ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Är nu inne på 3:e dagen med Nothing Fancy´s version av MIUI och Galnet har aldrig varit ens nära denna batteritid jag har med denna. Kan varmt rekommenderas! Drog ur laddaren kl 6,15 imorse och har nu 85% kvar!!!! Har överklockat till 1300 så den flyter på som fasen tycker jag.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hört talas om denna förut och den bygger på miui.us version och han/hon har enbart tagit bort några enstaka system appar . Annars är den i grund om botten helt original . Så inget märkvärdigt med denna i mina ögon så den lever upp till sitt namn ;).Låter lite som placeboeffekt på dig där ;) . Ger man batteriet tid på sig att kalibrera och följer de tips som angivits så ska det inte vara några problem med batteriet på galnets rom men trots det har många ändå upplevt usel batteritid och jag har själv reflekterat till att det nämns till varje release att batteritiden ska vara "fixad" och så har folk blivit missnöjda men jag vet att detta är prio 1 för teamet att få det till att lira 100% för alla.

Last edited: 19 sept 2011
  3. Itchy

Itchy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

den heter väl tom NOTHING fancy ;)

4. DoidLupus

DoidLupus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har lyckats klämma ur riktigt bra batteritid med senaste Galnet releasen. Inget drain so far och allt funkar perfekt!

5. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Absolut inget jag trycker på heller att den ska vara något utöver Galnet, utan det som jag upplever till skillnad från Galnet är just batteritiden. Sen att den just är original är kanske det som gör det vad det gäller batteritiden, inte vet jag. På denna har jag inte behövt gett batteriet "den tid det behöver" utan fick detta med en gång. Kanske visar sig senare och jag kommer få dålig batteritid jag med men hittills har den varit grym. Ville inte trampa någon på tårna utan ville bara rekommendera en lösning fram tills G-team har löst batteriproblemet.......

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Galnet team Made Contact with MIUI!

Lite nyheter i höstens mörker:

LttlDvl: As the subject says, we have been in contact with MIUI over the last few days, and things are good!

We have both been discussing ways to make MIUI better, and as a result, we have both decided to work closer together in order to produce a much better ROM for everyone!

This means that we have direct access to the originators of the ROM, so we will be able to put forward suggestions from ourselves, as well as everyone here to MIUI themselves so that we can both improve things for everyone, with the ultimate goal of becoming the ROM of choice for Android devices.

While there has been alot of opinions from people regarding "which ROM is better than stock MIUI", we feel that we have had a symbiotic relationship with MIUI. After all, without them continuing to develop the ROM, we wouldn't have our alternative version of the ROM to release to everyone.

In order to commemorate this incredible event, we are going to be changing the whole site over time. This will begin with a brand new main site on Friday. This is the first design collaboration between Galnet and myself as far as the website has gone. The original design was all my own work, and the site we currently have was a collaboration of the whole team. Since Galnet and myself have our own Web Design businesses, we decided to pool together our skills and create the first of hopefully many sites together.

We have the site itself about 98% complete, but we're not letting the cat out of the bag early on this ;) You will just have to be patient and wait for it.

Once the new site is fully rolled out, there will be drastic changes to the way that things are run. I will release another announcement on this when the time is right to tell you all about this.

As you will hopefully agree, this is truly a momentus event! We have had around 3 million downloads and have a userbase of around 300,000 people from all over the world, speaking many different languages, we are so proud of our achivements to date, I am actually at a loss to say how proud we are, and how thankful we are to everyone who has been a part of the ride so far.

One thing I will add to this though, is, long may it continue!

Last edited: 19 sept 2011
  7. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det låter helt lysande :D

8. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Gick över till Tornado. Fasen vad skönt att kunna se laggfri film på telefonen och att blåtand inte strular och att telefonen aldrig strängs av, yay på batteritiden också!

Hoppas dom kan fixa Cyanogenmod isåfall kan det bli spännande vad galnet ska koka ihop

9. TFeldt

TFeldt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ville bara kasta ut ett snabbt tack till folket i denna tråd och den eminenta guiden i första posten. Hade aldrig prövat miui förut, var inte ens helt säker på vad det var men efter mina konstanta bekymmer med nästan alla versioner av cm7 den senaste månaden tog jag en chans efter att ha läst era kommentarer.

Jösses vad glad jag är att jag gjorde det. Snyggt, rent, smidigt och inställningsmöjligheter deluxe. Tack till er alla.

10. Paser

Paser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Minst sagt schizofren rom det här ändå :)

Igårkväll innan jag stoppade in laddaren rebootade jag luren, idag så är det som en helt annan telefon!

Samma användande som igår och ligger nu på 61%

Fattar nada...

Sent using smoke signals

Bifogade filer:

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag vet det finns ingen som helst logik på drainet... nyinstallerad tom rom... wipat sdkort.. drain nåt djävulskt.. 5-6-7 laddningar senare likadant för att sedan räcka nästna 30 timmar och dagen efter räcka 7-8 timmar igen... och idag fick jag även SOD och fick således starta om.

Märks att saker blev till det sämre när cmgänget hade sin freeze... men nu är dom uppe igen så nu kanske miui kan haffa vidare igen ;)

12. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

"android.process. acore has stopped unexpectedly"
    Flashade nyss från CM7 till MIUI final och får detta FC när jag har simkortet i.
    Någon som vet hur man kan lösa det utan att flasha om? Är så drygt installera om apparna med titanium backup :(

EDIT: tog ut simkortet och skulle köra mius backup men får FC så det går inte heller...

Last edited: 20 sept 2011
  13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

testa en fix permission i cwm ?

14. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Får fortfarande massa FC ungeför var 30:e sekund.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kan ju vara värt att köra cleanscript, fix permission , clear dalvik och clear cache... då har man iaf gjort det man kan ;)

16. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu har den legat i vololäge i några minuter och har inte fått FC men ska testa göra det du säger och hoppas att den funkar bättre annars är det vä lbara flasha om?
    Tack för hjälpen :-*

EDIT: Var hittar jag clreanscript? :)

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

v2 på cleanscriptet finns i guiden på första sidan i denna tråden... under avsnittet.... kernel om jag minns rätt

18. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Danke, får dock fortfarande FC så antar att jag måste flasha om skiten :(

19. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ny Webbsida 23 Sep 2011

Galnet och teamet öppnar upp för en helt ny website 23 Sep 2011 med massa överraskningar.
    För er som inte läst nyheterna till uppdateringen kan se mitt inlägg på sida 196

Last edited: 20 sept 2011
  20. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan få tillbaka smileyknappen på swiftkey x som jag hade när jag körde CM7? Underlättar smsandet rätt mycket att ha den där.

EDIT: Har samma problem som jag hade innan med miui, att den inte hittar min musik på mitt externa sdkort med någon musikspelare.

Last edited: 21 sept 2011