Ok, nu har jag lyckats lista ut hur man skapar bakgrundsikoner för de "lösa" ikoner inte har en ikon som ingår i din theme
De ikoner som ligger till grund för skapandet är följande:
icon_background
icon_pattern
icon_mask
icon_border
icon_shortcut
icon_shortcut_arrow
Det är dom som styr det hela. Jag är inte helt säker på vad alla gör, men jag provade att lyfta dessa från Vexillum temat, och då funkade det (kunde inte använda den ikon som du la upp, då den fick ett annat mått än de som igår i temat).
Började med att lägga till en åt gången för att se vilka det var styrde, och när man bara tog icon_pattern så flöt den ut under ikonerna och såg helt galet ut.
Hur som helst så gjorde jag om processen från början och kom fram till att det funkar i launchern om man bara använder:
icon_background
icon_pattern
icon_mask
Vet som sagt inte vad dom andra gör, men det kan hända att dom har en annan funktion någon annan stans i temat. Kollade i tex manage applications, och där såg det rätt ut.
En annan sak som jag märkte är att om man bara använder
icon_background
icon_mask
så blir det random färger bakom varje "lös" ikon dvs det blir inte en statisk färg. Kan se lite lökigt ut ibland, men det lurar ögat att tro att det är "färdiga" ikoner.. ibland i alla fall
Hmm, efter att kollat hur Vexillum temat beter sig så byter den färg random ändå på bakgrund, men när jag testar så blir det bara silver om jag använder samtliga.... ska kolla vidare varför det blir så..
Hur som helst så kan du ju testa. Skulle gärna fixa alla ikonerna, men eftersom jag inte har din template så blir det nog inte så bra.
Så här ser background och mask ut i Vexillum.. Vet inte om det kan vara till hjälp men så du ser hur det ser ut

Click to expand...