[Miniguide] Återställa/Uppgradera med stock firmware.

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by infexis, Jan 22, 2011.

1. pleom

pleom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det du vill uppdatera till via Kies?

2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror att du får problem med att uppdatera om du har Darky genom Kies.
    Bättre att Flasha med Odin i såfall, lika enkelt som 1 2 3

Angående Root så kan du uppdatera, dock så försvann min när jag uppdaterade till 2.2.1

3. Sorkas

Sorkas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför ska Re-Pertition vara "obockat"? Jag har problem med att GPS slutade fungera när jag flashade, och förblir död vilken rom jag än lägger in. XDA tipsade om att lägga in senaste originalfirmware och testa då, men att jag skulle ha Re-Partition förbockat, det verkade vara det viktiga i processen..

4. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska du nollställa mobilen är det lika bra att köra re-partition (och då kan man även låta bli att avaktivera voodoo eller andra lag fixes). PIT-filen är i detta fall avgörande för om installationen lyckas eller inte, eftersom nyare [officiella] firmwares har annorlunda partitionstruktur.

Exempelvis flashade jag "sönder" min SGS så att /dbdata inte fanns. Detta löstes genom att flasha in JM9 med re-partition för att sedan uppgradera till JPA utan ompartitionering.

Jag vet inte om det stämmer men jag inbillar mig att /efs-katalogen är känsligare när man kör ompartitionering. Den ska säkerhetskopieras innan man försöker sig på något sånt här. elof har bra info om detta i sin wikitorial: https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund

Last edited: Jan 26, 2011
  5. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lagt in 2.2.1 med Odin allt frid och fröjd, men Holländska.
    Har bytt språk till svenska men har fått med några appar anpassade för Holland går dessa att ta bort?
    Eller valde jag fel rom. Tog den senaste.

6. mobilskitzo

mobilskitzo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du behöver ändra produktkod då du antagligen fått XEN (omflasha med svensk rom???).
    Du skulle flashat den svenska 2.2.1 romen istället (ändade inte min produktkod!!!).

Last edited: Jan 29, 2011
  7. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp stämmer har fått XEN nu.
    Tyckte jag läst det mesta, men var hittar jag den svenska romen?

Edit.
    Bytt rom. Holländska apparna borta, nu ska jag byta produktkod men det blir morgondagens bestyr.

Last edited: Jan 29, 2011
  8. Sp00tboy

Sp00tboy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej jag är ny med android telefoner, Det är så att jag "uppdatera" min SGS genom Odin till Froyo 2.2.1, fick dock den på Holländska men kunde ändra till Svenska, däremot finns inte Å Ä Ö när jag ska skriva som det skulle annars vara och mina internetinställningar är borta så kan inte surfa med telefonen, Vet någon hur man fixar det?

9. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Satt och fundera på det där med re-partition. Hur kommer det sig att man ska göra det på vissa roms och skippa det på andra? vad är det den gör om man har re-partition ikryssad?

10. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ladda vem Scandinavian keyboard från market så får du både svenska tecken och ett bättre tangentbord. När det gäller internetuppkoppling så verkar du ha strul med apn-inställningarna, gå in under inställningar och kolla vad du har där.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

11. Hasse_s

Hasse_s Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag har under dagen försökt att återställa telen till stock och följde elofslathund. Allt gick bra tills processen är klar och den startar om i recovery och det bara kommer en massa fel. Finns det någon annan svensk stock rom som man kan flasha med som fungerar med kies än den som elofs hänvisar till?
    Tack!