Missnöjet med TRE (3)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av wmb, 1 mar 2010.

1. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Jag har gillat tre sen dom kom till Sverige:) Minns min första 3G lur:D En Nec 616, har jag för mig den hette:) Typ, första videosamtalmobilen med en upplösning på 640*480 :o haha

Hur som helst, tre ligger mig varmt om hjärtat, trevlig kundtjänst, finns undantag.
    Det som alltid imponerade på mig, var att jag och en kompis som var dom enda som hade 3 häromkring skogarna när dom kom, hade teckning där ingen annan hade teckning...

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

hade också den telefonen :)

värdelös batteritid (man fick t.om med två batterier för att folk klagade så mycket) men i övrigt bra. e616v hette den

3. exionen

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Så var det:) Man kände sig så hightech:D Och det med två batterier minns jag:D En slimad och en prestanda:D den slimade dog efter kanske 5-15min samtal:D Knappt den klarade en dag på standby:D "Prestanda" batteriet klarade en hel halvtimme, sen fick man koppla in laddaren om man skulle fortsätta snacka. Tror jag aldrig hade i slimmade batteriet:) Och sen minns jag att vi fick gratis uppdatering genom tre-butikerna. Och då fick vi ett ännu större batteri:D Som höll hela 45 minuter, det ni:D Det är prestanda det:D Hur som helst, vi fick hem lappar från tre, att vi skulle åka till närmsta trebutik och lämna in den på "drop-in " uppdatering:)

4. IceXcube84

IceXcube84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White
    ROM:
    SlimLP AOSP 5.0.2 (15-04-2015)
    Info:
    [KERNEL] ElementalX-N6-0.28
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note III White
    ROM:
    Omega v5.0 XXUDMK2 Android 4.3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S III White
    ROM:
    Cyanogenmod 11 Nightly
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    CM11.0/SGT7 for P4
    Info:
    [4.4.4] [F2FS] CM11.0/SGT7 for P4 [20140717]
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    P7500XWLP6_P7500OXXLP5_NEE
    Jag har varit 3 kund sen dom började sälja Nec e313 ^^
    Har aldrig varit missnöjd eller så.
    Visst deras nät och mobiler har inte varit felfria men tror de mer var deras 3g nät som ställde till de så mobilerna startade om tex.

Är nöjd med mitt 3Pott 399 kr och en Sony Ericsson C905 med bindningstid men jag köpte en Huawei U8220 av en snubbe på Blocket.

5. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Haha, jag har samma upplevelse av täckning i "the wireless valley". Vääldigt ironiskt. :)
    Vad det gäller Tre som operatör så funkar det så bra som jag vill, hittills har jag bara kontaktat kundtjänst för att få ny telefon vid abb.förlängning, vilket - såklart - fungerade utmärkt. Enda stället där det funkar mindre bra är på landstället i norra skärgården, men där funkar å andra sidan ingen operatör bra.

6. nomis_82

nomis_82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har varit 3kund sedan de började här i Sverige. Är förfarande nöjd även om de haft endel problem i början med lång väntan hos supporten. Jag har aldrig förstått pratet om att tre har dålig täckning har bott och vistats en hel del utanför stan och tycker att jag nästan alltid har lika eller bättre täckning än Telia tex. Nu har många i familjen och bland vänner tre när de ser att det funkar bra.

7. exionen

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Upplever detsamma, har täckning på de mest konstiga ställen:)

8. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag vet inte om jag direkt är missnöjd med tre, MEN jag blir misstänksam av deras dyra reklam, som tre's abonnenter betalar för, vilket man kan se i deras priser, sedan att tre marknadsför sitt mobil-surf-abonnemang som 'super snabbt' när det än så länge inte fins några mobiler med den tekniska möjligheten att komma up i 10mbits(vad jag vet),
    sedan har jag pratat med tre 'ägare' som upplever tre som dyrare än andra företag.

Men för att vara rättvis måste jag tillägga att jag har själv INTE använt tre, men jag ska testa dom ändå någon gång i framtiden.

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    de sista tre operatörerna har varit Telia, sen telenor sen Tre.

Har aldrig haft en så stabil räkning som nu. Den diffar på max 40kr och jag har aldrig någonsin tänkt tanken att något skulle vara dyrt, så ingen anpassning här inte.

För ~340kr/månad inkl. fakturaavgift så ringer jag gratis till hemtelefon, till alla 3-mobiler, surfar i upp till 6mbit/5Gb-data fritt

Tre funkar helt enkelt utmärkt. Fick dessutom trevligt bemötande när jag köpt min Hero som krånglade, trots att dom inte ens sålde Hero

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Fast Tre verkar ha all rätt att marknadsföra sitt surf-abonnemang som supersnabbt enligt tidningen Mobil, då de vann en väldigt klar seger över de andra operatörerna vad gäller surfhastighet i augusti 2009. Har inte sett något annat test sedan dess.

Vad gäller pris har jag själv aldrig sett det som dyrt utan varit väldigt nöjd med stabila räkningar. Jag har dock bara haft Telia innan.

11. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

som jag förstod det, skulle Tre fått dom priserna för bästa mobila bredband (till PC inte Telefon)? iofs är det inte det som är poängen, poängen för mig är att det ännu inte fins några mobiler som är kapabla till just 'supersnabbt' eftersom 'supersnabbt' borde rimligtvis vara mer än bara +1.2mbits (från 6mbits till 7.2, eftersom 10mbits inte är möjligt för mobilen) mer än dom andra operatörerna.

Meeeen trots mitt reklam gnäll kommer jag också gå med i den 'mörka kulten' (TRE) ska nog skaffa en Samsung S med TRE, om man är missnöjd kan man ju alltid byta efter bindnings tiden är över. Iofs kan man ju alltid testa med tre's kontant kort.

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tips , låter någon tråkig från supporten! häng på och ring igen så har du en annan , fortsätt tills du får en trevlig människa på tråden!

Nöjd med tre, de har både okunniga och kunniga personal som alla andra bolag!

13. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    HA ha.... jag kan nog förstå den också. Nu är det så att den reklamen om mobiltbredband oftast inte handlar om mobilerna själva utan USB-donglarna. Dessa klara däremot dessa höga hastigheter. X10 skall t ex klara ganska mycket med än 7mb/sek om jag inte minns fel.

Men jag tycker det är kul att det finns så många som är nöjda med 3. Har nog också tyckt att många är fortfarande negativa till 3 just p g a de stora problem vid starten. Min bror är t ex en av dem. Så händer det något, så direkt åker taggarna ut hos honom... ha ha.

Själv har jag bara positiva saker att säga om 3 ifrån service till tjänster och täckning. Ok, kanske inte Blekinge är den inomhus är inget vidare. Detta skall visserligen förbättras så fort 900-bandet sätts på. Men även om nu mobilen ligger runt 1-3 markeringar, så funkar det ändå riktigt bra.

Däremot måste jag nog ändå ge en känga till 3 för hur de har behandlat sina gamla lojala kunder, genom att försämra villkoren på sina abonnemang och kontantkort markant. MItt första abonnemang hade t ex sekunddebitering, och inga öppningsavgifter inom operatörer. Ja, sant. 3 satte t o m Comviqs dvärg "Bill" i Skamvrån för att COMVIQ hade minsan denna bluffavgift. En kostnad som 3 t o m gick ut och sa att det var en bluff. Inte ordagrant, men de sa helt enkelt att det inte kostade att koppla vidare inom sitt egna nätverk.

Nu har 3 öppningsavgifter samt minutdebiteringar på alla sina abonnemang. Jag har vid förlängningar helt enkelt fått smälta dessa försämringar, trots att man försökt avtala fram 1sek debitering samt inga öppningsavgifter. Sedan säger ju tre faktiskt Fastpris för något som egentligen inte är fastpris.

På kontantkortet är det samma sak. 3 var möjligen först med värdebevis som gällde i 30 dagar, som då gjorde kontantkortet helt enkelt billigare att använda mycket. Du kunde för 500 spänn få 700 fria minuter att ringa för, och dessa kunde föras över till nästan månad om man då fyllde på med något värdebevis inom 30 dagar. Det var gratissamtal inom 3, som då hade den trevliga egenheten att fyllde man på med fler än 1 värdebevis så förlängdes gratisperioden med det antal värdebevis man köpt. Hade t ex gratis samtal i ett helt år.

Tyvärr så tappade 3 sugen på sitt kontantkort 3Fri kontant, p g a att folk in i det sista trodde att du var tvungen att fylla på med fria minuter för att kunna ringa, samt att abonnemangskunder faktiskt klagade för att kontantkortet hade bättre vilkor än deras egna abonnemang. Jag var tvungen att gå till abonnemang, vilket jag i och för sig inte ångrat. Så tyvärr har jag som kund sett många försämringar som tyvärr aldrig egentligen vi kunder fått tillbaka. Tycker inte jag iallafall. Möjligen Fastpris och 3total då åtminstånde öppningsavgiften inte räknas med i 3000 minuter.

Nu har visserligen 3 börjat satsa på sitt kontantkort, och måste ju erkänna att det är bättre än det var när de fria minuterna togs bort. Men inte bra. Så länge man ringer inom 3 och fasta nätet så är det bra.... men de andra operatörerna är desto dyrare.

Men trots detta så skulle jag nog aldrig byta bort 3, för tillfället.. hehe

14. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Efter att ha varit en Tre-kund i tre månader och sett den parallella dimensionen jag med i tron om "bättre internet" å bla, bla, bla, beslöt jag mig att säga tack å hej leverpastej - och flytta tillbaka till Tele2 igen. Anledningen och något som jag märkt i stora grad av är:

• Dålig internettäckning
    • Dålig mobiltelefontäckning överlag
    • MKT dyrare räkningar
    • MKT dyrt att ringa i ett annat EU-land

326 spänn var min senaste faktura på, vilket kan jämföras mot Tele2:s som var på 132 kr (inkl. samtalskostnad). Och då ringde jag riktigt snålt. Jag hade faktiskt Tele2 dagen då jag fått min Desire och hann testa internet där med, och det var jävligt snabbare än Tres. Jag är minst sagt besviken med Tre och deras täckning när det gäller internet i mobilen plus täckningen överlag som är under all kritik. "Bästa täckningen enligt Mobil"-my ass. För att inte tala om hur dyrt det är att ringa, och ändå valde jag det näst lägsta abonnemanget på 69 kr/mån + internet för 89 kr/mån :) 158 kr/mån exklusive samtalskostnad).

För att ni ska förstå att alla kort är på bordet, bör ni också veta detta: jag bor i en större stad med nästan 70 000 invånare, lite större än Luleå alltså, så varför jag har eller snarare hade haft SÅ dålig mottagning (i värsta fall så bröts samtalen bara helt tvärt) förblir ännu en IT-gåta. Så det ska bli skitskönt att komma tillbaka till Tele2 igen, så allting kan va som det var förut - dvs. billigare och bättre!

Ni som har Tre kan göra som jag för att testa hur "snabb" eran internet är så vi kan jämföra lite. Sen kan vi komma fram till en gemensam konklusion. :) Ladda ned appen "Speed Test" på Market å jämför - om ni törs!:teeth: Jag hade som BÄST 3 Mbit/s nedströms och ca 3,5 uppströms, vilket inte var ens i närheten av "upp till 6 Mbit" som utlovats utan precis hälften så mkt. Och ändå testade jag i centrum utan några som helst störningar.

Last edited: 22 jul 2010
  15. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här!

Lite störningar under samtal och dålig uppkoppling till Interrnet.

Ner 2.85 Mbit/s
    Upp 1.28 Mbit/s

Stad: Centrala Göteborg
    Telefon: Sony Ericsson X10 Mini