Min Flash av Custom "Hero" Rom

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av tizerman, 3 sept 2009.

  1. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Uffez: Det finns en ny version av New PC Studio på nätet. Den hittar inte den när den ska leta ny version i sig själv. Efter ominstallation så funkar Odin för att flasha igen.
     
  2. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK, så man använder Odin. Behöver jag göra nåt särskilt före upgrade mht att HERO-romen ligger på. Skall man tex backa till senaste backupen först? Gjorde ju en Nandroid-backup innan jag uppgraderade. Antar att allt HERO är borta efter upgrade?
    Skall testa i em.
    Tack för svar, verkar inte vara så många som har lagt på HERO-romen. TYcker den har funkat helt OK i övrigt, men uppenbarligen inkluderades inte IH7 i den (som det stod i anvisningen). Har lite för dålig bild av hur arkitekturen ser ut dvs vad som är baseband (motsv. firmware dvs mer hårdvarunära) och vad som mer kan anses motsvara applikationslagret (vilket jag antar är vad som huvudsakligen berörs av HERO-rom)...
     
  3. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Allt försvinner när du kör Odin, men jag gjorde inget annat före än wipe. Efter så kunde jag flasha in recoveryn på samma sätt som när jag lade in Galaxhero eftersom de filerna ligger kvar på kortet, fast då använde jag bara recoveryskärmen till att roota.

    Om du skulle råka bricka telefonen så är det bara att köra Odin igen.
     
  4. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara så jag förstår - räcker det inte med att köra på mha Odin? Och då är alla rester av Hero borta?
    Måste pilla mer med detta så man lär sig nån gång...
     
  5. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Ja det räcker. Den flashade över allt utom egna filer. Men om du vill roota igen så funkar de filer du redan har.
     
  6. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK, då testar jag en repa med Odin... Tack för tipsen.
     
  7. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har provat med Odin 2 ggr nu, men den hänger sig hela tiden vid reboot. Gjorde sannolikt ett misstag att inte göra "wipe/factory reset" först. Nu stannar den hela tiden i boot med "android" texten och kommer inte vidare... Har du nåt tips?
     
  8. uffez

    uffez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Startade i recovery-läge och tryckte på menu - då bootade den korrekt... Vet inte varför, dock... Kanske gjorde den en reset...
     
  9. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu uppdaterat min fån med senaste samsung Baseband I7500xxIH8
    Allt gick som en dans... sket i att ta backup då nandroid funkar.. orkar inte kolla riktigt.

    Vad behöver jag göra nu för att få in HTC Hero? Är den kompatibel med senaste uppdateringen?

    Skall jag fösäkrhets skull köra den där one click root innan? Kan jag annars följa trådens första inlägg?
     
  10. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag vet inte, men varför bry sig om Hero-ROM. Snart kommer Donut och då vill du ändå flasha tillbaka igen för att kunna uppdatera.

    Min fastnade också vid Androidloggan i bootskärmen hur länge som helst. Startade om flera ggr och till slut gick den igång. Den installerade kanske program i bakgrunden?
     
  11. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja ha den apsnygga rommen.. massor av grönt och svart.. jag är ju GAIS:are.. en du har en poäng.. känns kanske lite dumt när dounat är på G... frågan är hur det går med de proggs man har för det är väl inte säkert att donut är bakåtkompatiblet?
     
  12. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Alla program som skapats för en tidigare android version ska funka på en nyare har google sagt vad jag minns. Däremot kommer inte ett donut-program funka på cupcake.
     
  13. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  14. Truxx

    Truxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, klockan är nu 6 på morgonen och jag har suttit hela natten och försökt få in galaxohero... Lyckades men den står bara och tickar på android när den ska starta. Försökte då med "Restore latest backup" men då när jag ska starta vanligt så hänger den sig vid samsung. Går fortfarande att starta i recoverymode och jag kan ju mounta sdkortet.

    Men vad ska jag göra nu? Kan det vara nå fel på min backup? Kan jag lägga in en annan rakt på sdkortet och sen restora den? Väldigt tacksam för svar.........
     
    Last edited: 22 nov 2009
  15. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    har du kört "restore g.apps"? .. om du inte kör den så kommer den stå o ticka på android skärmen efter reboot.
     
  16. Truxx

    Truxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar inte, står restore aborted : see /tmp/recovery.log

    Men hur gör jag om jag vill ha allting tillbaka? Varför funkar inte min backup?

    Edit: Liten fundering... Om någon kopierar sina filer i sdcard/nandroid och jag ersätter mina, borde jag inte då iaf kunna starta i vanilla igen?

    En annan fundering... Varifrån är det den vill restora gappsen ifrån? Min nandroidbackup? Isf så borde jag ju med en ny backup kunna restora dom också?

    I /sdcard/tmp hittar jag inte någon recovery.log men den kanske ligger i roten någonstans?
     
    Last edited: 22 nov 2009
  17. Truxx

    Truxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så! Efter något dygns meckande är jag nu tillbaka på noll. Vet inte varför den startade denna gången men nu har jag iaf lyckats restora min nandroid backup...
     
  18. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    om du får restore aborted så hittar den inte ii5.tar (ie den omdöpta ii5 uppdateringen) på minneskortet.
     
  19. Truxx

    Truxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes, har lyckats fixa det nu. Hade inte lyckats för över hela ii5-filen. Lyckades helt utan fastboot eller adb, men nu kör jag med ih8, men de borde väl inte spela någon roll...