ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Hur gör jag om jag vill byta från MIUI till en vanlig ROM? För jag måste ju byta ut filsystem osv...

2. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Prova denna...

If you're using AOSP (CyanogenMod or MIUI)

1. Download <a href="http://nfye.eu/autoindex/index.php?dir=EZbase/i9000/&amp;file=EZBase-4.0.7z" target="_blank">EZBase Gingerbread</a> and install it in <a href="http://nfye.eu/autoindex/index.php?dir=EZbase/i9000/&amp;file=EZOdin.exe" target="_blank">EZOdin</a> with help from <a href="http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12068557&amp;postcount=1" target="_blank">THIS GUIDE</a> (The . <a href="http://nfye.eu/autoindex/index.php?dir=EZbase/i9000/&amp;file=EZbase.pit" target="_blank">PIT-file</a> is also needed).
    Länk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991792
    2. Download "Vad du önskar ROM" and put it in the ROOT of your sdcard (not the external SD-card).
    3. Turn off your phone.
    4. Start the phone in Recovery-mode by pressing volume up + home + power.
    5. Select "Wipe data/factory reset" (Confirm with "YES").
    6. Select "Install zip from sdcard".
    7. Select "Choose zip from sdcard".
    8. Select "Vad du önskar ROM.zip" in the list and confirm with "YES".
    9. Reboot your phone.

Saxat från https://swedroid.se/forum/51221-sensation.html
    För övrigt kan jag säga att denna rom funkar fint. (iaf det lilla jag testade)

Edit:
    Eller denna variant (Du blir kvar på AOSP, då denna rom bygger på CM tror jag)
    Case 4:
    Currently on Cm7/Insanity 31 and older/MIUI with GBL
    • Enter CWM recovery
    • Wipe Cache (can skip this if you are on insanity, do it later if you have issues).
    • Go to advanced, wipe dalvik cache ( can skip this if you are on insanity, do it later if you have issues).
    • Go to Install zip file, select zip file, select Insanity cmxx.zip and Install insanity.
    • Reboot to system.
    • Flash another kernel using nitrality if you need, gapss.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=16612037#post16612037

Last edited: 8 sept 2011
    Malleus gillar detta.
  3. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag märkte igår att min batteritid var sämre än tidigare. Jag hade visserligen bytt från RC2 till RC3 utan att rensa data, lagt in Talon (med cleanup script) samt bytt modem till JVO, så jag har svårt att säga exakt vad som kan vara anledningen.

När jag kopplade ur mobilen från laddning idag tog det inte så lång tid för nivån att sjunka 15%. Jag testade därför att slå PÅ "monitor power usage" och tyckte att det verkade bli bättre, men jag måste testa längre för att veta om det verkligen stämmer.

4. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Har alldeles nyss bytt kernel till NEO_17r11, hittad på GalnetMIUI. Användare där har rapporterat om bättre batteritid och att awake-problemet är borta. Man kan ju alltid hoppas! Återkommer med rapport.
    Funkar inte detta drag, åker GalnetMIUI ut och (förmodligen) en kär gammal vän in; nyaste Darky v10.3.

5. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Vad menas med EZBase?

Du måste missat länken till guiden.

Tack!

Edit: En fråga. Jag förstår att man måste flasha ny rom med odin. Om man i odin bockar I "repartition" och har en .pit-fil, spelar det någon roll vad för filsystem man tidigare hade på telefonen?

Som jag uppfattat det så tas gamla partitionen bort iom att man skapar en ny med "repartition" ibockad. Sedan formateras den nya partitionen av odin med nytt filsystem.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 7 sept 2011
  6. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Någon mer än jag som har problem med att skärmen släcks och tänds vid inkommande samtal... Jobbigt att inte kunna svara ibland för att skärmen släkts.

7. obsessionXYZ

obsessionXYZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

inte vid samtal men jag har fått 2 stycken sånna när jag fått gmail mail..

fick göra en forcerad re-start..

/valle

8. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991792

Där är länken. Missade att få den med i förra inlägget. ;)

9. DroidMan

DroidMan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO
    Tillbaka till orginal

Tjena!

Vill tillbaka till orginal... Kör GALNET RC3, är det bara att köra enligt Elofs JM2 instruktion?

Elofs lathund - Swedroid Wiki

OK Elofs funkade :)..

Last edited: 7 sept 2011
  10. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Om man ska köra gMIUI vilken är då den stabilaste versionen?

11. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jo jag har samma problem jag med... känns nästan iom paus i utvecklingen av denna ROM också att man borde hoppa över till officiella MIUI en stund. Det är flera barnsjukdomar som hela tiden poppar upp. Extrem battery drain i perioder, ibland superbra batteritid. Ibland blir skärmen svart när någon ringer, för att inte tala om när mobilen ibland bara har stendött (fränt om man har den som väckarklocka...).

Får hoppas om det blir en RC4 i framtiden att detta tagits hand om, det fungerade ju bra redan innan det blev Galnet MIUI.

12. hilta

hilta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde en wipe/factory reset, och antar att romen är en wipe version, men alla mina inställningar å program är kvar, samt gamla temat, varför?

13. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det är det som är problemet, enligt mig, med MIUI över huvudtaget och speciellt galnet. Det finns ingen stabil version. Beta versioner om och om igen eller "stabila" som visar sig sedan innehålla så pass mycket buggar/problem att det blir beta ändå..

Men skulle säga Twooey II med neo9red5 kernel kan räknas som stable.

14. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och vilken rom är så Stabil då? Utan några som hellst problem! Finns inte.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nå hur har det gått? ;)

16. obsessionXYZ

obsessionXYZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag har vart på teamet lite om just varför inte sgs i9000 inte prioriteras.. men inget direkt svar om varför..man kan bara anta att eftersom galnet själv kör sgs2 så är det inget som kommer prioriteras..

citat från galnet själv på hans inlägg till releasen av rc4 för sgs2 :

"P.S There are no RC4 releases planned at present for any other device, I managed
    to crack the Kernel on the SGS II last night and thought it be only fair to bring the
    SGS II upto the same standards of the other roms."

säger ganska mycket om hur galnet kommer vara..
    lttldvl gav den senaste versionen för "groupies" vilket han själv sa på chatten inte va en bra version, galnet kommer att "fixa" o rätta till la han..

så.. var är galnet på väg igentligen????????? köp en sgs2 så kan du vara med i utveckligen.. i9000 är inte PRIORITERAD JUST NU!! (den som de flesta har donerat pengar till för att galnet skulle kunna köpa en sgs2 btw)

MYCKET BESVIKEN JUST NU!!!! det värsta är att det är som det flesta befarat.. galnet teamet är fan bara ute efter pengar..
    bara o kollar på deras senaste inlägg på deras forum,

ett exempel till.. kolla på bilden på första inlägget.. varför är det en motorola på bilden o inte en samsung?????

min slutsats är, som jag försökt o framföra till teamet (men bara fått kritik tillbaka) är "back to basic" försök inte var till lags för alla.. koncentrera er på en sak i taget o gör det bra.. det finns fler som kommer göra jobbet till andra telefoner.. GRATIS !

för mig som inte vart med i hela galnet/miui från början för att just det är instabilt, valde att testa det för galnet v6 verkade lovande o hade potencial o va på rätt väg.. (så som darkys rom va, som jag följt o använt så länge som jag haft min telefon ((1,5år)) som har blivit ruskigt bra btw)

galnet teamet skulle inte gapa efter mycket.. skulle stannat med twooey.. hmm... vad hände med twooey förresten????? just det, dom fick en sponsor chameleon här har ni länken till deras hemsida om ni är intresserade av vad det är:
    Chameleon Webhosting - Home

sponsorer är mycket bra o ha.. men ha man dom som betalar o hjälper till för teamet o sen så ger teamet inget tillbaka.. bara lösa RC versioner som de själva inte är nöjda med..

ett referat till vad RC är förresten:
    "The term release candidate (RC) refers to a version with potential to be a final product" ......vilket den inte visar på långa vägar.. (wikipedia)

jag vill inte vara en skitsnackare, men galnet teamet är en av det mest arroganta personer jag haft med o göra med..
    jag bad thaddeus/trialrider1 ändra på en felstavning på apn listan... dom vägrade göra det för det va inte dom som gjort filen.. skyllde på att det va miui som gjort den... vilket inte är sant för de va exakt samma apn fil som darky hade för 8 månader sen.. iaf.. samma fel va på darkys rom som jag hittade han ändrade det direkt o tackade mig mycket för det.. för att dom ville ha romen så bra som möjligt..

o dessutom har jag erbjudit mig att hjälpa dom med temat, speciellt 9.png filerna som jag har jobbat med mycket i tidigare teman.. vilket dom inte behärskar så bra i min mening..
    detta sa en av dom : "no we dont need your help"
    men bara så NI ALLA VET SÅ JAG JAG SKICKAT 165 PNGs TILL DOM.. FÅ SE OM DE ANVÄNDER DOM UTAN CREDIT...jag sa att dom kan använda dom hur dom vill (lite mer som ett test hur dom är) bara för att klargöra en sak.. jag gjorde inte dom för galnet teamet, utan det är för mitt tema jag jobbar för nu och för mig.. (kommer en utgåva snart. kommer kosta 200 kronor per nedladdning förresten..) eller inte... hahaha

väldigt tråkigt att det är åt det hållet..

pengar är alltid nice o få o man gör ett bra jobb.. men när det kommer till android kan man inte "kräva" det (vilket de gör indirekt) för att det ska bli bra..

jag hade ett av det mest populära teman på xda för i9000 jag la in en rad
    "donate to me if you like my work" inget krav alls.. jag gjorde temat iaf..
    tänker inte berätta hur mycket jag fick in, men o andra sidan det är väldigt många som gör det, för att de har samma intressen som en annan.. ATT DET SKA BLI BRA!!
    får fortfarande mail om temat för portering.. ska jag ta 100:- per fråga då eller?? eller inte.. hahaha

men jag kommer, o kommer alltid så länge jag har android att försöka hjälpa till så mycket jag kan GRATIS!!!!! men skulle du gilla det jag göra.. skänk en slant.. inte gör det till ett "måste" då tycker jag inte man ska göra det alls..

jag va likadan när jag va i iphone världen.. jag krävde inget.. trots att jag va först med en riktig animerad o intrigerad hemskärm, här har ni beviset:
    [Preview] Real Integrated HomeScreen

ni som är intresserade av utveckling vet hur det är idag för iphone..

nu undrar ni varför jag är så arg o länkar det??

mm, JAG HAR ALDRIG KRÄVT NÅGOT JAG VILL BARA HJÄLPA UTVECKLINGEN TILL DET BÄTTRE FRÅN DET SOM REDAN FINNS..!!!
    o jag tycker att galnet teamet borde backa nu.. sluta med groupies sluta med RCs sluta med fan allt det är..

back to basics.. vi använder alla open source code..tar koder hit tar koder dit o säger att det är ens egna.. jävla idioter..
    vissa har lyckats modifiera det bättre vissa inte.. men det är fortfarande google/android som är basen..

vill man ha betalt för sånt sök jobb för google/android för fan!!! tror dom betalar mer än paypay donationer..

det va en kort o intensiv tid med galnet miui.. tänkter inte hjälpa eller ge dom tips mer! definitivt inte donera något förrens de ändrar attityd o kommer ner på jorden..

/valle

ps.. om ni undrar vilken rom jag kör nu.. så kostar det 10:- per fråga.. sätt in på konto blablabla.blalblbalba så svarar jag..

kropoktin, erikssonpeo, neddie och 1 annan gillar detta.
  17. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Ledsen neddie att jag inte var uppe när du skrev (kl.00:45) ;)
    Wow, telefonen överlevde natten! Som sagt var så la jag in kerneln ungefär kl.10 igår. Laddade sen batteriet fullt och körde wipe av batt-stats. Kollade lite då och då under dagen och hör å häpna, awake och display följdes åt perfekt! Cirka kl. 22:30 skulle jag åter kolla Battery use men råkade trycka Monitor power usage (boxhandskar på...:o), vilket fick till följd att statistiken nollställdes. Jag hade nämligen tänkt att ta ett screenshot att visa resultat här. Då, kl.22:30, hade jag ca 55% kvar i batteriet efter MYCKET pillande och användning under dagen.
    Jag använder Setting Profiles Full för att aktivera flygplansläge under natten. Kollade Battery use nu på morgonen och telefonen hade varit vaken hela natten! Verkar som GalnetMIUI och flygplansläge inte går bra ihop.
    Men det känns ändå som kernelbytet har haft positiv effekt! Kan det kanske vara en lösning på awake-problemet?!
    Ska ladda batteriet fullt, nollställa Battery use och skippa flygplansläget under kommande natt. Då kan jag (förhoppningsvis) posta ett screenshot i morgon.
    Men som sagt var; kernelbytet kan vara lösningen. Återkommer igen med screenshot i morgon.

18. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Det är inte så att du råkar hålla för sensorn bara? Det råkar jag göra nästan varje gång jag svarar i telefonen. Så testa hålla fritt runt hörluren på telefonen så kanske det hjälper.

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag hade mina onda aningar, det är ju fan att man alltid ska ha rätt.
    Back to CM 7 då antar jag.. tradigt när man vant sig vid "miui-stilen"

20. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du har helt fel och detta inlägg var inte speciellt genomtänkt eller innehåll någon som helst sann information gällande Galnets rom. Jag har haft kontakt med teamet sedan starten och vi pratar dagligen så jag vet att det du skrivit inte är sant.. Jag kommer skriva ett svar gällande detta inlägg så fort jag är klar med jobbsökandet.. Återkommer..