ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Synd att man måste köpa hans app bara :P
    Fugumod fungerade inget bra fick massor av FC efter ett tag och alla mina sms försvann :P

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

skit i att köpa appen det funkar väla tt kolla på sidan? ;)

3. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Absolut kan man följa tråden, många som gör ikluderat mig själv. Men det är inte alla som vill det och därmed vill ha allt serverat utan att anstränga dig för att finna det man söker. varför tror du dom gör dessa appar för :) dom vet och ser en marknad för det. Bekvämlighet är en lyx för vissa människor :P

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 1 nov 2011
  4. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är för lat för att följa deras tråd på xda speciellt när han inte uppdaterar förstasidan när han släppt en ny version utan länken hamnar i en kommentar nånstans i tråden 20 sidor bak :P

5. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Sorry om jag trampar någon på tårna nu, men varför har de förstört temat som följer med?
    Färgerna är ju sämre nu än vad de var i Cameleon R2.. Varenda sak egentligen är det antingen svart text mot mörkgrå bakgrund eller vit text mot ljusgrå bakgrund. Jag gjorde en wipe/reset innan jag la in stable .21.
    Riktigt enerverande att behöva sitta och kisa och gissa sig till vad det står ibland.

6. ninjatux

ninjatux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Installera appen glitchkernel den var grym!!!

7. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hjälper den med färg-tema-problemet, eller var det mest bara ett konstaterande att kerneln är grym? :)

8. Stojfan

Stojfan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har ett väldigt jobbigt problem.
    Jag flashade in stable i förrgår, tillsammans med Semaphore 1.8.0bm. Allt funkade kanon förutom att jag inte fick 2g/3g att funka, bara wifi. Så, jag tänkte att jag skulle flasha om rommen. Vilket jag gjorde. Nu funkar allt, men nu kan jag inte flasha in någon annan kernel än den som följer med. Mobilen låser sig på boot skärmen.
    Eftersom att Semaphore inte stog med bland kernels som funkar så tänkte jag att de kanske va de som va problemet, så jag provade även Talon. Läste lite om den kerneln och blev riktigt sugen på den. Men självklart så funkade inte den heller

Någon som vet vad problemet kan vara? Skulle va riktigt nice om jag fick in Talon kerneln

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

prova att köra cleanscriptet först sen in med ny kernel om du nu inte redan gjort så ;)

10. Stojfan

Stojfan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har provat de flera gånger och ingen skillnad. Tror jag flashade om 7-8 gånger innan jag skrev de där. Fattar inte vad de kan va för fel

11. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej alla glada miui användare

Jag har stött på ett litet problem och behöver assistans. Det gäller minneskortet, det har fungerat helt problem fritt med chameleon r2 sen när jag gick över till weekly så började det att spöka. Följt det sedan weekly började och ibland så har en reboot funkat sen ibland så har det slutat fungera sen kommit tillbaka igen. Men nu har det helt dött ut, testat lite allt möjligt. Körde factory reset och cleaning script innan jag la in .28 weekly men fortfarande dött, hade uppskattat hjälp. Tack

12. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Drar Miui mycket batteri för er med? Brukar ha tillgång till laddare på dagen och laddar den under natten så brukar inte lida av det men när jag åker iväg har jag 2 extrabatterier med mig.
    Mobilen var fulladdad när jag gick och la mig, skickade några sms bara och imorse varnade den att det bara var 15% kvar och då har den varit utan laddare i ca 8 timmar :P
    Finns det någon man kan göra åt batteriet? :)
    Samt finns det någon transparent notification bar mer vanliga vita batteri och mottagningskikoner? Alla transparenta jag hittar har fyrkanter och kantiga cirklar m.m. i fula färger :(

13. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    humm, vet inte vad som blivit fel min telefon startar om hela tiden när den ska installera denna... har gjort det 20ggr nu... får testa igen

14. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Jag har fått köra en wipe på data för att få min telefon att sluta reboota sig. Det gällde visserligen MIUI Kitchen, men det är väl i stort samma version i botten. Efter en wipe så funkar det precis som det ska.

15. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vill bara fråga vilket modem som har fungerat bäst för er? Täckning, batteritid och gps?

16. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

17. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kul!
    Mitt usb uttag i telefonen slutade att fungera efter att jag skulle följa Littldvl installations guide... Den laddar, men får ingen kontakt med datorn ALLS.

18. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Funkar det om du flashar om eller flashar en annan rom?

19. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon annan som har problem med bosd ibland? kan gå en månad mellan och ibland kommer det 2 ggr på en dag. Innan så kunde jag trycka på power- och mittenknappen i 10 sek om och om igen sen vaknade den men nu måste jag ta ur batteriet sen starta om mobilen. Har ingen oc/uv heller.

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det d'är har hänt mig med... jag bytte dock bara usbport så lirade deet igen... ;)