Mitt nyårslöfte: Apple-fri 2019 - Vilken Android ska jag ha?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RKXYZ, 1 jan 2019.

1. leh

leh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag lånar tråden lite då jag ser att du använt Sailfish vad tycker du om Sailfish, är det Sailfish 3 du har använt? Det jag undrar mest är om BankID finns till Sailfish.

2. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har använt alla. Jag hade det fungerandes innan men nu verkar det inte fungera längre. Undviker helst att köra android-appar även om det går. Hoppas att jolla uppdaterat android stödet med en nyare version.

3. leh

leh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok tack för svaret, tråkigt att det slutat att fungera då kanske inte Sailfish är något för mig i dagsläget då BankID är väsentligt för att underlätta ett mobilt liv.
    Skriv gärna i forumtråden för Sailfish.. om du får tid lite längre framöver jag är lite sugen på alternativet Sailfish :)

4. Bakken

Bakken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Har haft precis samma tanke! Tänkte att det ska gå ingå i min kommande Note 9 recension faktiskt:)

Apropå tangentbord tycker jag att det ocksmycket beror på vana, speciellt vart genvägar till tecken osv ligger. SwiftKey är det jag är van med, därav gillar jag det mest. Även på iOS, men då saknar jag att långtrycka för att komma åt tecken.

Appropå "bästa" Androidtelefoner anser jag nog att oneplus 6t eller galaxy note 9(kanske s9+?) ligger på topp. Mate 20 Pro var spännande och är absolut ett alternativ, men jag blev inte helt kär i det.
    Från iPhone xs saknar jag mest storleken, 3D Touch och homekit.