Missnöjet med TRE (3)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av wmb, 1 mar 2010.

1. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag använder just nu Tre med obundet surfabonnemang och har haft dom i cirka 2 månader. Jag gillar det mesta hos dom förutom täckningen i norden och att dom inte har någon mail- och chattsupport :(
    När jag åker mellan vissa städer så kan jag vara utan täckning i cirka en kvart.

Kommer byta till Halebop inom ett par dagar för att prova dom.

2. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag rättar dig (Iofs lite sent men jag har inte sett att någon har gjort det): Parlino kör i Tele2's nät, var tidigare en del av Optimal Telecom som nu helt övertagits av Tele2

3. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tre och har nästan haft det sen dom började. Jag var den första i min familj med en 3G mobil och jag är faktiskt orsaken till att min familj har alla tre i dagens läge.
    Min filosofi i livet är att är det inte trasigt så byt det ej, för oftast är det bara jobbigt att byta :P
    Jag har inte stött på några problem med tre mer än på senaste tiden då jag har 5 gånger av ren tur vart tvungen att kontakta kundtjänst. Och nu är det inte orsaken till det jag klagar över utan deras personal som sitter med en lur fasthäftat till kraniet! Jag vet inte, skulle deras personal vara komunikation skulle jag vara Alfred Svensson med kraften att odla bacon på träd.
    Jag ringer dom, dom hälsar med ordinärt tjafs - bra bra! Sen kommer det, detta vad vet jag oskriptade manus av att jag förklarar mitt problem och dom säger ABSOLUT INGENTING fram tills att dom har hittat mitt problem. Dom är så opersonliga liksom, typ bara "jag sköter mitt jobb men hatar det".

Fast jag tror jag ändå kommer stanna med tre, som sagt är det inte trasigt så byt ej. Har inte haft några fel med användningen av tre eller något sådant alls! Tycker allt att dom bör ha bättre support för android när det är så många mobiler men ash. Har man väl fått igång skiten så tycks det rulla på av sig själft liksom ju.

4. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sedan många år (i princip sedan 3 startade) varit kund och är generellt nöjd. Bra erbjudanden med nya telefoner. Bra abbonemangsformer. Bra täckning som dock kunde vara strået bättre. Det enda smolket i bägaren är egentligen det mobila bredbandet som är segare än smörkola på 99% av alla ställen i landet, samt att jag ett par ggr fått prata med inte enbart okunniga utan även "snorkiga" och ointresserade människor på supporten. Så visst finns det saker att jobba på, men över det stora hela är jag mkt nöjd med 3 och fortsätter ha mina 4 abb där :)

5. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

3 är bäst av Sveriges operatörer tycker jag.
    De har bra och billiga abonnemang där man får mobil och använda hela månadsavgiften. I den månadsavgiften kan man ju teckna försäkring, gratis sms, samtal, surf etc de är super!
    Varit 3kund sedan 2004, och 3 är bäst. :D

6. spartaneye

spartaneye Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du kan inte teckna försäkring på månadspotten:

7. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo, ringer man till kundservice sa hon att de gick bra :P

8. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Försäkringen ingår inte i potten, den läggs på utöver. Samma sak med 3Hemnummer.

9. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hon på kundservice la den iaf så den ingick i min pott, fast jag har iofs varit kund i sex år :P

10. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har du räknat på fakturan? Om du ringer för hela potten blir det svårt att se om det är inbakat eller inte. Testa att inte ringa på en månad så får du se :-P

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Hur detaljerat vill du ha det?

Man kan ju se samtal för samtal på mina sidor.

Mitt problem med 3 är att folk verkar ha det enbart p.g.a den massiva reklam de ljuger ut om att de är snabbast och bäst, jag förstår inte hur de kan hållas.
    Samt dessa kommentarer om att "jag fick" en telefon från 3, nämen va snälla de är... det kan ju inte vara så att du aldrig kommer att ringa upp de 399:- i månaden som du måste alternativt kommer att ringa upp 399:- enbart för att du har köpt på dig en för dyr telefon i förhållande till om du köpt den kontant.
    Samtidigt har 3 en värdelös kundservice när det kommer till att vara flexibel när det gäller ärenden utöver vanligheterna. exv. bedrägeri... maken till fel på fel på fel får man leta efter.

12. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Själv har jag haft 3 sedan 2006 och har aldrig haft några problem med dem. De få gånger jag ringt kundtjänst har de kunnat hjälpa mig direkt.

Jag vart imponerad när jag bytte mobil 2008 och förlängde abbonemanget. Beställde via telefon och dagen efter kunde jag hämta ut den nya mobilen på posten. Sedan fick jag en personlig kundtjänst kontakt som jag kan SMS:a till om det skulle vara något. Trevligt och man känner sig lite speciell.. :)

Nu köpte jag en Desire kontant via Teknik Magasinet eftersom mitt abbonemang inte går att förlänga förrän i Augusti 2010. Och så länge kan jag ju inte vänta :teeth:

Hade lite bekymmer att få utgående mail och funka via Desiren så jag ringde upp teknisk support hos 3. Inga bekymmer att mobilen inte kom från dem. De visade mig en guide på hemsidan och förklarade att automatiska inställningar inte funkar för android via 3 utan man får fixa det själv. Helt ok svar och en ok guide på hemsidan.

Nu för tiden tycker jag att jag har täckning där jag behöver det. Lite risigt på jobbet i Kista dock men när man sitter i en betongbunker så kan man nog inte förvänta sig så mycket.

Så overall är jag nöjd med 3.

13. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag hade Tre på min förra jobbmobil. Slutade med att jag ringde mer på min privata telefon än på jobbluren tillslut. Kände att det ofta var småstrul när man inte kunde ringa upp eller samtal som bröts. Täckningen var ingen höjdare på sina ställen heller. Minns speciellt en dag när jag åkte från Jönköping, ett par mil ut på landet verkligen stendog all täckning, samtidigt hade jag fullt på min egna telefon som körde Telia.

14. Profetengus

Profetengus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har små kass täckning på tre när jag e hemma. Annars funkar det helt okej. Överlag har jag haft bra respons från deras kundservice och e nöjd förutom täckningen då. Retar mig även på att dom brandar sina telefoner så hårt. Tänker nog byta till tele2 som har riktigt bra täckning där jag rör mig. Allt handlar väl om att hitta den operatör som passar en bäst

15. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag är mycket nöjd med Tre. Har extremt sällan haft något problem med att ringa eller skicka meddelanden (minns faktiskt inte när det hände senast) och tycker nätets prestanda hållit god kvalitet samt haft täckning överallt där jag varit (inklusive där jag hade problem även med GSM).

De två saker jag kan uttala mig negativt om är att de tagit bort sin chatt-support (inte så negativt då jag enbart haft goda erfarenheter av telefonsupporten) samt att de inte meddelade när de skapat nya surftjänster så jag betalade för en förlegad (dvs dubbelt så dyr) tjänst. Naturligtvis kan man hålla koll själv men det känns ändå som det är god ton att göra sådant tydligt för kunderna.

16. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

jag hade 3 kontantkort runt 2005-2006 och var rätt så nöjd med det.

dock så söööög det rätt hårt att kontantkortet bara gällde i 30 dagar, sedan var man tvungen att fylla på det igen. motarbetar liksom syftet med kontantkort. Men det var fem år sedan, om de hade fortsatt med det hade de nog förlorat alla kunder

17. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

De har inte kvar det längre. Har för mig de slutade med de ganska fort, men som sagt, kontaktkort är dyra. Men nu har de som t.ex. comviq har.

18. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I överlag är jag nöjd med tre. Dom flesta i min bekantskaps krets har 3 så det är cp billigt att ringa. Kundsupporten är oftast bra... klart man kan komma till inkompetenta idioter o.s.v precis som en vanlig kundsupport. Deras tekniska support är däremot strålande! Hittar man en bra kontakt på deras support så är det ännu bättre. Dom är aktiva på Facebook där den killen gör ett super jobb.

Täckningen är strålande överallt där jag befinner mig förutom på pendeltåget mellan trångsund-farsta (stockholm) irriterande att man inte kan prata den sträckan.

Går snabbt att surfa.

Klart nöjd Tre kund.

19. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Ger tyvärr inte mycket för Tre. Har det på jobbet och maken till kassare täckning får man leta efter. Visst dom är säkert jättebilliga om man kör dom privat men vad hjälper det om man så fort man är utanför tätorter har urkass täckning?

20. farmarn

farmarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tycker faktiskt 3 är bra överlag. Har ett fint exempel på att 3 och Android går bra ihop:). Här i vintras åkte jag och 4 vänner till sälen. Vi sitter i bilen och lyssnar på radio och som ni alla säkert upplevt så kommer ju stunder då inget är bra spelas. Så vi börjar pilla fram våra telefoner, jag då en Nexus mina 4 vänner slänger upp sina fruktelefoner varav 2 har telia, 1 halebop , 1telenor och såklart alla har spotify. MEN kunde nån köra online? NEJ för dom hade ingen mottagning. Så jag och mitt 3 stog för underhålling ända fram:)