ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Hahaha, bäst information att läsa 10min efter man rensat hela telefonen. Aja. Allt eventuellt skräp som kan ha legat och knasat är nu borta iaf :)
    Restore-time!
    Stort tack iaf conny85.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hehe .. Lite klantigt av mig att inte ta upp detta i guiden . Nackdelen med vorbeth är att man aldrig vet vad han gör härnäst :P ena gången har han det på ett sätt och nästa nå helt annat, då blir det mycket tid åt redigerande .. men ja gör en notering om detta så får vi se hur det ser ut i nästa release om han fortsätter att köra med den "nya" kombon ..

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Som ni vet fick vi besked för om att Galnets nya release skulle dyka upp i början av nästa vecka. Tyvärr kommer den bli fördröjd. Har inte fått någon annan information mer än detta meddelande. Vi får hålla oss till tåls ett tag till.

"The Development of the rom is taking longer than expected. We are testing, and retesting everything in order to make sure that this release is THE BEST rom on the Samsung Galaxy handsets.

Asking when the release is going to be is only delaying the launch, we are working day and night to get this perfect.

Think about it... it has taken MIUI over 40+ weeks to develop we are trying to do this in weeks..!

Whats more we are trying our hardest to overcome issues set by the CM, MIUI and Samsung teams."

4. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Byta wallpaper

Alltså, är det någon annan som har problem med att byta wallpaper?
    Nu är det andra dagen i rad som efter/under tiden jag byter wallpaper att telefonen fryser och inget funkar? Startar jag om telefonen så svarar inte skärmen eller några knappar?

Nu när jag visste om att jag väljer med Home-knappen och inte Power-knappen testade jag att göra en omflashning.
    Det funkar inte. Skärmen är svarar fortfarande inte. Däremot så funkar övriga funktioner. Nu när jag skriver fick jag precis ett sms....

EZbase igen dårå. Ska dock inte återställa något annat än applikationer som jag haft tidigare. Övriga inställningar ska jag manuellt återställa.

Störigt!

5. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu har jag fått in MIUI. Tack för all hjälp jag fick! :)

Dock så saknar jag cm7 lie. Kan vara en vanesak bara då det är mycket som gjorts om. Jag hoppas det iaf, för jag vill absolut inte byta tillbaka. Finns massor av små finesser överallt känns det som.

Kan man sortera apparna i miui-lanchern efter bokstavsordning? Eller måste man göra det manuellt isf?

6. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Vad jag vet så går det ej att sortera applikationerna i bokstavsordning. En lösning kan vara att du skapar en mapp, lägger in samtliga av dina applikationer i den mappen, sedan klicka på att den skall sortera de applikationerna i bokstavsordning, och till slut tar ut alla ur mappen och lägger dem på skrivbordet/app drawer'n.

7. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det du kan göra är att du byter till TW4.5 Launchern som finns i romen och i den kan du sortera dina appar efter bokstavsordning i App Drawern

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Raderade inlägg som länkar till warez, och jag vill inte se några fler sådana.

Dem00niX gillar detta.
  9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har sett några bilder där en apps-flik finns i notification bar.. är det från ett tema måntro?

10. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tycker dock inte om TW. MIUIs egna gillar jag skarpt, förutom hur den hanterar alla appar..
    Har fixat Go launcher istället.
    Problemet jag har nu är att något (MIUIs launcher?) har lagt till en färgglad bakgund till varje appikon. Hur får man bort det?

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nej det finns inte.. Det var mr noname.olsson som hade lekt i PS ;) Som jag uppfatta det så var det en önskan han hade att få apps flik i notification bar ..

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det var som ... aja det är ju inget måste men det var en rätt tuff grej...
    batteritiden upplever jag som totalt katastrofal atm.. är det några settings som man verkligen borde kolla igenom noga så man inte klantat sig?

sync osv på widgets verkar inte vara nåt problem utan mer i systemet självt...

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det beror även på hur du använder din lur.. Jag har ca 1 dag och jag använder min tel normal dvs ringer lite då och då (korta samtal) spelar , sms osv..

Det tar upp 3-4 dagar innan batteritiden börjar bli bra.. Finns möjlighet att byta modem och kernel men det påverkar inte så extremt mycket..Den störta boven är egentligen OS som drar mycket kräm.

Men med Galnets nya v7 så är batteritiden förbättrad väldigt mycket ..

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jo jag vet hur det där funkar... jag kommer från cm 7 och tycker faktiskt att det är en drastisk skillnad men så är det ju säkert en hel del mer pill oxå...en sak som jag stör mig på och som jag inte reder ur varför är att luren känns märkbart mycket segare.. kan få lagg i låsskärmen osv.. segt att öppna vissa folders... det problemet fanns aldrig i cm 7... enlighten me!!!

du upplever ju inte detta som jag har förstått och med tanke på att du inte är tappad bakom en vagn så kanske du har nåt bra svar :D

jag har 4 widgets på 3 skärmar.. beautiful widgets, switch pro, pure messenger och pure calendar.. thats it..

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Om man kommer direkt från CM7 så har det rapporterat att det orsakat småproblem med lagg för vissa användare . Men det har varit slumpmässigt.

har du testat att gå från ez? Utöver det så vet jag faktiskt inte vad som orsakar ditt lagg..

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag körde först direkt från cm7 men fick fc överallt och en jävla massa språkstrul och fixen i guiden fixade inte biffen. så jag körde en wipe oich sen installerade jag om igen.. då lirade det bra men tycker som sagt det är lite smålagg iaf.... kan ju vara värt att blåsa allt igen då det ändå är färskt ;)

17. inka

inka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet någon hur man får meny och back knapparna att lysa när man får sms? Hade så förut men efter uppdateringen till v6 försvann det och jag hittar inte inställningen igen :S

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det finns inga inställningar för det.. Det ligger i kernel och vorbeth gillar inte BLN så han tog bort det. Byt till Glitch 11 så har du BLN igen.

inka gillar detta.
  19. inka

inka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok tackar! Tror du att jag kommer få problem med något iom att jag byter till glitch 11 kernel?

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon: