Mitt största misstag! WD My Cloud NAS. Går det att rätta till?

Diskussion i 'Off Topic' startad av geobjork, 22 nov 2021.

1. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Min erfarenhet av externa hårddiskar är att de håller inte speciellt länge men det är inte hårddisken i sig som ger upp utan kopplingen mellan eller elektroniken i kabinettet. Jag har plockat ut ett antal hårddiskar ur externa kabinett och flyttat dem till en stationär dator där de fungerat i många år till (oftast har jag skippat dem efter ett tag för att de blivit för små, dvs nya hårddiskar har många gånger större lagringskapacitet och då är det ingen större vits att behålla disken...)

Det har jag dock inte lyckats med på två stycken WD MyPassport där anslutningen till hårddisken i kabinettet inte är någon standard som funkar i en dator (det finns beskrivningar på nätet hur man löser det men jag har inte orkat ge mig på det...)

Varför skaffar du inte istället en rejäl intern disk (om du nu har en stationär dator), det är billigare och det håller längre?

Enklast att sätta in gamla disken från NAS i en stationär dator, installera drivrutin för att läsa den och sen kopiera allt från den disken till en ny plats!

2. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Nu har min cloud ex2 börjat krångla på så sätt att appen my cloud säkerhetskopiera ca7000 bilder om och om igen. Fått stänga av den funktionen tyvärr.