Fråga: Min S7 Edge är helt död

Discussion in 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' started by night77, Mar 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Joined:
    Feb 24, 2011
    Messages:
    1 347
    Likes Received:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    OK, jag föreslår att den länkade tråden läses igen. Men i korthet består det speciella i följande:

    1. Tråd startas i OP3T-forumet där enheten ifråga sågas och viktiga grunder för detta är operatörernas stränga krav och certifieringar, extern certifiering, service och support etc. När man köper en Kinamobil får man en sämre fungerande enhet medan märkesmobilen är en överlägsen, välfungerande apparat och att extrakostnaden därmed är värd det.

    2. Den här tråden startas och... det framförs en del argument som helt enkelt krockar med teserna om märkesmobilens överlägsenhet jämfört med Kinaditons. Framförallt verkar det vara si och så med den överlägsna servicen och supporten som ju annars lyftes fram.

    Det är nämligen ingen liten sågning som görs i den inlänkade tråden....

    Observera också att argumenten om operatörscertifiering etc inte är mina utan de står i trådstarten i den inlänkade tråden.

    Det hela är lite som att starta en tråd om hur överlägsna ICA är på allt, alla varor håller högre kvalitet o.s.v o.s.v, servicen överlägsen o.s.v o.s.v och sedan startas en ny tråd av samma källa där det talas om problem med ICA, servicen är inte bra, varan X var inte bra och allt det där överlägsna man talade om tidigare bara.... försvann.

    Den här tråden är helt enkelt speciell p.g.a kopplingen till den andra diton eftersom det sker en rätt så rejäl krock. Det handlar inte om Samsung vs OnePlus i grunden utan snarare om en rejäl bredsida om märkes- vs Kinamobil som sedan motsägs ganska kraftigt.

    Den här tråden är alltså inte bara en "vanlig tråd" om en S 7 Edge med mjukvaruproblem. Snarare blir den lite ironisk på sitt sätt p.g.a det man kan kalla teskrocken.

    I övriga sammanhang hade Galaxyn flashats om med senaste stock ROM via Odin och ingen diskussion uppstått men riktigt så har det inte blivit, framförallt inte när det t.o.m talas om att "skrota" en närmast fabriksny S 7 Edge p.g.a mjukvaruproblem som enkelt löses med en flashning. Det är tämligen drastiskt att "skrota" enheten som är en "märkesmobil" efter en sådan rejäl sågning som skett i detta fall.
     
    jnsson likes this.
  2. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 14, 2013
    Messages:
    1 061
    Likes Received:
    530
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Förstår fortfarande inte poängen? Han delade med sig av dina erfarenheter med oneplus 3 i den tråden och nämnde därefter att man får en bättre upplevelse av "märkes mobiler" . Betyder det att han aldrig får uttrycka sig igen om en telefon från ett nytt märke börjar strula?

    Sen är det väll ganska självklart att du kommer få bättre service när du köper en telefon från Samsung är Oneplus.
    Du kan gå till din återförsäljare alternativt direkt till en Service verkstad om det finns tillgängligt.

    Sen håller jag med om att det inte verkar som att han försökt ta tag i dehär problemet ordentligt (i denna tråd) då svaren enbart varit "det funkar inte". Men vill han inte återställa själv borde det inte vara svårt att kontakta sin återförsäljare.

    Men i den andra tråden har han iaf gett ett antal konkreta punkter i varför han tycker man inte får samma service av att köpa från Oneplus.
    Man behöver inte hålla med men det är ju bara hans åsikter.
     
    night77 likes this.
  3. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jul 27, 2009
    Messages:
    3 111
    Likes Received:
    642

    MINA ENHETER

    Ja det blev lite tragikomiskt när man läst den andra tråden
     
  4. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Joined:
    Aug 12, 2016
    Messages:
    1 828
    Likes Received:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Tror du verkligen att trådstartaren hade haft mer ork med OnePlus än med Samsung? Att han pratar om att "skrota den" får stå för honom men det är knappast ett rationellt eller välgrundat beslut.

    Det är välkänt att både CDON (där S7Edgen är köpt) och OnePlus har värdelös kundsupport. Det finns inga fler slutsatser att dra i den här tråden.
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    10 160
    Likes Received:
    3 144

    MINA ENHETER

    TS har en försäkring på telefonen som han ska använda för att få ut en ny.

    Således har tråden och allt onödigt dividerande och brutalt ordbajsande inget syfte. [emoji4]
     
    night77 and R3b0rn like this.
  6. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Staff Member

    Joined:
    Apr 11, 2010
    Messages:
    5 075
    Likes Received:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    And on that bombshell...
     
    night77 and Ascii like this.
Thread Status:
Not open for further replies.