Min HD har sämst batteri.. varför?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Hoffmeister2, 30 jan 2011.

1. TobbeWilson

TobbeWilson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har själv haft min HD nu i ca 5 veckor och som så många började man med att reagera på att batteritiden verkligen var usel, vilket i sin tur gjorde att man installerade så mycket man kunde vad det gällde app-killers mm. Detta gjorde ju i sin tur bara att det sög ännu mer kraft från batteriet. Förra helgen beslöt jag mig för att rensa!
    Jag tog bort alla applikationer som på något vis skulle hjälpa till att hålla batteriet piggt, d.v.s Advanced App Killer och Juice Defender för min del. (Jag hade provat några andra med). Sedan rensade jag bort alla andra applikationer/widgets som jag inte använt alls utan bara installerat och kollat på typ.
    Efter det tog jag ut minneskortet och gjorde en fabriksåterställning vilket jag verkligen fasade för.
    När telefonen startade upp igen så gick den igenom inställningsguiden precis som vanligt och jag valde default på allt.
    Det tog ca 10 minuter innan den hittat och installerat om alla applikationer som jag hade installerade vid återställning och dessutom lagt tillbaka de inställningar för wifi som jag hade haft (något jag trodde att jag skulle behöva göra om).
    Inga inställningar är ändrade förutom att GPS Satelite är avstängd.
    Nu fungerar telefonen helt felfritt med mycket bra batteritid, den har nu varit utan laddning i 29 timmar, varav den varit aktiv i 9 och jag har fortfarande ca 68% kvar.
    Kan tillägga att jag pratat i telefon ca 3 av de 9 aktiva timmarna och resten har varit surf, musik och annat. Dock ej så mycket spel.

Last edited: 2 feb 2011
  2. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag försöker också boosta batteriet men när jag gör så har så lyser inte min lampa orange.
    Den lyser grönt direkt oavsett om jag har telefonen igång eller inte. :ehm:

3. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Var hittar men detta?

Mvh Jonas

4. Gruski

Gruski Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det som jag beskriver ovan är laddningstricket.