ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

cool ska testa! ;)

2. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Finns det någon med miui och tele2 som kan skicka mms? Jag skulle i så fall vilja veta vilka apninställningar du har.

Har provat de som finns i wikin och i några trådar som jag hittat. Men ingen fungerar för mig..

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

läste du inte på min sida igår? jag skrev ner min apn-settings där.. det funkar för mig

JohanH gillar detta.
  4. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hmm.. Har varit inne på mobisidan, och där ser man inget.. Men jag får kolla på datorn när jag kommer hem.

Tack så mycket! :)

5. ern

ern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Vad har ni haft för erfarenheter med andra kernels? Glitch v11 och NEO15 kanske funkar ännu bättre än Vorbeth och kanske kan bidra med ännu bättre batteritid?
    Tycker telefonen bör köras i minst 1300 MHz för att få riktigt bra flyt, men har inte lyckats få det 100% stabilt någon gång. Har för första gången formaterat allt på telefonen för att se om det gör skillnad.
    Någon som märkt tydligt skillnad mellan Glitch v11 LL, ML och HL förresten?

6. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

funkar glitch och neo till twooey? med tanke på att det är gb bootloaders?

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Glitch 11 funkar inte med Twooey II (får problem med externa sd) då den inte har stöd för GB bl men däremot så funkar NEO 09-redux_V5 samt FUGU senaste som har stöd för GB ..tror Även NEO 15 som kom nu i dagarna men är lite osäker på den då det framgår att den är för i9000b(Latinamerican version, ONLY)

Last edited: 9 aug 2011
  8. DoidLupus

DoidLupus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har några funderingar som jag undrar om någon vänlig själ kan svara på.

1. Behöver man ladda hem Voodo Control appen för att låsa upp bättre ljud i denna rom, eller lirar samma app i bakgrunden på något vis? Har sett i inställningar att Miui kör med någon egen app för inställningar av ljudet men att romen samtidigt bygger på Voodosound.

2. Finns det ingen dedikerad videospelare i Miui? Är det så att att man får dra hem något från market för att spela upp filmer, eller är det en iPhone-liknande lösning där musikspelaren även spelar upp videofiler? Som det är nu, får jag inte avi-filer att spela i Miui, vilket är ett rejält kliv bakåt från tidigare rom.

Tacksam för svar från er kunniga på forumet :)

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

1.jag använder mig av voodoo control app och du behöver inte köpa betalversionen om du inte även vill hålla på med voodoo colour. är det enbart för ljud inställningar du vill komma åt räcker gratisversionen. Du kan "boosta" upp ljudet, men detta påverkas dok enbart vid headset användning . Därimot kan du ändra andra inställningar som rör ljudet vid uppspelning via telefonens högtalare.
    .

Likaså har du har DSP manager i twooey där du kan ändra lite inställningar som Equalizer / bas / effect dok ingen inställning för att "boosta upp til högre volym"

2. MIUI twooey har inte stöd för avi än så länge .. du får använda dig av third party apps. Jag kan rekommedera Dice player.. Sänd mig ett PM om du är nyfiken på programmet..

10. DoidLupus

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för utmärkta svar! Har sedan tidigare köpt Voodo control plus, så då kör jag vidare med den. Synd på en sån fantastisk rom, när det gäller avi-stödet...någon aning om varför en sådan sak inte har åtgärdats? Jag upplever det som en av de största styrkorna i stock, att den i princip spelade upp vilket filformat som helst. Skall kolla in Dice Player. Tack för tips och dina svar!

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tidigare har Galnet varit "låst" till kinesiska utvecklarnas framework och dom är ju sen tidigare känt inte så sugna på att släppa källkoderna så därav har Galnet inte kunnat utveckla just den biten. Han har egentligen fått jobba baklänges hela tiden och skapa andra vägar att gå för att få till nya tjänster / förbättringar.

Nu när han har sitt egna framwork kommer det hända massa saker inom snar framtid.. Jag får inte gå in i närmare detalj vad som kommer ske men det kommer bli mäktigt :)

12. DoidLupus

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok. Är helt ny på denna Rom, men du menar alltså att de versioner som inte Galnet producerat, har detta stöd?

Låter som om det kommer att ske spännande saker i framtiden, vilket alltid är trevligt :)

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nej det är det dom inte har och dom verkar inte vilja utveckla det heller , vilket galnet ville , men dom vägra släppa källkoderna så att han kunde utveckla just den biten. Det är därför han valde att samla ihop ett team och utveckla sin egna framework så att han kan jobba på sånt som verkligen behövs läggas till eller förbättras...

Dom kinesiska utvecklarna sågar Galnets rom på hemsidan http://www.miui.com/ just för att han lyckats göra detta möjligt . Han får fler och fler användare och det retar kineserna sig på.. Tycker dok att det är barnsligt beteende ifrån deras sida då galnet vid ett flertal tillfället föreslaget ett samarbete men det är inget dom vill ha.

14. DoidLupus

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter som värsta såpoperan om du frågar mig :) Som sagt, detta är verkligen en utmärkt Rom, så jag hejar på Galnet och hoppas han fortsätter utveckla Romen i rätt riktning.

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    He ja det är rena slagfältet rent ut sagt mellan parterna. Men det ska väl lösa sig som allt annat hoppas jag..

Absolut du kommer få se stora förändringar det kan jag garantera.

16. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    skulle ni Rekommendera denna ROM åt en 64-åring (som har svårt att förstå hur original fungerar) (rekommendera gärna en annan om inte)
    den ser ju ganska så snygg ut i alla fall.

17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Kul att du fått upp intresset för romen.. Allt går att lära sig . Men är du helt ny på detta så är det en liten större risk du tar genom att flasha denna rom..

Du kanske ska börja att läsa på lite först , kolla klipp på youtube hur en flashning går till. Vad som betyder vad osv.. Lära dig grunderna helt enkel.. En guide som är värd att tittat på är elofs lathund Elofs lathund - Swedroid Wiki

Vad anser du om att börja lite smått och kanske updpatera till någon stock rom först för att sen börja titta på custom roms.. Givetvis är det ditt beslut . vi finns alltid här för att kunna vägleda dig om så önskas men som sagt det är rätt mycket att ta in om man är ny.

hoppas du fick en liten inblick och kom ihåg att jag säger detta för din skull. Vill inte att du ska få en obrukbar tel ;)

18. DoidLupus

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag skulle vilja beskriva det som att Romen känns som en blandning av iPhone och en Android nalle. Tycker den blandar styrkorna med båda plattformarna på ett utmärkt sätt. Den känns genomtänkt, lätt och överskådlig att jobba med likt en iPhone, men är inte lika låst och begränsad om man vill förändra utseende och funktioner, vilket är en av styrkorna med Android.

19. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu har jag flashat om romen ett antal gånger, med factory reset, samt manuell formatering av de olika partitionerna ibland för att testa, även av /sdcard och använding av cleaningscriptet. Men jag får det inte att fungera som det ska med apparna! Denna gången struntade jag helt i att köra någon restore från min tidigare Titanium Backup och tänkte installera apparna direkt från Market istället.
    Men icke sa nicke! De flesta appar som jag har haft problem med att installera förut, eller som inte går att läsas in från min backup visas inte ens på Market. Och de som visas har inte någon Download-knapp längre :S
    T.ex. så har jag köpt sedan tidigare CardioTrainer Pro. Jag hittade inte CardioTrainer, så jag installerade pro-modulen bara, även att man måste ha den vanliga appen för att köra. Startade Pro, och då sa den att jag var tvungen att installera den vanliga appen. I Cardio Trainer Pro kommer det då upp en knapp med "Install" som tar mig till Cardio Trainer på Market. Eller ska den göra, rättare sagt. Nu kommer det bara upp en ruta med "Application not found." och sen stängs Market av.

Ingen annan som har detta problemet? Testade även det du sa förut Conny85, men det hjälpte inte ju.
    Tacksam för svar!

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej låter som du har det bekymmersamt. Eftersom många har haft problem med romen så har teamet gått ut med detta idag: ENBART FÖR DOM SOM ÄR PÅ Twooey, det funkar inte för v6 och nedåt..

http://www.galnetmiui.co.uk/content/forum/guides/(work-in-progress)-lttldvl's-clean-install-method/

Följ det så håller jag tummarna för dig.. Funkar det för dig så ser det ut som att jag får göra en "extra" guide med detta innehåll för dom som ska uppdatera från Twooey I till II