jag har vart på teamet lite om just varför inte sgs i9000 inte prioriteras.. men inget direkt svar om varför..man kan bara anta att eftersom galnet själv kör sgs2 så är det inget som kommer prioriteras..
citat från galnet själv på hans inlägg till releasen av rc4 för sgs2 :
"P.S There are no RC4 releases planned at present for any other device, I managed
to crack the Kernel on the SGS II last night and thought it be only fair to bring the
SGS II upto the same standards of the other roms."
säger ganska mycket om hur galnet kommer vara..
lttldvl gav den senaste versionen för "groupies" vilket han själv sa på chatten inte va en bra version, galnet kommer att "fixa" o rätta till la han..
så.. var är galnet på väg igentligen????????? köp en sgs2 så kan du vara med i utveckligen.. i9000 är inte PRIORITERAD JUST NU!! (den som de flesta har donerat pengar till för att galnet skulle kunna köpa en sgs2 btw)
MYCKET BESVIKEN JUST NU!!!! det värsta är att det är som det flesta befarat.. galnet teamet är fan bara ute efter pengar..
bara o kollar på deras senaste inlägg på deras forum,
ett exempel till.. kolla på bilden på första inlägget.. varför är det en motorola på bilden o inte en samsung?????
min slutsats är, som jag försökt o framföra till teamet (men bara fått kritik tillbaka) är "back to basic" försök inte var till lags för alla.. koncentrera er på en sak i taget o gör det bra.. det finns fler som kommer göra jobbet till andra telefoner.. GRATIS !
för mig som inte vart med i hela galnet/miui från början för att just det är instabilt, valde att testa det för galnet v6 verkade lovande o hade potencial o va på rätt väg.. (så som darkys rom va, som jag följt o använt så länge som jag haft min telefon ((1,5år)) som har blivit ruskigt bra btw)
galnet teamet skulle inte gapa efter mycket.. skulle stannat med twooey.. hmm... vad hände med twooey förresten????? just det, dom fick en sponsor chameleon här har ni länken till deras hemsida om ni är intresserade av vad det är:
Chameleon Webhosting - Home
sponsorer är mycket bra o ha.. men ha man dom som betalar o hjälper till för teamet o sen så ger teamet inget tillbaka.. bara lösa RC versioner som de själva inte är nöjda med..
ett referat till vad RC är förresten:
"The term release candidate (RC) refers to a version with potential to be a final product" ......vilket den inte visar på långa vägar.. (wikipedia)
jag vill inte vara en skitsnackare, men galnet teamet är en av det mest arroganta personer jag haft med o göra med..
jag bad thaddeus/trialrider1 ändra på en felstavning på apn listan... dom vägrade göra det för det va inte dom som gjort filen.. skyllde på att det va miui som gjort den... vilket inte är sant för de va exakt samma apn fil som darky hade för 8 månader sen.. iaf.. samma fel va på darkys rom som jag hittade han ändrade det direkt o tackade mig mycket för det.. för att dom ville ha romen så bra som möjligt..
o dessutom har jag erbjudit mig att hjälpa dom med temat, speciellt 9.png filerna som jag har jobbat med mycket i tidigare teman.. vilket dom inte behärskar så bra i min mening..
detta sa en av dom : "no we dont need your help"
men bara så NI ALLA VET SÅ JAG JAG SKICKAT 165 PNGs TILL DOM.. FÅ SE OM DE ANVÄNDER DOM UTAN CREDIT...jag sa att dom kan använda dom hur dom vill (lite mer som ett test hur dom är) bara för att klargöra en sak.. jag gjorde inte dom för galnet teamet, utan det är för mitt tema jag jobbar för nu och för mig.. (kommer en utgåva snart. kommer kosta 200 kronor per nedladdning förresten..) eller inte... hahaha
väldigt tråkigt att det är åt det hållet..
pengar är alltid nice o få o man gör ett bra jobb.. men när det kommer till android kan man inte "kräva" det (vilket de gör indirekt) för att det ska bli bra..
jag hade ett av det mest populära teman på xda för i9000 jag la in en rad
"donate to me if you like my work" inget krav alls.. jag gjorde temat iaf..
tänker inte berätta hur mycket jag fick in, men o andra sidan det är väldigt många som gör det, för att de har samma intressen som en annan.. ATT DET SKA BLI BRA!!
får fortfarande mail om temat för portering.. ska jag ta 100:- per fråga då eller?? eller inte.. hahaha
men jag kommer, o kommer alltid så länge jag har android att försöka hjälpa till så mycket jag kan GRATIS!!!!! men skulle du gilla det jag göra.. skänk en slant.. inte gör det till ett "måste" då tycker jag inte man ska göra det alls..
jag va likadan när jag va i iphone världen.. jag krävde inget.. trots att jag va först med en riktig animerad o intrigerad hemskärm, här har ni beviset:
[Preview] Real Integrated HomeScreen
ni som är intresserade av utveckling vet hur det är idag för iphone..
nu undrar ni varför jag är så arg o länkar det??
mm, JAG HAR ALDRIG KRÄVT NÅGOT JAG VILL BARA HJÄLPA UTVECKLINGEN TILL DET BÄTTRE FRÅN DET SOM REDAN FINNS..!!!
o jag tycker att galnet teamet borde backa nu.. sluta med groupies sluta med RCs sluta med fan allt det är..
back to basics.. vi använder alla open source code..tar koder hit tar koder dit o säger att det är ens egna.. jävla idioter..
vissa har lyckats modifiera det bättre vissa inte.. men det är fortfarande google/android som är basen..
vill man ha betalt för sånt sök jobb för google/android för fan!!! tror dom betalar mer än paypay donationer..
det va en kort o intensiv tid med galnet miui.. tänkter inte hjälpa eller ge dom tips mer! definitivt inte donera något förrens de ändrar attityd o kommer ner på jorden..
/valle
ps.. om ni undrar vilken rom jag kör nu.. så kostar det 10:- per fråga.. sätt in på konto blablabla.blalblbalba så svarar jag..
Click to expand...