minne pa desire fullt

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av spyvingen, 18 apr 2010.

1. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    jag håller tummarna för det. nackdelen är att HTC skall få ut en uppdatering med i så fall och hero har ju fortfarande inte fått 2.1 så det lär ju ta tid med 2.5 till desire :(

2. dr0id

dr0id Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att ha över 100 apps installerat känns rätt overkill knappast att ni använder alla dom. Själv har jag överlevt och har gott om plats över :)

3. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    jag har inte ens i närheten av 100 apps men mitt minne är fullt ändå spel tar rätt stor plats och självklart Google earth

Last edited: 21 apr 2010
  4. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Var kan man se hur många apps man har? I Market > Hämtade så ser man ju också de som avinstallerats?

5. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. alsopranos

alsopranos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har 40 mb kvar och försöker installera ett program (CoPilot) på 10 mb och Desire nekar och säger minnet är fullt?? fattar ingenting

7. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hade en iPhone innan denna och tycka vad man vill om den men ALDRIG något gnäll om minnet där inte.. Android är stenålder i jämförelse,gör om gör rätt..

8. basse

basse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skillnaden där är ju att apple skickar med mer minne per default, vilket också kunderna får betala ett sjukt överpris för.
    Tittar man lite snabbt på telenor så skiljer det 50:- * 24 mån = 1200:- mellan 8 och 16 gb...

Dock kan man ju fråga sig varför det inte gått att lösa möjligheten att installa till SD-kortet fortare, men det verkar ju komma i 2.2

http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html

9. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lätt värt dom pengarna för en produkt som faktiskt fungerar fullt ut.. Visst,Android är billigare men sett till vad man får definitivt mindre prisvärd..
    Sedan kan man ju diskutera prisnivån rent generellt..
    Rent otroligt att det ens finns en marknad för ett operativ med dessa allvarliga begränsningar år 2010 tycker jag..

10. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är inte operativsystemet som det är fel på. HTC har gjort en tabbe. Istället för att ha 512 mb minne på telefonen och ett sd-kort skulle dom haft någonstans mellan 2 och 8 gb på telefonen och ett sd-kort. Som jag förstår det så kommer den nya Samsug galaxy S med 8 gb inbygt minne + möjlighet till SD-kort...

11. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Hade HTC skippat att ändra så mycket på Android och istället satsat på att bara bygga en egen launcher, egen dialer och eget tangentbord och några widgetar (helst som legat på data delen så att man hade kunnat avinstallera dem om man inte använder dem/föredrar standard Android programmen) så skulle det gå bra mycket fortare för dem att hänga med när det gäller nya versioner av Android. Antagligen hade det varit bra mycket förre buggar också.

Men som alla som köpt Hero och Desire mobiler visat så föredrar de som köper mobiler ett svart UI framför snabbare uppdateringar, mindre buggar och valfrihet. :)

12. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Precis.. Otroligt att dom kan vara så dumsnåla med minnet tycker jag.. Dessutom,om man nu lägger ut runt 5000 plus 1500 för 32gb minneskort så är det inga jättepengar som skiljer mot iphonen..
    Blir det ingen officiell froyo som det ryktas om den 23,e och att denna råder bot på en del av problemet åtminstone så dumpar jag min,helt klart..

13. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Finns väl inget officiellt pris på iPhone 4 utan abonnemang i Sverige än, och att jämföra med iPhone 3G är ju lite skevt eftersom det är en gammal produkt emd gammal teknik.

14. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det är korkat att bygga in så lite minne när möjligheten att spara apps på minneskortet inte finns... än.

15. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tänkte faktiskt inte på kommande iPhone,Android av idag når inte dagens iphone till fotknölarna ens.. Tro mig,hade iphone före denna och hade förväntat mig så mycket mera av Android

16. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är väl ändå att ta i? Iofs inte använt varken iphone eller desire, bara testat kort i butik men iphonen kändes tom segare än min Hero. Kör iofs utan HTC's Sense vilket antagligen gör ganska stor skillnad. Eller är det bara när det gäller mängden minne för att spara program på som iphone sågar desire vid fotknölarna? :)

17. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Tror dig verkligen inte :)

Tänker inte ge mig in på en diskussion kring detta, nöjer mig med mina erfarenheter kring dessa två produkter samt de tester och diskussioner jag läst kring gamla iPhone, nya iPhone och Android är ganska eniga (iPhone/Android-fanboys undantagna).

Minnet på min Desire har jag inga problem med, räcker bra för mig. Men naturligtvis är det dåligt tilltaget. Dock tror jag HTC var väl medvetna om Froyo och förhoppningsvis planerar att släppa Froyo på Desiren inom kort för att på så sätt "rätta till" det (planerade?) misstaget med minnesmängden.

18. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nä dessvärre gäller det även blåtand,räcker inte många meter den inte. Det gäller usel precision i skärmen. Det gäller batteri,som jag kan förstå iofs med tanke på widgets och allt sånt. Det gäller textinmatning i stort,ett elände på denna blir fel för det mesta..
    Hittar inte många fördelar om några alls med denna lur,ska vara just det att slippa apple och dess anhängare som skulle letat upp mig och hängt mig högt om kritiken gällt iphonen..

Så tack gott folk för sansade svar,mycket trevligare här än på macworld.

19. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan hålla med din kritik till viss del. Skärmen är inte riktigt lika accurativ, och ett visst "lagg" (men knappt märkbar, om man inte haft en iPhone 3gs innan). Tangentbordet däremot går jag helt emot din åsikt. Iphones rättstavning tycker jag inte var mycket att hänga i granen, och jag trivs mycket bättre med htcs. Den vet i 98 % av fallet vad jag vill skriva även om jag missar en bokstav eller trycker fel, det enda som saknas är å, ä och ö för att det ska bli 5 stjärnor av mig, men det är bra nära (men visst, alla håller kanske inte med).
    Desire når kanske inte heller riktigt upp till den standarden jag hade förväntat mig, men det gjorde inte heller iphone. Skillnaden är att desire inte saknar det jag värdesätter mest (öppenheten), och jag sparar dessutom ca 100 kr varje månad genom att den stödjer delning av Internet till min laptop så jag slipper betala två abonnemang.
    IPhone saknar också fullt stöd stöd för sina push-notifikations till fullt då endast det senast öppna programmet kan pusha, och i desire uppdateras ju alla widgets (okej, inte helt felfritt i alla lägen, men fortfarande mycket bättre än iphone)

Så att påstå att iPhone är en så mycket mer fulländad produkt är enligt mig att glorifiera, men det handlar om vad man vill ha ut av sin mobil, och jag förnekar inte att iPhone är en otroligt kompetent mobil som faktiskt passar många med sin enkelhet. Men det är ingen perfekt produkt bara för att äpplet lyckats göra en bra skärm

20. basse

basse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo visst, ni har en poäng.

Men jag kollade inte ens upp det (möjlighet att spara apps till sd-kortet) innan jag köpte min dersire, eftersom jag tog det som en så solklarhet att det gick. Så den egentliga tabben dom begick var ju att välja ett system med lite internminne+minnskort, men utan möjlighet att direkt från start kunna spara apps på sdkortet..

Så, nu när möjligheten att spara till SD kommer, så är modellen i min mening bättre, då sd-korten är bra mycket billigare än att betala för minne i t ex iphone. Samtidigt som dom som inte behöver så mkt space slipper betala "extra". Enda som jag inte förstår är varför dom inte kunde kosta på sig att sätta in 2 eller varför inte 3 st sdkortläsare så man hade haft större möjligheter att bygga ut minnet.. Såååå extremt mkt plats tar ju inte sdmicrokorten...