mini eller mini pro? hur väljer ni?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av corgrath, 27 maj 2010.

1. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gick direkt på Mini, dels vill jag ha telefonen så liten som möjligt och dels vill jag inte behöva köra tvåhandsgrepp. Sen kan ju det faktum ha spelat in att min gamla telefon rasade ihop och jag inte vill vara utan telefon tills Pro-releasen ;)

2. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror det är en vanesak helt enkelt.
    Har man stora knegare fingrar kanske det blir jobbigt :)

3. Stranders

Stranders Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har köpt en X10 mini. Det funkar jättebra för mig med Scandinavian Keyboard, även i stående format, till och med med enhandsgrepp och tummen. Missar man en tangent här och var, så kommer ju ordlistan med rätt förslag för det mesta i alla fall.

Vad gäller spel, så hade det säkert varit enklare med pro-tangentbordet. Men jag kör Gameboid (Gameboy Advance-emulator), och använder touch-styrkors på skärmen, medan A-,B-,L- och R-knapparna mappas till respektive volym upp, volym ner, tillbaka och kamerafokusknapparna (sedan finns det inga fler knappar att ta till som programmet kan använda). Det gör att det funkar trots avsaknad av multitouch. Bonus att skärmen har lika många pixlar på bredden som Gameboy Advance, så spelen körs i korrekt upplösning (även om det blir lite pluttigt)! Det ska sägas att mer actionbetonade spel kräver lite träning innan det känns OK, medan Zelda, Pokemon eller strategi- och rpg-spel funkar riktigt bra med en gång.

För övrigt känns det som att jag både äter kakan och har den kvar med den här telefonen: Android innebär mängder med program och formatet innebär att den är ett alternativ för mig som länge suktat efter en iPhone, men tyckt att den är alldeles för stor. Jag är oerhört nöjd!