Ritade och printade ut en bottendel till chassit. Den blev kanske inte sådär superbra, sitter fast lite dåligt men det funkar. Framför allt så får vi nu in och ut bra med luft, och det kan behövas för den blir väldigt varm. Tror det är en av anledningarna till att många som har X8:an har problem med att boxen startar om eller blir seg och laggig.
Jag kör än så länge med den rom som X8H levererades med. Det mesta verkar fungera. Några konstigheter dock. Både Netflix och TV4 play har en svart kant till höger/vänster och nere. Ingen där uppe. Någon some vet något om dessa svarta ränder? HBO Nordic fungerar (på min förra sticka klagade den på root), C more Play klagar däremot på Root... Edit, jag får inte heller AirPin (AirPlay) att fungera, den klagar på att video strömmen inte stöds. Testade Youtube från min iPAD...
Spotify utan TV Hej alla! Helt ny på detta med mediaspelare på Android. Köpte en X8 för att jag vill göra mig kvitt all Apple-existens hemma (går ganska bra). Kopplade in allt, via HDMI, drog igång Spotify, inga problem, stängde av TV:n. Musiken tystnade! Inte riktigt vad jag vill. Vill ju att min X8 ska fungera som en "Spotify-server". Har någon tips på vad jag gör fel? Detta funkade bra med min Apple-TV och jag vägrar tro att denna produkt inte klarar vad Apple-TV klarar. /M
Hej! Har den kopplad till en Yamaha förstärkare och optisk kabel,och bilden tar jag ifrån TV´n eller projektorn. Låter konstigt att musiken tystnar den har ju en egen strömkabel. TV´n är ju enbart "bildvisaren",om du nu inte tar ljudet ifrån tv högtalarna förstås.
Jag skulle behöva ett skal som är stående på smalsidan. Antennen borde då flyttas till någon annan sida.
Kanal5 appen är i stort sett oanvändbar eftersom man inte verkar komma åt menyn i landscape mode. Någon som upplevt samma sak har ni någon bra lösning? Tack på förhand Krille
Kör du ljudet via HDMI till TV'n och sedan vidare till förstärkaren så är kan det ju bli som du beskriver, inte säker dock. Men varför inte köra bilden via HDMI och ljudet via optisk kabel direkt till förstärkaren?
Nu finns Beta 6 för nedladdning. http://minix.com.hk/firmware/X8_X8H_002BETA6.rar Köpte mig lite svart abs plast och startade igång printern!
Vad är fördelen med att köra med en så här mot säg en raspberry pi som även den kan användas som htpc?
Dåligt insatt i vad en raspberry klarar och vad man gör med den.Använt android i många år. Vad gör du med den...eller vill kunna göra.
Ja mest som en htpc som jag nämnde tidigare, egentligen inget annat. Sedan vad man hade kunnat göra mer med en raspberry är bara att googla det finns oerhört mycket projekt som folk gjort.
Går det att multitaska bra med den? På min nuvarande htpc kör jag torrents och tittar på film i princip. Har X8-H kräm till det? Vad klarar den för filsystem?
Hmm det låter ju nästan som att den skulle kunna ersätta min htpc som sjunger på sista versen... Kör ju bara torrents och film så jag behöver ingen direkt prestanda.
Kör mkv.720.1080p.ISO filer ifrån gammal dator med ex.diskar... med DTS.Surfar.Spotify.Radio och en del annat,utan problem.Tredje lådan jag ägt inom många år och aldrig haft nån bättre.