Problem: Min One buggar efter uppdatering?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Piteraq, 13 sept 2013.

1. Piteraq

Piteraq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jo det är så att efter jag uppdatera min one i förgår så har den börjat bugga väldigt mycket, appen bil startar samt stänger sig själv hela tiden, när man svara på ett samtal så är alltid högtalaren på, den känner inte av om man pluggar i något headset eller liknande, samt att den vill starta en tunnel radio konstant. Har gjort någor fabrikåterställningar och sånt utan att det hjälper.
    Så nu till fråga Kan man på nått sätt Få en ny uppdatering skickad till mobilen
    eller måste jag vända mig till ett service ställe för det? Det är 4.2.2 som detta handlar om.

/Piteraq

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

En sak är säker: Du kan inte på något sätt lika smidigt som på Samsung flasha om mjukvaran du sitter på.

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Sådär omedelbart låter det INTE som mjukvara tycker jag. Snarare som det där usb felet som kom på SGS2 när det antingen var skräp i usb- eller ljudporten eller man hade lyckats böja till något inne i usb-porten så det blev någon sorts kortslutning.
    Men om du är helt säker på att felen kom DIREKT efter uppdateringen så är det kanske ingen idé att försöka felsöka eller rengöra usb- och ljudporten.
    I så fall har jag nog ingen hjälp att komma med. :(