Min väg till Acer Liquid!

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av hobbitar, 25 april 2010.

1. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Hur mycket får du för din Nokia av Envirofone (kommer du få fullvärdet alltså det pris som det står på hemsidan att du kommer få ifall inga skador och dylikt)?

2. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej!

Ja jag hoppas att jag kommer att få fullpris eftersom telefonen uppfyller alla de krav som behövs för att få fullpris, men man kan ju aldrig vara helt säker...

3. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte lyckats sälja några mer prylar. Akutionstiden för mina två filmer som ligger ute till försäljning går ut den 25 Maj så det är några dagar kvar där...

Det jag ser fram emot mest nu är att få mitt lönebesked, det borde dyka upp i början av nästa vecka.

För övrigt så köpte min tjej en Sony Ericsson SATIO idag vilket har gjort mig ännu mer sugen på en Liquid!o_O Nu vet jag iaf hur det känns att trycka på en touch-skärm :)

//Hobbitar

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Touchen känns helt annorlunda på liquid. ;) (till fördel för liquid då)
    Olika skärmtekniker.

5. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

De beror väl på, på skärmar som Satio så känns de ju att man trycker på skärmen eftersom plasten inte är hård, ger bättre känsla tycker jag.

6. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lätt skönare med kapacitiv touch, fördelen med resistiv är dock att penna funkar :neutral: Men kapacitiv är helt klart bättre (Liquid, iPhone, Desire, Spica, Legend mfl har kapacitiv).

7. kongo

kongo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har de inte kommit på pennor till kapacitiva tyckte ja läste de någonstans

8. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jo det finns men vet inte hur de fungerar eller var man smidigast kan köpa dem.

9. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

VIll bara uppmärksamma för dom som är intresserade att Expansys har sänkt priset på den vita Liquiden med nån hundralapp. Ingen jättesänkning men ändå...

Mvh //hobbitar

10. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, det har kommit, hara bara sett nån modell. De verkar vara väldigt stora och klumpiga, föredrar fingrarna :) Dock är det ju användbart om man har handskar på sig mm. Fast nu är det ju snart sommar så då slipper vi det! :)

11. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Brutal News

Ok nu har det hänt väldigt mycket på sistone, jag har inte hunnit skriva här pga att jag har jobbat väldigt mycket. Jag har både bra och dåliga nyheter att berätta. Vi börjar med dom dåliga...

Min gamla Nokia N95 som jag skickade iväg till Envirofone fick jag inte fullpris för eftersom dom upptäckte att den var vattenskadad. Detta var inget jag visste om och mobilen fungerade perfekt så där måste jag säga att jag är väldigt besviken =/ Dom erbjöd mig 400 kronor för mobilen och det eccepterade jag. Det hade tagit för mycket tid och arbete att behöva få mobilen hemskickad igen och försöka sälja den på tradera etc...

Jag har Beställt en Acer Liquid från Expansys och kommer få den levererad till mig idag! Japp Ni hörde rätt :) Lönebeskedet såg bra ut så jag gjorde den bedömningen att jag har råd att ligga ute med några tusen en tid framöver. Detta innebär inte att jag kommer att sluta skriva i denna tråden eftersom jag fortfarande har lite mer saker att sälja av.

Det var de dåliga/bra nyheterna! Som sagt 400 kronor för mobilen, dessutom skall jag driva in en skuld från en vän på 154 Kronor= 554 kronor sammalagt. Första inlägget är uppdaterat med totalt intjänade pengar...

För övrigt så var leveransen från Expanys det sjukaste jag varit med om i snabbhet. Jag la min order någon gång efter 16:00 på Tisdag eftermiddag (mobilen skickas från England). När jag kom hem från jobbet igår (onsdag) ligger det en lapp från DHL där det står att dom har varit hemma hos mig kl 11:00 på förmiddagen men ingen var hemma :D. Helt sinnessjuk snabb leverans med tanke på att det skickas från England.

Så jag har nu ringt DHL och dom kommer att skicka leverera telefonen till mig på Jobbet idag<3

12. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hoppas du också blir en nöjd Liquid ägare!

13. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Grattis!

14. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

#Flexxy och Calle

Tack! Nu får jag bara hålla tummarna för att den fungerar som den ska.

15. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Det kommer den säkert.
    Vad är det första du ska göra med telefonen då? Har du några planer? Nån speciell app du längtar efter? Nån speciell rom? osv...

16. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Grattis till ett ypperligt köp och välkommen till den underbara världen som är android :)

17. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om jag ska vara helt ärlig så är jag lite besviken...

Hela grejen dog ju när du fick in tillräckligt med lön för att köpa telefonen...
    Hade varit roligare om du hade fått slita för pengarna.. Vi kunde gått till aftonbladet med det att efter 22 månaders slit så har du äntligen fått din efterlängtade telefon...

Eller så är det bara jag.......

18. hobbitar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag fått hem telefonen och börjat pilla lite! Jag tror dock att jag har fått fel laddare eftersom den inte passa i vägguttaget!? Som tur var går den att ladda via usb-kabeln. Måste man köpa en egen laddare eller har dom skickat fel?
    I övrigt känns telefonen riktigt bra! Jag märker att jag har MYCKET att lära mig men jag får ta en sak i taget. På något sätt har jag lyckats lägga massa analoga klockor på startsidan, är det någon som vet hur man får bort dessa? :)

#Calle_D
    Eftersom det finns så otroligt mycket att göra med telefonen vet jag inte vart jag skall börja. Möjligtvis försöker jag koppla mitt Gmail och hotmail till telefonen. Sen får jag väl ta och skaffa mig ett mobilsurf för just nu känner jag att jag inte kommer att kunna klara mig på att enbart surfa hemma via WiFi`n :)
    Kom gärna med tips om vad jag ska göra med telefonen nu i början!

#Flexxy
    Jo jag förstår att jag dödade tråden lite men å andra sidan hade jag börjat klättra på väggarna här hemma om jag inte beställt telefonen. De sista dagarna hade jag t om mardrömmar om att jag köpte en brun sony ericsson (helt sant jag skojjar inte) :)

Men som sagt jag skall fortsätta försöka samla in pengar och uppdatera om hur det går!

Mvh //Hobbitar

19. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äsch vafan du kunde ljugit lite för oss och uppdaterat tråden fast du redan har telefonen :P

Aja grattis till telefonen!

20. hypotek

hypotek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I mitt paket följde det åtminstone med en adapter. Laddaren och adaptern ser kanske lite skumma ut men man får "bygga ihop" dessa, då ska det funka bra. Det var totalt 3 delar för mig iaf!