Mina sidor hos Telenor

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Droid55, 10 jan 2013.

1. Droid55

Droid55 Guest

Jag hittar min dataförbrukning för senaste perioden/fakturan, men var hittar jag föregående perioder/fakturor? Känns lite missvisande att endast utgå ifrån senaste perioden/fakturan då jag misstänker att det kan vara mer någon månad och mindre än annan (vill alltså veta vad jag har kommit upp i som max).

2. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Mina Sidor -> Faktura -> Trafikspecifikation

Det är tjänsten Trafikspecifikation via Mina Sidor, som du ska beställa/aktivera.

3. Droid55

Droid55 Guest

Upptäckte det nyss. Kostar det inget? Står det inte kostar på Mina sidor men blev ändå tveksam när det stod "Beställ trafikspecifikation" om det typ skulle komma hem något papper eller dylikt som kostar. Vi har e-faktura nämligen.

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

"Trafikspecifikationen på Mina sidor är helt kostnadsfri."

5. Droid55

Droid55 Guest

Trycker på knappen då. Hoppas ingen faktura kommer för då blir pappa arg. ;)

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau... nu står det uttryckligen att det är gratis och jag har aldrig fått någon faktura. ;)

Vill man däremot ha en papperstrafikspecifikation med snigelpost så får man betala.

Be även din pappa att själv kolla in "Mina Sidor" för det är en suverän tjänst om man vill ha koll på sina abbonemang.

Sen ser du ju alla som han ringer till så han kanske själv vill veta vad som syns....:cool:

7. Droid55

Droid55 Guest

Det var gratis. :)

Jag har gett pappa användarnamn och lösenord.

Haha, jag vet redan vilka pappa ringer. ;)

8. Droid55

Droid55 Guest

Jag kan bara se trafikspecifikationen för de senaste tre perioderna samt pågående. Hur kan jag se tidigare än så?

Problemet är de tre senaste perioderna infattar då jag har jobbat heltid så jag har redan räknat med att jag har förbrukat avsevärt mindre än vad jag normalt gör. Lägg därtill att jag har varit sjukt minst en vecka varje period där jag i princip inte har rört datorn utan varit sängliggandes.

Trafikkostnad för period: 2012-10-16 - 2012-11-15
    Total volym, data: 28,23 GB

Trafikkostnad för period: 2012-11-16 - 2012-12-15
    Total volym, data: 27,19 GB

Trafikkostnad för period: 2012-12-16 - 2013-01-15
    Total volym, data: 43,30 GB

Saldo sedan 2013-01-16
    Datatrafik: 3,05 GB

Som ses har jag förbrukat avsevärt mer senaste perioden där jag haft en del ledighet (och jag har streamat mer på YouTube och 3 TV-serier avsnitt). Före oktober var jag arbetslös så det hade varit intressant att veta hur mycket data jag kom upp i då. Sen har jag knappt streamat de senaste tre månaderna men i våras (tror jag det var) streamade jag en massa. Såg alla säsonger av Friends, Desperate Housewives, Two and a Half Men och även någon enstaka film.