ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det blir oftast kvar en del från föregående rom på interna sd card.. jag tror inte datadata har något med rom relaterade filer att göra , utan den styrs av appar och dessa data. Men är inte 100%.

Du kan bara radera allt på sd kortet manuellt som rör darkys.

2. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min gmail visar svenska tecken så vet inte vad du påstår

3. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

conny85
    ok tack

fekke
    Ja det är just det jag påstår ;)
    Men det har med olika teman att göra för alla font har inte grafik för åäö

4. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Aha se där ;) byt då :P haha

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Då kan jag meddela följande: Det kommer bli drastiska förändringar med galnet rom i fortsättningen.

Rom utvecklarna har tillsammans skapat ett eget framework. Med det sagt så kommer dom inte vara beroende av dom kinesiska utvecklarna och försöka luska källkoder längre. Nu finns det frihet att göra alla förändringar i efterhand.

Punkter som kommer bli till det bättre:
    Bla. batteri / UI / speed / stabilitet.

citerar:
    We are proud to annouce the biggest evolution of GalnetMIUI since it was originally ported!

As you all know, we have been working based on what the official MIUI developers have been releasing each week, and you'll also know the trouble we've had due to their source code being closed off, well now things are going to change...

In-house Custom Framework

We have built our own custom framework as a new, solid foundation to build from. This new framework is a blend of the MIUI framework and our own unique framework, which means that we no longer have to fight our way through all the encrypted, closed source of what the MIUI deveopers release. We now have full control over the rom, and can now do as we like with it in order to produce the best possible ROM that we can!

This leads neatly on to other improvements that we have made:

Vastly improved battery life

While battery life hasn't been too bad of late, we have found new ways of increasing the battery life drastically, even to the point of being comparable to the life that you get from stock roms. We know that pretty much every developer says "Brilliant Battery Life!!", but we mean what we say, and we are always looking at how it can be improved.

Dramatically improved UI, Speed and Stability

Because we have built our own custom framework, it has enabled us to bring the true speed and stability out into the open. With a huge amount of code clearup, and further speed improvements it means you get to truly unleash the natural speed of your phone, as well as seeing it in all of it's true SuperAMOLED glory thanks to improving the native colour handling.

This is only a tiny bit of what we have been doing, and it's getting better with each day of development, but what does all of this mean for you? Allow us to explain...

What this means for you is that you can have a ROM that is more optimised for your phone. This means that it will run as close to perfectly with your phone as possible, more so than even previous GalnetMIUI releases have. You will finally have the chance to be able to see what GalnetMIUI is supposed to be like, and will still get better and better as we do more work to fully integrate it with your phone.

This milestone release of GalnetMIUI is getting closer to being release ready, and we thought that we would share some of what we have done so far to give you a small taste of what you can expect when we are finally ready to release this, the most overhauled evolution of a revolution ever made!"

Nephisto, Nithol, Malleus och 1 annan gillar detta.
  6. DroidMan

DroidMan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO
    Låter Najs,
    har haft Galnet Miui sedan en månad tillbaka och uppgraderat så fort en ny uppdatering släppts. Med Galnet MIUI installerat så känns min Samsung galaxy S som en helt ny telefon.... snabb som bara den. Den enda nackdelen som jag upplever med 6.0 är att batteri tiden är kass :/ (kör rätt så mycket GPS och Musik, BT hörlurar...)

Så har någon några bra tips på vad man kan göra för att boosta batteri tiden tar jag tacksamt emot dem....

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

perfekt just när jag var så missnöjd med miui och gick tillbaka till cm7 igen så blev man nyfiken igen.. suck.. ibland önskar jag att jag hade en iphone så valet försvann :D

8. Plajz0r

Plajz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Fan va najs med lite nyheter :)

kan säga att jag har idag fått mina första omstarter, jag installerade idag ReChilds advanced task killer. Efter ett par gångers "killande" så startade den om ett par gånger men rullar nu på fint igen så det kanske bara var att jag fipplade för mycket :)

9. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Fan och jag som precis köpte en S2. Jaja får väl ha min gamla SGS som leksak:)

10. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Låter grymt det där!
    Kanske man kan få se en översättning till Svenska senare i framtiden. Har vant mig vid Engelska nu men alltid skönt att ha det i sitt eget språk.

Väntar på en release såklart!

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det går att fixa svenska , men det är grymt mycket jobb. Jag tror inte du inser hur mycket som väntar dig ;) men det är upp till er hur mycket ni vill ha det.. gick ju sisådär sist :)

jag kan bidra med alla filer som behövs varje vecka men jag har inte tid att sitta med översättningen då jag har en del andra projekt som jag håller på med..

12. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag skulle vilja försöka iaf. Har inga andra projekt just nu. Lagt ner dem jag hade tänkt mig. Så du kan gärna dela med dig sen när första releasen är ute för det nya fw så kan jag ge mig på't.

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ska du göra allt själv får du nog sitta nån månad och det funkar inte då allt ska vara klart varje vecka. det är inget 1 mansjobb direkt. vi var 25 st i våran grupp och vi han inte med i galnets release tempo.. ska ni översätta måste ni vara minst 10st för att ha en chans att häng med.

Last edited: 28 jul 2011
  14. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ok då är jag med i svängarna. Får bli engelska då :)

15. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vilket modem är bäst för er i GalnetMIUI? Har provat med JVQ nu men värkar inte låsa sig.

16. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

wow.. det lät grymt att dom lyckas med egen framework.. kan bli riktigt ballt :D

17. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det framgår inte men kan man i "dramatically improved UI" hoppas på att de frångår launcher-typen av iOS-modell eller är det en grundpelare i vad de vill göra? Denna rom har intresserat mig lite pga många omdömen men personligen tycker jag att valet av gränssnitt har varit ett steg tillbaka i utvecklingen (och iOS har ju fått kritik för att inte utvecklats nog på den punkten i version 4) så detta har i nuvarande utförande ändå inte kunnat passa mig personligen.

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det kan jag dessvärre inte svara på i dagsläget.

19. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Inga problem, jag får hålla ögonen öppna. Tack ändå.

20. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Ja verkligen. Men det är ju trots allt Android så inget hindrar dig från att lägga på en annan launcher och ändå få alla fördelar som miui erbjuder på alla möjliga ställen man minst anar