Min Hero är missfärgad

Discussion in 'Hero' started by MrJellyBean, Sep 30, 2009.

1. MrJellyBean

MrJellyBean Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur gör man en grupptalan? Alltså inte en rättslig sådan, men så inte varje person ska stånga sig blodig? Kan swedroid göra ett större reportage på framsidan? IDG? Aftonbladet? För att belysa problemet för HTC.

jag är verkligen jättenöjd med min hero, den är suvären och jag skulle rekommendera alla som frågar mig om den är bra. Men jag skulle råda dom köpa en färg (läs vit) som inte är känslig för missfärgningar.

Någon som är tjenis med någon moderator/redaktör här på sidan?

//J

2. MrJellyBean

MINA ENHETER

Jag har nu mailat HTC och väntar på svar. Jag underrättar er här så fort jag hör något.

//J

3. tippo

tippo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Mailade Katsching första gången 7:e September, och har haft kontakt med HelgaE & ChristianA. Jag var rätt irriterad över att jag först fick standardsvar 1A och sen rena pannbenssvar så mailkonversationen pågick under drygt två veckor, har svårt att tro att de skulle glömt problemet med missfärgad Hero... Gör man det besvärligt att reklamera så slipper man kanske en reklamation eller två...

4. MrJellyBean

MINA ENHETER

Å andra sidan blir dom nu nerskrivna och det kan knappast vara ett bra val.

Rätt svar skulle kunna vara: "Vi kommer ta kontakt med HTC, be dom skicka ett nytt bakstycke till dig, när du fått det skickar du in det missfärgade i en förbetald jiffy-påse som bifogas. Sedan kollar vi på det och konstaterar vad som är fel. För hela telefon behöver ju inte vara på verkstad."

Det visar sig direkt varför Katshing har ett lågt pris, för de kämpar med näbbar och klor för att en kund inte ska reklamera. Då slipper de "dyra" omkostnader.

En reklamation ska istället ses som en möjlighet.

Kostnaden för att ta en reklamation är betydligt billigare än att dra igång en kampanj för att upprätta ett dåligt anseende.

//J

5. MrJellyBean

MINA ENHETER

Fantastiskt, HTC har redan svarat. De ställde frågor om hur jag hanterar och förvarar min hero. Berättigade frågor tycker jag. De bad mig också försöka med suddgummi, men det funkar inte på min i alla fall.

Jag har nu svarat och väntar på ny kontakt.

//J

6. damnright

damnright Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Körde med "suddgummitricket", och det blev bättre.
    :)

Så vi får se om den håller sig, för man ska inte behöva göra detta varje vecka..

Lite OT, men e det någon som vet om den Svarta modellen kommer till Sverige?

7. MrJellyBean

MINA ENHETER

De har svarat igen, dom är snabba HTC, det får jag ge dom.

OT: Jag kommer ihåg på 90-talet, då var det poppis att lämna in mobilen så kunde man få den motivlackad. Kanske får bli ett alternativ om det inte funkar. Hehe

8. MrJellyBean

MINA ENHETER

Det går snabbt att få svar av HTC, jag har fått svar IGEN. Men inte det svaret jag vill ha.

HTC skriver så här:

"Även om missfärgningen inte kom av väskan du använder så kom den av något i din närhet. Jag kan tyvär inte skicka ut något bakstycke då vi är baserade nere i england och alla reparationer/service av HTC telefoner måste gå igenom Anovo vilket är reparations centret i sverige. När du skickar in den så kommer en undersökning göras just för att undersöka material fel mm. Jag skulla råda dig att kontakta din återförsäljare så fort som möjligt och få telefonen iväg skickad. "

Jaha då ska den skickas till Anovo, men jag vet hur dom jobbar, det kommer komma tillbaka ett brev som säger att "Missfärgningen beror på yttre påverkan, täcks inte av garanti" fan vad jag avskyr Anovo, de får säkert betalt högre för ju färre saker de lagar.

Nej nu ångrar jag bittert att jag köpte en vit.

Jag undrar om det går att köpa ett nytt backstycke som reservdel, väntar på svar.

9. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, ajaj. Funderade ju på att uppgradera mig till en vit HTC Hero men nu vet jag inte längre :S Vit ser riktigt clean ut men om 1 veckas användande gör den så vanskapt, då vette tusan!

10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Surt detta! Är detta något som skrivits om i andra forum typ utländska? Detta är den enda tråden jag sett om det så jag funderar på om det bara är en liten serie som har problemet... Har själv en brun.

11. MrJellyBean

MINA ENHETER

Jag har inte hittat något på engelska, men jag vet inte exakt hur en engelsktalande skulle beskriva detta problem...

HTC säger att det borde gå att bara skicka in ett bakstycke och de för undersöka om det är materialfel, men då får jag KÖPA ett nytt under tiden för de skickar inte ut....surt sa räven!

12. tippo

tippo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Läste i något utländskt forum om någon som refererade till bilder på missfärgade Hero's, men jag hittade aldrig tråden. Kanske för nytt för att google ska ha hunnit snappa upp det.

13. MrJellyBean

MINA ENHETER

Eller har google censurerat, för något som skadar Android indirekt kanske google tar bort det? Eller är jag nojjig nu? :)

tippo: har du testat sudde?

14. tippo

tippo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jodå, sudd, fuktad trasa, Yes, 90%-ig alkohol ;), o tillslut aceton, allt utan större framgång.. :( Färgen verkar inte ligga på ytan utan inuti teflonet...

15. MrJellyBean

MINA ENHETER

16. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ta det lugnt med kemikalierna ;)

17. victorsvedberg

victorsvedberg Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett par nya kolsvarta Cheap Mondays som min telefon legat och softat i under några dagar och den vita färgen är oberörd av detta.

Huden gör sig av med hudceller kontinuerligt, vilket dom säkert tänkt på med tanke på teflonbeläggningen som är tänkt att hålla den ren i en evighet. Något som slog mig är hur det kanske har att göra med handcreme eller liknande? Kör ni med något sådant? För läser man innehållsförteckningen på handcreme så brukar dom vara ganska långa. Något ämne kanske inte är vän med teflon?

Jag tror på HTC när dom säger att det måste vara någon slags yttre påverkan som förvandlat era hjältar till hobos.

18. MrJellyBean

MINA ENHETER

Nu har inte HTC sagt det utan det var mest jag som antog att Anovo skulle säga det.
    Visst lär det vara yttre påverkan som gör det, men tänk om teflonbehandlingen var dålig i en batch.

//J

19. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Min är fortfarande vit. Har haft den sedan den släpptes. Lite repor i aluminiumet i ena hörnet efter att blivit tappad i asfalt. :(

20. LoneDog

LoneDog Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag säger bara följande:
    Clasohlson
    Art: 36-2673
    Storlek:S
    Mått:113 x 46 x 22
    Pris:199,00

Inga missfärgningar, repor whatsoever. Har ni telefon i ändan eller? Seriöst hur lyckas ni få dom så skitiga :P