Minecraft för Xperia play

Diskussion i 'Xperia Play' startad av xcawah23, 15 jun 2011.

1. Martin77

Martin77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har förstått att det är ett väldigt omtyckt spel..

Skulle vara tacksam om någon här kunde ge en liten sammanfattning på vad spelet går ut på och vad man gör!??

2. Miste

Miste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man bygger med klossar. Typ.

3. Jippi

Jippi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Minecraft är ett datorspel utvecklat av Markus Persson (även känd som Notch). Spelet går ut på att spelaren placeras i en stor värld uppbyggd av texturerade kuber, som denne får manipulera som den vill. Spelet är ett så kallat sandlådespel, där det inte finns några direkta mål.

Vid utvecklingen ska Persson ha inspirerats av spel som Infiniminer, Dwarf Fortress, Rollercoaster Tycoon och Dungeon Keeper.[2][3][4]

Det finns två versioner av Minecraft; Beta och Classic. Båda versionerna har en- och flerspelarlägen. Classic innehåller bara byggnadsaspekterna av spelet och spelaren har obegränsad tillgång till block att bygga med. Fram tills en uppdatering strax innan beta fanns dock classic survival test, en mycket tidig version av survival mode.[5] Beta däremot, innehåller monster, låter spelaren konstruera egna verktyg och kräver att spelaren själv samlar ihop block genom gruvdrift. Minecraft hade en utvecklingsperiod på ungefär en vecka innan det gjordes tillgängligt via ett Internetforum den 16 maj 2009, där det snabbt blev populärt. Utvecklingen har fortsatt oavbrutet sedan dess.

Taget från:
    Minecraft - Wikipedia

4. Phukkitt

Phukkitt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

På PC-versionen kan man ju göra en himla massa, men i mobilversionen kan man än så länge bara bygga. Typ som gamla Minecraft Classic fast med en lite nyare känsla just när man har sönder block osv.

Ni kan ju testa Classic här så får ni se på ett ungefär vad som går att göra i mobilversionen som den ser ut just nu: Minecraft

5. Nitrox1996

Nitrox1996 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har köpt Xperia play men när jag försöker ladda ned minecraft så står det att artiklen hittades inte jag vet inte hur man ska göra

6. robbanl

robbanl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Logga in på Market och sök efter Minecraft då kommer du hitta spelet. Länkarna i Xperia Plays launcher fungerar inte alltid.

Nitrox1996 gillar detta.
  7. Nitrox1996

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan inte ladda ned minecraft på min xperia play :(

8. Nitrox1996

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är deras hemsida ???

9. Nitrox1996

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det står att :Det finns inga Android-telefoner kopplade till kontot. Logga in med ett annat konto"

Hur fixaer man det länka gärna plz

10. Phukkitt

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håll dig gärna till ett inlägg, blir så stökigt med flera inlägg från samma person på rad.

Är du säker på att du är inloggad på rätt konto? Vill minnas att telefonen frågade efter google-konto när man startade den första gången, tror du kan lägga till det senare i inställningar. Borde vara enda sättet att göra det på.

11. Miste

Miste Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur ofta uppdaterar de pc-spelet? Är det bara jag som tycker att det är dags för en uppdatering med lite mer innehåll snart?

12. Nitrox1996

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det någon som vet hur man lägger till android telefonen på sitt google konto så man kan ladda ned Minecraft på sin xperia play

13. Phukkitt

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Fyllde du i något konto när du startade telefonen första gången? Annars, testa gå in i Inställningar > Konton och synkr. > Lägg till konto

Kolla här annars: Starta Android för första gången - Mobil Hjälp