Missnöjda Galaxy i7500-ägare [hur många är vi?]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mixxno, 27 mar 2010.

  1. karlulfeinar

    karlulfeinar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #42

    Ångrar mig riktigt mkt över detta köp.
     
  2. Shyrtol

    Shyrtol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #43

    Snart en Desire ägare
     
  3. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #44

    Köpte en iPhone i julas och tänker aldrig gå tillbaka till Android (och definitivt inte Samsung). Galaxyn ligger i en byrålåda som reservtelefon... :P
     
  4. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ja det stämmer att man inte sett dig på ett tag här på forumet... Iphone är ju helt klart en produkt som känns "mer färdig" än Galaxy! Hur är det att inte ha någon multitasking?
     
  5. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag saknar det som attans när jag använder Spotify, men annars inte så mycket faktiskt. Sen gör det ju inget att multitasking kommer till iPhone nu i sommar i och med iPhone OS 4.0. :)
     
  6. nicke

    nicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Over and out Samsung

    Nu har jag beställt en HTC Desire som förhoppningsvis kommer inom ett par dagar. Det känns som ett ganska safe bet just nu :-)

    Samsung fortsätter att vara tysta och jag fortsätter att undra hur de kom fram till att det är en bra strategi. Om det nu finns en tanke bakom.

    edit - Samsung har satt djupa spår... att omedvetet skriva Samsung Desire... scary...!
     
    Last edited: 18 apr 2010
  7. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skumt, Samsung Desire låter inte som något safe bet precis! :P
     
  8. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tiden mellan de gångerna jag bara vill slänga telefonhelvetet i väggen blir bara kortare och kortare, blir avundsjuk på mina vänner som börjat köpa Legends, Liquids och Desires.
     
  9. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    råder dig att läsa lite på htc desire forumet.....
    desire, topp telefon my a**..
    tror alla som gjort recension på den blivit mutade.
     
  10. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    är på samma spår som dig. som jag skrev i ett annat inlägg så känns hela android och alla telefoner fortfarande som om dom är i beta stadiet.
    Iphone känns mycket säkrare, kommer bli en sån för mig oxå, antingen i sommar när 4g kommer eller nu snart.
    Jag menar bara man går in på någon android telefons forum så är de överfulla med problem, buggar och fel som folk har på sina telefoner.
    Iphone forumen har fan nästan ingenting.
    Har extremt svårt och hålla mig då galaxy gör mig GALEN.
     
  11. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    För kännedom:
    Jag har förgäves försökt få tag på Erik Johannesson på Samsung för en kommentar om varför de inte hör av sig i ärendet. Det som skulle ta en vecka har nu i själva verket i stället dragit ut på tiden i snart två månader. I alla fall har jag pratat med supporten och killen försökte verkligen hjälpa till. Han var iväg och jagade information, men icke! Han trodde dock att beskedet kanske skulle släppas om mellan en vecka till högst en månad. Frustrerande och pinsamt för dem att sitta där och inte veta...!
     
  12. Rädisa

    Rädisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag har beslutat att aldrig mer köpa en samsung-produkt i mitt liv.
     
  13. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick det här svaret idag från kundtjänst:

    Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
    Som Galaxy ägare i dag har du nu chansen att anmäla intresse ochförteckna dig för ett kommande riktigt bra rabatterat erbjudande pånästa androidmobil från Samsung. Modellen kommer att offentliggörassenare under det andra kvartalet.

    Att förteckna sig är inte bindande. Det innebär bara att du kommer att bli informerad om erbjudandet.

    Mer kan vi inte berätta just nu då modellen inte är offentliggjord ännu.

    När modellen finns tillgänglig kommer kundtjänsten att höra av sig personligen till dig med erbjudandet.
    Vi har tagit fram möjligheten att förteckna sig för erbjudandet som enkonsekvens av att flera användare visat ett missnöje emot att Galaxyinte gåratt uppgradera.


    För detta kommer vi behöva telefonens IMEI, serienummer och inköpsställe samt fullständiga kontaktuppgifter.


    Det tog dem drygt en månad att svara. Det verkar som erbjudandet gäller en ny modell inte Galaxy S alltså.
     
  14. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ha, vad löjligt! Det är nån oinsatt galning som har skickat ut ett gammalt mail. Det är bekräftat att det är Galaxy S för länge sedan! Detta blir ju bara värre och värre :-(
     
  15. Mike

    Mike Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om man ens vågar hoppa på detta erbjudande. Man kan ju inte direkt påstå att Samsung gör ett vidare intryck.
     
  16. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Pratade med en samsung-kille på dustin home expo idag. Bland annat pratade vi om Galaxy och 2.1 samt samsungs tystnad. Han sa att han skulle kolla upp det och se till att Johannesson svarade här på forumet (vad är oddsen?). Han sa även att varför 2.1 inte kan släppas till Galaxy är för att den inte "uppfyller Googles krav" på RAM-fronten, då Google måste verifiera uppdateringen innan den får släpps.
    Vidare sa han att Galaxy S skulle lanseras om ca 6 veckor och att priset inte var satt men han trodde på något runt 6000-6500 kr.
     
  17. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Måste säga att jag tycker ni överdriver lite grann. Tillverkarna är ju inte skyldiga att tillhandahålla mer än det som står i specarna vid köp. Detta har Samsung gjort. Ni köpte en telefon med Android 1.5 och det har ni fått

    Att sedan vissa andra tillverkare väljer att uppgradera får ju stå för dem, men det kan knappast ses som en självklarhet
     
  18. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Är ledsen men det där resonemanget har avhandlats i mängder med trådar tidigare. Nu handlar det om att Samsung själva har insett att vi som köpte den första Galaxy-modellen är missnöjda och därför på eget initiativ gått ut med att kompensera oss för detta. Samsung lovade att ge oss ett "extremt bra" erbjudande som kompensation inom EN VECKA. Nu har det gått TVÅ MÅNADER! Det är det saken gäller.
     
  19. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt också kontaktat dem. Inte för att jag är särskilt missnöjd, utan för att nya saker alltid är skoj. Har dock varken blivit lovad att erbjudandet skall vara extremt bra eller när det ska komma.
     
  20. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sen har Galaxy blivit marknadsförd med funktioner den inte haft/har. T ex 16 miljoner färger på skärmen eller bluetooth. Även om displayen i sig skulle kunna visa 16 miljoner färger så klarar inte telefonen detta. Man marknadsför inte en bil som "0-100 på 2 sekunder" bara för att däcken på bilen skulle klara detta men motorn inte klarar detta.

    Det är inte konstigt att folk får förväntningar om en 2.0-uppdatering när man släpper hårdvara som man vet inte stödjs till fullo med kommer att stödjas med en uppdatering.