Mitt största bekymmer med min hjälte... Hjälp och förslag uppskattas!

Diskussion i 'Hero' startad av Parkerongskungen, 10 sept 2009.

  1. Parkerongskungen

    Parkerongskungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Var i måndags och skaffade mig en HTC Hero.
    Har hållt på med den till och från hela veckan, och börjar nu få den ungefär som jag vill ha den med rätt program, rootning, senaste ROM etc.

    MEN!
    Jag har lagt stora delar av veckan på att söka runt i olika forum efter en sak som jag omöjligt kan få att funka.

    Jag har ett Nokia BH-602 som jag tidigare använt ihop med min E75 (eller pga detta bekymret använder fortfarande)
    Nu till problemet.
    Parad med min E75 fick jag alla notifikationer i BH-602, ex. sms, msn, mms, epost etc, alltså alla ljud som telefonen gjorde, även custom ringtones.
    I min HTC Hero är det endast samtalen som jag kan få i BH-602...

    VARFÖR?!?!?!

    Nej, BH-602 är inget A2DP Headset.

    Om det nu är så att nokia har fått detta att funka med bara BT1.5, varför fixar inte android det? Eller varför finns det inte något endaste litet svar någonstans på nätet som säger mer än "det går inte, du måste ha A2DP"
    Det behövs ju inte eftersom det funkar ihop med min nokia.
    Ett endaste litet fulhack eller något, vadsomhelst!

    Jag vill använda min hjäte, för som Eddie Izzard säger;
    <object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/k6C_HjWr3Nk&hl=en&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/k6C_HjWr3Nk&hl=en&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
    "This is the one! I won´t have to work again!!!"

    Hjälp snälla någon, om inte annat, garva lite åt Izzard, så underbar!
     
    Last edited: 10 sept 2009
  2. kcabneits

    kcabneits Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle tro att det är Nokia som använder speciella "kommandon" mellan sina prylar, och som inte fungerar mot andra märken...
    Har själv en SE handsfree i bilen, där jag kunde synca telefonboken med mobilen...
    ...fungerar inte med Hero'n...
     
  3. Parkerongskungen

    Parkerongskungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är nog så jag också misstänkt att det ligger till, MEN, borde det inte finnas någon, någonstans som kan Android/linux så pass bra, och vill ha funktionen, att de kan skriva ett fulhack för detta?
    Är inte någon av nokias alla indiska programmerare råka läcka delar av den kod som behövs... Eller är det kanske symbian? Jag har fan noll koll, men tycker att det borde finnas fler med samma önskemål som jag som sitter och jobbar på en lösning någonstans... Hur kommer man i kontakt med Androids utvecklare för att delge dem förslaget?


    /Johan
     
  4. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Problemet är eventuellt (vilda gissningar nu) att det inte finns tillräckligt med dokumentation för detta och att Nokia-snäckor lirar bättre med Nokia-lurar helt enkelt. Grundläggande funktionalitet erbjuds för resterande men inte så mycket mer. Mina SE-snäckor kan visa vilket telefonnummer (visar dock själva numret, jämför det inte med kontaktboken...) som ringer plus att snabbknapparna fungerar.