ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Eftersom den nya precis släppts så blir alltid första releasen på forumet.. Du kommer kunna ladda ner den via OTA lite senare.. Sitter du inte vid en datorn kan du surfa in på hans forum med telefonen och ladda ner den vägen.

Du behöver inte tänka på något annat.. Lägg på sd kort och flasha.. Får du FC på appar gör du Format factory reset och flashar om.

2. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Change Log:

Base Updated to Official MIUI 1.8.12 <-- Japp här hra vi en bra uppdatering.

Improved Camera and Video Playback <-- Detta har han skrivit i varenda update. Vad är improved?? Skitsnack.. Kan någon testa och jämföra tack.

Improved booting and reboot times <- Jahapp.. troligt, test tack.

Fix on missing apps after reboot <- Ok detta va säkert en bugg han skapat sjäv och sen reparerat.

Charge whilst off (I9000 ONLY for now) <- Detta är från cm7 inge han har nått att göra med.

Removal of MIUI Browser and Maxthon Added <- wow han la till en annan browser.

New Galnet OTA updater (With thanks to Cold_Fusion) <- ok bra jobbat , som sagt, tack till Cold fusion. En annan som gjort alltså.

Improvements to Network Names and Signal Issues <- ?? what? Återigen inte hans jobb, utan förmodligen cm7.

Other tweaks within system <- ?? LOL MM detta skrivs ju alltid..

Samanfatting.. Värdelöst. Någon måste ju kritisera när folk blir förblinade och lurade.

Last edited: 14 aug 2011
  3. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 048
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Testa vad som är improved innan du skriver skitsnack. Nu har jag inte testat så säger varken bu eller bä men att bara säga att något är skitsnack är ju att kasta sten i glashus ordentligt.

Gillar där du skriver "förmodligen" cm7 som fixat. Du gissar igen alltså.. Om vi nu säger(rent hypotetiskt) utan att testa/titta igenom filer eller verifiera något att Galnet bara ljuger så är ju dina påstående nästan ännu värre än deras.

Stämmer det du säger så är det ju en helt annan femma men då måste jag säga att Galnet gjort ett sjuhelvetes jävla PR och jobb för att skapa något som kan verifieras och motbevisas.
    Lite väl långsynt...

4. Skirner

Skirner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spelar det någon roll vem som fixat vad så länge man har en bra och fungerande telefon?
    Det är iallafall huvudsaken för mig :)

5. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eller hur!
    Galnet MIUI är bästa jag använt i min mobil, förutom det skiter jag i vem som gjort vad.

Sålänge det är gratis (vilket det är, även med VIP-systemet) är jag nöjd.

6. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tänker inte hoppa in i diskussionen djupare än att säga att jag tycker att Galnet gör ett bra jobb osv. Men jag tror också att hackeron försöker att visa något man alltid ska använda, såväl på nätet som i verkliga livet. Kritiskt tänkande. Det är jättebra att det alltid finns folk som vill kolla upp saker och se till att allt är som det ska. Är allt som det ska så är det bättre att ta en saklig och lugn diskussion om detta istället för att det ska leda till bråk och missförstånd.

Som sagt, Galnet gör ett riktigt bra jobb, men oavsett det så när denna ROM nu växt sig så stor är det dags även för den att läggas under luppen.

Rörande VIP så har jag inget att säga om det egentligen, bra sätt för att få tyst på alla fanboys som inte kan/orkar vänta på skarpa releaser. Låt dem få leka runt med ofärdig programvara där så länge då för ~100:- om året.

7. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

@Hackeron han la inte till förbättrad batteritid iallafall. Också ett fuzzy begrepp som brukar stå med i varenda changelog.

8. JohnJohn

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Flashar in nya såfort jag laddat batteriet lite. Såg att den stog på 10% vilket känns lite lågt..

Man tänker inte på att ladda när man klarar sig flera dar mellan laddningarna :)

Orkar inte vänta längre.. Nu testar vi!

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Visst ska man det men man ska inte göra på ett sånt respektlöst sätt som hackeron gör det på..

Det är mer väsentligt att veta än att TRO som han gör i detta fall...

@Hackeron: OM du kan komma med bevis så kan vi börja snacka .. tills dess är dina ord luft värda..

Och du är riktigt respektlös mot en annan människa.. kritik kan föras fram på så mycket bättre sätt än vad du just gjort ..

Om du inte har något vettigt att säga så tycker jag du ska spara oss med dina utfall av inlägg som inte har någon mening och komma med påståenden du inte alls har någon feedback för.

Som jag sa innan så får du tro vad du vill .. Jag vet vad som händer inom teamet och jag kan garantera att det föregår utveckling av hög nivå ...

och det du inte verkar förstå så är det ett VAL.. romen ÄR fortfarande GRATIS..Du har sjunkit så lågt i mina ögon.. Jag trodde verkligen du var mer mogen än såhär Hackeron.

Liks som alla andra romutvecklare utgår allt från en bas. galnet tar inte creed för allt han gör . Du försöker bara smutskasta honom ännu mer än vad du gjort..

Förklara dig.. du säger att galnet inte gör nått själv, men Vad är det som gör jewes bättre än alla andra tex? varför ska folk avända hans rom istället för darkys eller någon annan rom för den delen ? du representerar jewes så då påstår du också egentligen att någon annan som har gjort jobbet åt jewes rom. det bygger på google android som någon annan har gjort, tweaks som han tagit av andra utvecklare??

skulle man tänka som dig och komma med dessa anklagelser ja då är man nog ute på hal is.

10. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har inte provat officiella MIUI någon gång. Det var Connys Galnet-tråd som presenterade MIUI för mig. Tack för det Conny! Det var kärlek vid första ögonkastet :-) Det är dock lite luddigt vilka skillnader det är mellan Galnets version och den officiella så jag tänker prova officiella versionen nu för att själv kunna bedöma vad som funkar bäst för mig.

11. JohnJohn

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Första intrycket:
    Snabbt och smidigt som alltid. Synd att de förstörde webbläsaren, men hittade apk-filen till den gamla så det är enkelt fixat.

Inga större ändringar i övrigt.

12. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har du lust att länka till/slänga upp den på Zippyshare.com - Free File Hosting åt mig?
    Sitter tillfälligt på ett skakigt mobilt bredband, tar 20 - 30 sekunder att ladda om en webbsida. ;)

13. JohnJohn

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Browser.apk

Hittade den på Galnetforumet och har inte testat den än, men det står "Stock MIUI Browser 1.8.12" i beskrivningen till filen.

RobertRoos gillar detta.
  14. LttlDvl

LttlDvl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hello everyone! Before I get into this, I just wanted to say a massive thanks to you all for showing your support, and a special thanks to Conny85 for providing support for you guys over here.

I tend to keep an eye on here (through google translate), so I can see what feedback you guys have, and also to see if any of your ideas can be included in the rom to help make it better for you guys.

Ok, now to get into it...

Hackeron, you simply have no clue whatsoever about what you are saying. Over the last few releases we have included releases that even the CM team haven't included in their nightly builds! So if we simply sit and wait for CM to come along and fix things (even though they have all but given up on the Galaxy S and have moved on to other devices), we would be waiting for an awfully long time don't you think?

Now, to make this clear. I am in no way saying that Cyanogenmod is bad. We are simply fixing things that are causing issues with OUR ROM.

Now as for the changelog. I'll break it down into small words for you, in the hope that you'll understand me perfectly.

Base update to 1.8.12: this is to allow people to use the latest release of MIUI compatibility. We DONT have to update it eery week, but we choose to.

Improved Camera and Video Playback: If you haven't noticed, we have managed to introduce touch focus, as well as better low light handling capabilities.

Fix on Missing Apps after Reboot: This was due to a simple line of code that we missed when implementing the MIUI framework inside our framework. We have identified the problem and have fixed it so that our users get the best experience possible.

Charge Whilst Off (i9000 only): The CM team are aware of this, but we had our hands on it as well, and as far as I believe, we are the first rom to have this feature.

Browsers We are now officially sponsored by Maxthon, which is why we changed the browser.

New Galnet OTA Updater: Cold_Fusion is a new addition to our development team. He chose to work on the OTA element to bring it up to date with the rest of the ROM.

Other Tweaks: It's always there because this is where we have updated little things that add up to a big change in the rom.

I hope that cleared up that for you.

Next point. The subscription.

You don't think that paying £9.99 for 12 months worth of beta access isn't good value? especially when we'll make about 500 beta versions in a year?

And no it's not a scam. I CLEARLY STATED how the money was going to be used. If you have a problem with it, that's fine, don't pay, but don't EVER call it a scam.

I'll put this part in Caps to get the point over.... WE DO NOT SCAM ANYBODY.

Now to answer what we bring to the table over all the other MIUI versions, I'll write a list for you...

1. Bettery battery life.
    2. smoother performance.
    3. Charging whilst off capability....
    The list goes on and on...

I could sit here all day and list what our rom does that the others don't do.

If you can make a better release than we can, then please, go ahead and make it. If you do make a better version than we can then I will publically apologise on here to you. But until then, I won't.

All you are doing here is polluting a thread where genuinely respectful people are discussing a rom that they like.

If conny want's to post a translated version, then he can do so :)

noname.olsson, AQUA-BEAVER, VMe89 och 6 andra gillar detta.
  15. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hackeron.. framför din kritik på fel sätt sedan så kan jag väl påstå att du bara vänder många i mot dig och det vill du väl inte eller...så kanske du inte bryr dig och är det så..så vill jag bara beklaga!

Upp och hoppa nu,känn gemenskapen i stället!

choyboy gillar detta.
  16. Klonis

Klonis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Brukar kallas den svenska avundsjukan.

17. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej alla!

Försökte uppdatera till 3:an utan framgång!
    Har kollat igenom första posten flera gånger men det går inte att uppdatera.
    Jag är inne i GALNET UPDATER och där ser jag enbart Twooey II (är på 2:an nu)

Förmodar att jag inte gör rätt då det inte fungerar.
    Kan nån kanske förklara vad för fel jag gör och hjälpa mig med uppdateringen.
    Tack på förhand!
    /Ned

18. JohnJohn

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låter som att du försöker uppdatera i telefonen.
    Gör istället som guiden säger Twooey -> Twooey:

1. Ladda hem GalnetMIUI Twooey III , Cleaningscript och lägg filerna på SD kortet.

2. Gå in i Recoverymode (CWM) (Pil upp + home + power) Välj (detta är inte ett måste att göra detta men jag rekommenderar det) (format factory/reset)

3. Därefter gå till "Install zip" "Choose zip" och flasha Cleaningscript samt Twooey III.

Sen är det klart!

Ned gillar detta.
  19. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hej Ned.. Filen finns inte tillgänglig över OTA (än).. Du får ladda den via första posten http://www.galnetmiui.co.uk/twooey/v3/Twooey-V3-i9000.zip

lägg på Sd kort installera, du behöver inget cleaningscript men det är dok en fördel att köra det. Men det ska inte vara några problem när man går från vorbeth till vorbeth.. Får du FC på någon/några appar kan du göra factory reset och sen flasha om.

Ned gillar detta.
  20. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    3:an känns riktigt gedigen, tycker att den både flyter på bättre överlag, som att allting nu verkligen fungerar fullt ut igen, skönt!

Enda jag irriterar mig på är att många appar hann försvinna en sista gång när man stängde av telen och flashade från 2 -> 3. Men nu ska väl de problemet vara löst en gång för alla då.

Och möjligen att de bytte ut standardbrowsern mot denna från Maxthon, de kunde ha lämnat den gamla kvar som ett alternativ i alla fall.

Bra jobbat som vanligt Galnet & Co!