Mini Guide- RyanZA En Klick LagFix !!!!

Discussion in 'Galaxy S' started by Androido, Aug 9, 2010.

1. evisu

evisu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej har ingen animerad loga, märkte det med. Lustigt, ja jag hade en hel del widgets och program installerade och den var rätt buggig.

2. classic92

classic92 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

nu har jag lagt in JM5 på min mobil och är supernöjd!
    men undrar om det funkar direkt på JM5, alltså roota och lagfix genom din guide?

3. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
  4. Koenig

Koenig Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får banne mig inte detta att funka.

Efter att ha flashat om luren med nyare firmware (JM5) och gjort en factory reset, så funkar det ändå inte, det bara hänger sig när jag försöker köra scriptet.....

"Creating 1GB........" och sen står det så hur länge som helst. Har sett att det kommer mer text efter det där men hinner aldrig riktigt läsa för sedan börjar den om med "Creating 1GB....."

5. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova min fix och gör i den ordning som står enligt nummerlistan i min post på XDA: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=7600740&postcount=6733

Last edited: Aug 11, 2010
  6. evisu

evisu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

"New lag fix is coming along pretty nicely, but it has more work to go. The trick to moving data off /data seems to be to actually break the boot process so that it can't boot, and you're stuck with a blank screen. Then the script works away in the background, fixes everything up, and reboots the phone." Så skrev RyanZX så kanske är det som gör att inte animeringen syns.

7. Magle

Magle Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick också samma problem som några andra nämnde här, att program kraschade efter rooten/laggfixen och sen gick inte telefonen igång. Klarade reseta den sen och nu går den då igång utan animerade loggan, annars fungerar allt bra. Hade original FW samt ingen fix eller root innan och körde efter Tayuatmas version, hade väl i alla fall 5gb ledigt så det borde inte vara problemet för mig tror jag.

Ska nog ta och fabriksåterställa imorn och roota igen.

8. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag installerat din fix med OC osv. När jag går in i SetCpu så kan jag ställa in max 528mhz inte 1200 och min 19,2mhz. Även efter boot så får jag samma värden.

9. mekwall

MINA ENHETER

Har du kört autodetect frequencies? Finns i menyn :)

10. bullemina

MINA ENHETER

ahh.. där hade vi det.. nu funkade det... tack :)

11. mekwall

MINA ENHETER

Nemas problemas! Kör några extra reboots så att dalvik-cachen bättrar på sig... Då du kommer märka av hur äckligt snabb den blir ;)

12. bullemina

MINA ENHETER

Är det några mer inställning i Setcpu som jag ska göra förutom screen off under profile samt min 400 och max 1200 i main?

13. mekwall

MINA ENHETER

Nä... Har finlirat lite med conservative-governorn. Finns extra inställningar under advanced när man har den vald. Jag har dock inte testat ordentligt för att ha bildat mig en uppfattning ännu. Där kan man iaf. finjustera hur governorn ska beté sig...

14. bullemina

MINA ENHETER

Efter bara en omstart så fick jag 2715 i quadrant... helt sjukt... :) hittills funkar klockrent....

15. mekwall

MINA ENHETER

Göttans! Tyder på att min fix funkar fint ;) du får hojta om det dyker upp några problem... Den är ju fortfarande i utvecklingsfasen och det finns många delar man kan optimera. Har inte ens börjat titta på att göra samma fix med dbdata (som ligger lagrad på NAND:en).

16. bullemina

MINA ENHETER

Har kört med RyanZA fix tidigare och den var snabb i menyer osv men den här är ännu snabbare och antagligen pga OC, ska jag komma med något negativt så när man slår på skärmen så får man samma typ av fördröjning som i SD-fixen som fanns tidigare.. det handlar om 1 sekund ungefär... inget jag själv stör mig på.. vet dock inte om denna fördröjning finns vi inkommande samtal som det gjorde med SD-fixen.

EDIT: Har provat lite mera och då kommit fram till att fördröjningen vid start av skärmen finns även när man pratat i telefonen och sen ska lägga på luren så dröjer det ca 1-2 sekunder innan skärmen startar upp..
    Därimot så när man stänger av skärmen och startar upp den direkt efter så går det snabbt utan fördröjning men väntar man ca 5 sekunder eller mer så kommer fördröjningen.

EDIT 2: Samma som den gamla SD-fix så finns inte problemen med fördröjning vid start av skärm och avslut av samtal när strömkabeln sitter i telefonen.

Annars verkar allt funka som tidigare..

U the Man!! :)

17. zupe

zupe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Så om något program kraschar eller om strömmen bryts när telefonen jobbar. Kommer den inte att boota? Känns ju relativt osäkert att gå runt med en sådan ostabil telefon.

hur är det med detta? Kan någon bekräfta/dementera.
    Om det är så ska iallafall jag av installera denna fix omgående. Man kan ju inte helt plötsligt få telefon som man måste flasha och trixa med.

Visst det är kul att flasha och trixa men detär jag som skall bestämma nät och inte telefonen.

18. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Före/efter:

[​IMG][​IMG]

I9000XXJF3 Stock

19. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Risken är minimal, men en plötslig avstängning kan i sämsta fall få telefonen att sluta fungera.

Sent from my Personal Dis-Organizer GT-I9000

20. mekwall

MINA ENHETER

Fördröjningen beror på kerneln. mimocan har hittat en lösning och jag har bett rasdeep som gjort kerneln att implementera den till nästa release. Förhoppningsvis sker det snart!