ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

La in den RC3 igårkväll för att testa. Mest för att jag ville uppdatera till 1.9.2 och så. Plus att jag inte kunde köpa appar från Market eller betala i appar heller. Hoppades på att det problemet skulle vara borta i RC3. Och det var det.
    När jag la mig igår hade jag 72%. När jag vaknade idag hade jag 20%. Synd att batteritiden blev så dålig igen. Med RC2 funkade den super! Klarade mig två dagar utan att behöva ladda på natten. Det var härligt!
    Får ge den här romen ett par dagar och se om det blir bättre.

Förresten, är det bara jag, men har ni också lite buggar/missar i ert GUI? T.ex. om jag går in på Battery Settings så har jag något lustigt på Battery indicator style. Av någon anledning är det en on-off switch där. Det har det inte varit förr heller. Hittade något liknande på något annat ställe också men kommer nu inte ihåg var.

2. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Tror jag väntar med RC3 då. RC2 funkar riktigt bra faktiskt. Är helnöjd

3. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Låter som en bra idé. Jag tror jag vill gå tillbaka till RC2 om det inte blir bättre med detta.

4. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ha en guide för att gå tillbaka till STOCK (gärna med Odin för jag tror jag har "fel" csc fil för sverige just nu...) fast med root kernel. Ska låna ut telefonen och tror det blir mindre problem med stock, även om jag gillar galnetmiui så tror jag det blir mindre tjat om telefonen ex har FM support och video inspelning fungerar :D

5. obsessionXYZ

obsessionXYZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

conny85.. o det betyder vad???

galnet :

No releases to further notice!
    « Topic Start: Today at 12:01:04 pm »

" Right you can all thank the people who think this a commerical adventure..!

There will be NO further releases of GalnetMIUI to the public, until further notice! "

http://www.galnetmiui.co.uk/content/forum/index.php?topic=1731.0

-----------------

kanske är bara alla andra som ser sambandet o inte teamet själv menar du då eller?

/valle

6. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Förresten, upptäckte något som jag har problem med på RC3. Jag kan inte komma in på Custom Toggles. Är det någon annan på RC3 som har det problemet också?

7. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Verkar ju som en bra rom det här.. Men alla kallade ju mig idiot när jag förklarade detta för flera veckor sen...

8. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Testade nu och det funkar inte för mig heller, FC

Rc3 är även mycket laggigare än RC2 för mig, kanske är för jag inte whipade innan jag flashade och en annan dålig sak är att man bara kan klocka till 1,3 GHz...

9. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    lol .. uppenbarligen vet du inte mycket.. galnet kommer släppa releaser men allmänheten får inte ta del av den förrän romen är stabil nog att släppas..

Om du inte vill donera så behöver du inte, men du får fortfarande ta del av romen.

Om du donerar får du bara inte romen utan också ta del av beta releaser före alla andra..

Det finns inte någon som helst vinst bakom detta .. Dom har varken en inkomst eller en pengavinst i detta projekt , och det är såna som dig som skapar dessa problem med innestående releaser till allmänheten just för att det ska anklagas för reklam finansiering när det inte finns någon som helst grund till det med att sprida falska anklagelser.. Det är inte så konstigt att teamet tröttnar på detta skitsnack, vilket det faktiskt är.

Gällande att dom inte vill ta emot din hjälp är väl inte så konstigt?? om du hade ett team säger vi, ni utveckla datorer, så skriver en kille till dig på en chat och bad få jobba för dig? han påstår sig kunna göra bilder, bilder som ni redan har? för det första tänker man, Okej vem är detta? kan han det som påstås, är personen pålitlig . Tänk efter själv.. galnets team är bara duktiga utvecklare som gjort sitt namn känt genom grymma projekt och rom releaser / kernels, dom är riktigt sammansvetsade tillsammans och dom tar inte in vem som helst bara för att man påstår sig kunna göra png filer..Dom är redan fullt i teamet så varför ska dom ta in en till när dom inte behöver? Du är en vuxen man och om du tänker till lite själv så tror jag du hade gjort exakt samma sak..Ditt inlägg verka mest bara bittert och det lukta besvikelse lång väg.

Jag tycker ditt inlägg inte har någon som helst mening överhuvudtaget och det gör mig bara förbannad hur du kan sitta och spotta ut dig saker du inte har någon insikt i..Jag tycker våran diskussion slutar här..

Till er andra så kan jag säga att det kommer fortsätta komma releaser till SGS I och det finns en anledning till att releaserna dröjer lite extra just nu, men det är till eran fördel som det blivit så. Dom jobbar väldigt hårt med detta projekt och jag är övertygad att ni kommer bli mer än nöjda i framtiden med galnets rom.

Last edited: 8 sept 2011
  10. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

11. obsessionXYZ

obsessionXYZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

det är det sista jag säger om detta ämne..

ingen idé o diskutera med någon eller några som inte kan ta destruktiv kritik, för att dom ska ändra sitt sätt för att det inte ska finnas sånna som mig som du säger så fint..

o sen att du menar att ett team på 8 personer som uppenbarligen inte är intresserade av att ta in fler .. ska göra 8 olika roms o alla ska vara till lags för alla (även dom själva) o fler är säkert på väg.. är inte det lite o ta vatten över huvudet?

dom ska inte då samtidigt gå ut o "hypa" sig själva.. blir lite antiklimax med allt tjat om donationer o pauser o releaser.. dom tyckte det för fan själva ju..
    vad tycker du det ger för intryck generellt utåt?

för att klargöra en sak.. jag har inget emot att man tar betalt för tjänster, inte alls, men man kan inte göra som dom o "smyg-marknadsföra" sig o sen inte säga att det är pengar det är ute efter, är inte pengarna en morot för att dom ska fortsätta menar du då?

o för att tillägga en ska till, galnet o miui us miui android o xda.. rätt mycket skitsnack från galnet sida skulle jag vilja påstå.. utan cm7 miui hade inte galnet funnits..

litet citat:
    är det verkligen något o lägga ut på sin thread? o sen ser jag inget credit till Speedmod Kernels..

iaf.. jag skiter faktiskt om det kommer upptaderingar varje vecka eller inte.. det är inte det som är poängen.. jag tvingas heller inte använda deras rom o inte heller donera något, dom behöver inte ens veta att jag kanske har romen i min tele..

men skitsnack o ta egen credit för andras jobb.. det tolera jag inte bara!

du behöver inte svara på detta conny, för jag kommer inte svara mer på detta ämne.. det visar dom o du ganska tydligt hur de/ni vi ha det..

actions speaks lounder than words..

hej du månne..

först o främst..i detta fall skulle jag behöva deras tillåtelse o använda deras material
    o nummer två.. du vet att det kostar pengar va o laddas ner från market va?

hade jag vart du hade jag gått direkt till teamet o fråga om det har lust o göra en kompatibel version till galnet.. skadar inte o fråga

/valle

EDIT: ska bara visa mitt inlägg som fick mig bannad på deras site:

------------

o här galnets svar :

o detta:

------------

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag respekterar din åsikt men jag tycker du framför den på helt fel sätt.. Dok spelar det ingen roll hur mycket vi diskuterar detta och det spelar ingen roll hur mycket jag förklarar för du har ändå dina egna tankar vad du anser är sant som du står fast vid..

Vi lämnar det innan det spårar ur, vi kommer ingen vart. Det blir bara pajkastning och det kan jag klara mig utan.

obsessionXYZ gillar detta.
  13. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

någon som kör/har kört "vanliga" miui som kan säga om den fungerar bättre eller sämre? Och om man vill prova den istället är det bara att lägga in den på sd kortet, factory reset och sen bara flasha? eller måste man göra nått annat skoj först? (kör galnet nu). hittar ingen guide till i9000 på deras sida.

14. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    @weede:
    Kör "vanliga" MIUIandroid.com nu. Verkar fungera bra, jag bytte framför allt för att slippa browsern i Chameleon. Trivs inte alls med den.
    Dock så verkar batteritiden lite sämre i vanliga MIUI, men vi får se. Jag pratade ovanligt mycket i telefon igår och hade ~30% kvar när jag gick och la mig. Annars känns den som vanligt.

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Galnet har eget framework och andra tweaks , UI och många fler punkter som gör den bättre än original miui. Det är många fördelar som talar för galnets rom.. I framtiden kommer det också märkes mer markant att galnet ligger långt före i utvecklingen trots att hans rom ändå bygger på deras platform.

Om bara detta var problemet hade du kunnat bytt till annan browser ;)

Last edited: 9 sept 2011
  16. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Tack för tiden som varit GalentMIUI, gräset var inte grönare på andra sidan... Tillbaka till DarkyROM. Trodde jag skulle kunna få ut 24 timmar av batteriet, men se icke då. Awake-problemet löstes tyvärr inte i och med kernelbytet.
    Denna ROM är nog tyvärr lite av en mässprodukt: "Not for your daily use, just for show off"

Bifogade filer:

17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Många har haft problem med deep sleep i RC3. jag rekommenderar att du går tillbaka till RC2 där funktionen funkar. Har runt 30 timmar batteritid med RC2.

Det kommer en ny release till på onsdag där problemet bör vara fixat.

18. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Rekomenderqar du alltså downgrade till RC2 med befintlig kernel, eller uppgradering till NEO_17r11?

Tisdag, RC4 eller?

19. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja jag tycker du kan gå tillbaka till RC2 men byt inte kernel utan ha den som redan är inbyggd dvs vortbeth, den är optimerad för romen.

Eventuellt Onsdag RC4 det är inte 100% spikat men iallafall under nästa vecka.

20. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hmm, då får man väl ge sig till tåls ett tag till då;). Så awake-problemet ska alltså vara löst i och med RC4?