Min väg till Acer Liquid!

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av hobbitar, 25 april 2010.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Uppdatera först inlägget med pengar också.

2. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fixat!

3. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu skickat efter ett kuvert från Envirofone. Har inte riktigt bestämt mig än om jag skall genomföra detta men det låter onekligen bra. Envirofone betalar ca 1100Kronor för min Nokia N95 vilket är riktigt bra! (om jag nu får fullt pris)

4. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Själv får man 76,38 kr för sin gamla SE k750i :P

5. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Hobbitar: Hur går det med insamlingen? Har inte hört av dig på länge.

6. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Vad kul att någon följer tråden iaf :D Jo det går faktiskt framåt sakta men säkert. Det det har inte trillat in några pengar på sistone så det är därför jag inte har uppdaterat.

MEN igår fick jag sålt solcellsladdaren för 90 kronor (jag har dock inte fått in pengarna på kontot än så jag uppdaterar inte totalt intjänade pengar). Dessutom har jag ju skickat efter ett brev från envirofone, å andra sidan misstänkter jag att det kommer ta väldigt lång tid innan jag får in pengarna på kontot från dom så antangligen får jag ligga ute med "mina" pengar ett tag om jag vill ha en Liquid inom de närmsta veckorna, och det vill jag :)

Träningstidningarna har jag INTE fått sålt än, även Pc-spelet "Riddick" förblev osålt på tradera...
    Men men jag får göra nya försök!

Mvh //Hobbitar

7. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag uppdaterat totalt intjänade pengar på förstasidan eftersom jag idag fick in pengarna på kontot från solcellsladdaren. Nu är jag inte helt hundra på hur mycket fraktkostnaden+traderaavgiften men det skall stämma på ett ungefär...

Totalt intjänade pengar: 153 Kronor

8. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Inte mycket kvar nu till en liquid... ;)

9. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

3500 kronor på webhallen - alltså 3350 kronor kvar. :)
    Hittade dock annons på Blocket som ville sälja den för 2000:-

Tänker du köpa mobilen begagnad eller ny? Hur mycket har du tänkt sälja för? ;)

10. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade tänkt köpa den på Expansys eftersom jag tror att den är billigast där? Hur som helst så vill jag ha en helt ny telefon från ett företag pga garantin.

Hehe ja jag vet jag har några kronor kvar till mitt mål :)

Förhoppningsvis får jag sålt varor för ca 1 500 kronor. I så fall "får" jag en helt ny Liquid för ca 1500 kronor vilket är helt ok!

Nu kommer det säkert ta flera veckor innan jag får pengar för min Nokia N95 8Gb från Envirofone men jag får helt enkelt ligga ute med pengar tills dess. Jag vet inte hur länge till jag kan hålla mig ifrån att köpa en Liquid, det börjar klia rejält i köpfingret nu kan jag säga....

För övrigt så har jag lagt upp ett pc-spel till försäljning här på forumet om det är någon som är intresserad:D

11. nilezon

nilezon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kan man inte donera pengar till ditt projekt?

12. Profetengus

Profetengus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

borde gå att lösa med paypal:)

13. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe jag vet inte, jag skulle känna mig lite billig/girig om jag började tigga pengar till mobilen. :)

Men om du har extremt mycket pengar över som du inte vet vart du skall göra av mottages donationer med glädje, bara att PM:a.

Annars så har jag lagt ut lite filmer till salu (kolla första tråden), dessutom ligger pc-spelet Riddick ute till försäljning här på forumet nu.

//Hobbitar

14. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Dem billigaste affärerna (efter en sökning på Prisjakt) är som du säger Expansys och Webhallen [Länk till mobilen] (som också har fysiska butiker) .

Lite synd att eXpansys slutat erbjuda den svarta Liquid:en för 2315 kronor. [Kolla artikel]

15. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för infon Robot!

Ja det var ju ett riktigt kanonerbjudande på den svarta för ett tag sedan. Det hade vart fint om någon leverantör kom med ett liknande erbjudande snart.

Hur som helst så kommer jag vänta med köp tills jag vet vad jag får för lön i slutet av månaden (lönespecifikation brukar dyka upp runt den 15:de varje månad).

Mvh //Hobbitar

16. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Ska hålla ögonen öppna och meddelar dig snarast om jag ser någon prissänkning. :)

17. nilezon

nilezon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du skall sälja DVD-filmer för 20 kr så har du en bit kvar till Desiren.
    Släng upp din PayPal nu, så kan alla donera 100 kr. Överskottet går till Rädda barnen, eller något sånt.

18. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag förstår att jag inte kommer att kunna få ihop ca 3000 kr på dvd-försäljningen enbart:) , dock får jag förhoppningsvis en bra summa för min gamla telefefon (Nokian).
    Jag har ännu inte fått sålt min tidningssamling det verkar inte vara speciellt stort intresse för den....

Ok jag slänger väl upp min Paypal då :D, jag vill understryka att jag verkligen inte tigger om pengar MEN har Ni extremt mycket pengar över och känner ett stort obotligt behov att donera en slant till mig kan Ni göra det på [email protected] (Den adressen är kopplad till paypal).

//Hobbitar

19. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

NEWS​

Nu ser jag att det första bidraget har trillat in från Nilezon !(Om du vill vara anonym donator så tar jag bort ditt nickname, bara att PM:a i så fall). Jag tackar och bockar ödmjukast, om det finns något jag kan göra som gentjänst är det bara att säga till!

Bara en liten notis Nilezon, tanken är att jag skall köpa en ACER LIQUID och inte en Desire, så givetvis får du tillbaks din donation om du ångrar dig.:)

Återigen tack så mycket!

Totalt intjänade pengar är nu uppdaterade på förstasidan. Nu har jag fått hem det vadderade kuvertet från Envirofone också så det blir till att posta det idag.

Mvh //Hobbitar

20. nilezon

nilezon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Varsågod :)
    Liquid är också en bra telefon. Inte riktigt samma kvalitetskänsla, men väldigt prisvärd. Min sambo köpte en när den kostade 2300 på Expansys.
    En (nästan) slutgiltig 2.1 rom läckte precis till Liquid, vilket gör den extra spännande. Lycka till!