Minneskort till Galaxy S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av finboy, 12 maj 2011.

1. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Är du nöjd med det minneskortet? Funderar på ett jag med.

2. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ett minneskort är ett minneskort. Efter en dags användning har det inte krånglat, så jag är väl nöjd. ;)

3. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Känns det som att bilder och sådant laddas snabbare i galleriet? Hur är det med dataöverföringen?

4. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har mätt överföringshastigheten, se tidigare i tråden. men som ett räkneexempel så tar 30GB filer 50 minuter med 10MB/s, men det tar drygt 4 timmar med 2MB/s.

Använder man Kies för att flytta filer, så gissar jag att hastigheten går ner.

5. Kurt45

Kurt45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Jag har beställt en SGS2 får den imorgon. Nu har jag en HTC HD har Kingston class 10 16GB minneskort på den men skrivhastigheten var mellan 5.6-7.7MB. Jag formaterade kortet från Fat 32 8kB cluster storlek till Fat 32 16kB cluster storlek. Då började kortet skriva i 10-13MB. Men om man formaterar via telefonen så blir det 4kB cluster och kortet kommer i 8kB cluster bägge ger låg hastighet. Så jag formaterade via Windows 7.

Last edited: 23 jun 2011
  6. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant om klusterstorlek. Jag köpte en 500GB FAT32-formatterad hårddisk. Jag gjorde om drygt 100GB till NTFS för att kunna hantera stora filmer, och 360GB formatterade jag till det enda alternativet exFAT, vilket kompisens Acerplatta inte kunde läsa. Man kan formattera FAT32 via kommandotolken på Windows 7, men jag lyckades inte få till parametrarna så att den ville starta. Någon som knäckt den nöten?

Jag laddade stora filer från telefonens internminne via USB. Det gick med ungefär 20MB/s, så det går undan så det räcker.

Köper man ett långsamt minneskort så kan man alltid lägga bråttomgrejer i internminnet.