ska men det gör den vid andra "riktiga" omstarten.

Jag tycker det är märkligt att det finns ett samband mellan de lokala filerna och nätuppkopplingen, de lokala filerna borde ju inte påverkas men det verkar helt uppenbart som att "Offlineläget" inte är helt optimerat...

Skulle vara intressant att höra om det finns fler som upplever detta.

5. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Hade grymma problem med appar som FC:ade och spontana omstarter. Tänkte först bara köra en factory reset, men tog och installerade om totalt med en RUU istället. Känns bra att få en helt fräsch installation av android.

Spotify funkade dock bra både innan och efter ominstallationen.