ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du skulle inte rekommendera V4?

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Last edited: 26 mar 2012
  3. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Lite mer utvärdering från GalnetMIUI 2.3.20 I9000 V4:

Den är definitivt snabbare än Codenameandroid (och OneCosmic). Det känns inte i rå prestanda men som om man hittat genvägar som gör att det inte uppstår långa fördröjningar eller korta laggs! Det är ingen generell supersnabb hastighet, men en jämn pålitlig snabbare hantering av i stort sett allt. Inläsningstider av webbsida i Chrome var i stort sett närmast halverad! (Och då var Quadrant betydligt sämre.) Detta vill jag ha.

Men som sagt: det här är något ganska annorlunda än en rå Ice Cream Sandwich. Här finns massor med tweaks och förändringar. Inladdningsbilden är riktigt ful och ikonerna i original är hemska. Det där ställer man sedan in i något som heter "Themes", som är mer än en launcher. Där finns mycket mer GUI-inställningsmöjligheter och ett ställe varifrån man kan ladda ner nya och man kan plocka från olika, efter vad jag förstår. Problemet är att jag i stort sett skiter i det där och vill ha en ren ICS-GUI och jag hittar inte det. Det finns något som heter "Black Ice" och något som heter "Concept ICS" och något tredje som heter "Ice Cream MIUI", men ingenstans får jag en helt ren ICS med t ex de vanliga medföljande live wallpapers. Lockscreenen är ganska annorlunda än originalet, i alla de där themes. Klockan förändras också helt trots att den ser ut "som den ska" medan jag drar den till homescreenen, innan den landat.

Det dyker upp kinesiska tecken (Chinese, Simplified Han :-) ) på flera ställen där man inte väntar sig det, t ex i många nedladdningsbara lock-screens eller när man ska registrera sig i "Themes". I övrigt är allt på engelska. Man kan inte köra systemet på svenska.

Jag är inte helt nöjd. Men jag kör det nog en vecka till, för att lära mig olika aspekter av den. Kan någon hjälpa mig med problemen, så ska jag överväga att stanna med denna ROM. Jag vill ha en ren ICS-upplevelse; jag är inte intresserad av nya systemfonter etc. Men jag vill samtidigt ha GalnetMIUI:s effektiva, snabba ICS.

[Edit] Ytterligare några kommentarer: (1) Även om man ändrat på mycket i GUI:et så har man gjort det på ett förvånansvärt smakfullt sätt (förutom det totala hjärnsläppet med ikonerna som jag nämner ovan). Det här är inga amatörer, utan ett team som brytt sig om denna bit, jobbat på det ett bra tag och har viss talang, så det kan jämföras med ICS och Sense etc i sin uttänkthet. (2) Jag får inte tethering att funka varken för USB eller WiFi. (3) Ska jag ladda ner något från Play Store som är större än 1 (!) MB så varnas jag. Jag lyckas inte stänga av detta; jag har letat, kanske inte tillräckligt länge. (4) Inkomna samtal mappas inte alls till telefonboken utan det är bara nummerna som kommer upp; vet inte om det har något att göra med landsnummer/inte landsnummer. (5) Överst i vänstra hörnet står det ständigt ett kryptiskt "3 3", där den ena trean troligen betyder namnet på min operatör, men där är också något som gått fel, och jag kan inte förändra detta mystiska "3 3". Kanske står den ena 3:an för operatören och den andra för "3G", -- Det är mycket sånt här man måste få rätt på med GalnetMIUI: det är definitivt inte bara att köra.

[Edit]Svar på (3) ovan finns längre ner i denna tråd. Bl a svarar Conny85: "Download i mappen tools . Menu /settings / bocka av Data download prompt." Jag har inte testat själv.

Last edited: 14 apr 2012
  4. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Conny, du kanske borde uppdatera Modem delen då länkarna inte längre fungerar. Det hade varit skönt med ett nytt modem då jag la in JVO från länken där men den funkar inte alls bra. Dålig signal tyvärr :/

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  6. Oxyerol

Oxyerol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej allesammans.
    Jag har hängt på ICS-tåget sedan det drog igång till vår kära telefon.
    Jag har testat många olika varianter och senast körde jag Dark Knight.
    Då jag uppdaterade till V4 på just dark knight så fick jag återigen samma problem som jag har fått på alla andra efter ett tag.
    Det strular, och strular, man flashar om osv.
    Innan ICS-tåget drog igång så körde jag MIUI och oftast Galnet och var mycket nöjd.
    När ICS drog igång så kunde jag dock inte hålla mig.
    Hade inte stora förhoppningar när jag flashade in V4 2.3.27.
    Men oj vad fel jag hade.
    Det är ju så här det skall vara!
    Visst finns det problem och det är långt ifrån perfekt.
    Alla ni som säger att ni vill ha en ren ICS , jag trodde att jag var likadan men ack vad fel jag hade.
    Mitt råd till allas vår Conny85 är att ge upp alla dina andra trådar som du har koll på och fokusera enbart på denna.
    Det är här framtiden finns!
    Jösses vad bra detta kan bli.

7. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Gjorde som du och la in Dark Knight v4, men fick samma problem med TiBu som alla andra. Funderar nu på antingen DK v3 igen eller tillbaka till Galnet, körde 2.3.4 tidigare.

Du har inte lust att dela med dig av de problem du har stött på hittills?

8. Oxyerol

Oxyerol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej Ulsa
    Vad jag har hunnit märka, på ett ett halvt dygn och sparsamt användande är inget alls.
    Detta vet både du och jag att det är för bra för att vara sant, och jag kommer garanterat att dyka på både den ena och andra buggen.
    Men än så länge rullar allt.
    WIFI
    3G
    Market
    Google Sync
    Tredje parts sync så som Whatsapp
    Blåtand
    osv.
    Jag kan bara rekommendera att testa.
    Gillar du det inte så är det ju bara att gå tillbaks till Dark knight 3, vilket jag tvivlar på att du kommer att göra.

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Kul att du är nöjd med romen hittills. Vi försöker ständigt göra vårt bästa för att lösa ev problem som uppstår just gällande "bugg" sektionen för V4 samtidigt som andra viktiga åtgärder gällande prestanda och övrigt blir förbättrat.

En tanke är att jag ska ge mig på att översätta åter igen (då för V4) och det kräver enormt med tid. Skulle man få till en svensk översättning till gMIUI skulle det säkerligen bli väldigt uppskattat och av många och personligen ser jag det som en enormt rolig och utmanande övning :) Vi får se vad framtiden har att erbjuda helt enkelt..
    Gällande ditt förslag om att slopa andra trådar så kommer dom ersättas av andra medlemmar inom sin tid då jag faktiskt inte har tid och "sköta" om dom då tiden ersätts av jobb inom gMIUI vilket inte är så konstigt då jag är en i teamet som har en "roll" att fylla :P

10. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hej.

Samtliga länkar till V4 går till 403 Forbidden :S

Känner suget nalkas av att gå tillbaka till awesomeness från andra ICS :)

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tjena. tydligen så har det lagts in en "Anti-hotlink protection" så numera laddas releaser direkt ifrån hemsidan http://www.galnetmiui.co.uk/content/

Edit: Det är nu inlagt så man blir omdirigerad direkt till hemsidan vid klick på release under rubrik "Download" i första post.

Last edited: 30 mar 2012
    wuqqs gillar detta.
  12. P-V

P-V Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kört på Galnet ett tag nu och det flyter på riktigt fint. V4 betedde sig lite knasigt men 2.3.23 fixade nästan alla problem jag hade, ska dra in 2.3.27 senare och se om det löser de sista.

Efter att jag läst Förbättra övergång mellan GSM och 3G... undrar jag om det finns några planer på att implementera något gränsnitt eller app för att styra aktiva radioband?

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    galnetMIUI fyller 1 år idag. Grattis!!
    Vi vill tacka alla fans för ert stöd.

Förhoppningsvis kommer det en liten överraskning, men jag kan inte lova något!

Last edited: 31 mar 2012
    wuqqs och bvb gillar detta.
  14. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag får inte det till att fungera. Jag slår in koden, men sen händer ingenting. Ngn som kan bekräfta att det fungerar på 2.3.27?

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Last edited: 31 mar 2012
  16. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vad innefattar denna festliga version?

17. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Ett par små ändringar...

2.3.31 Changes – Birthday Edition

[System]

Optimise password-protected applications do not appear in the recent Task list
    Optimisation of the recent task pane click-able area to resolve a mistaken click problem
    Repair to clear the “Settings” no lock screen data leads to abnormal operation
    Repair in some cases cannot ROOT
    Repair screen vertex does not display rounded corners, the status bar interface displays the wrong information
    Repair removing settings data leads to lock screen display issues, also launcher becomes unresponsive
    Repair MoboPlayer playback FC issues

[Phone]

Optimise the efficiency of the T9 dial-up search
    Optimise the display of dial-up record efficiency
    Fix dial-up and click interface for contacts avatar causes rapid panel flashing problem
    Fix dialling a number with 0 contacts with the prefix lead to unrecognised problems

[Contacts]

Add call record to deletion of single log entry
    Add Merge Contacts
    Optimise the contact import efficiency
    Optimise the search results style
    Optimise the group avatar style
    Repair Exchange server contacts

[Lock screen, status bar, notification bar]

Added support for clicking on the notification bar switch away (See Settings -> All settings -> notification bar style, open the notification bar “switch” click away)
    Optimise the status bar rendering efficiency
    Optimise text input, left side of the status bar to display the input method icon
    Fix the power icon to display the exception of the problem
    Fix telecom version of the mi-one signal shows the wrong information
    Fix in some cases, be mistaken for hidden notification bar icon problem
    Fix in some cases, cannot enter the PUK code
    Fix lock screen display of owner information is not displayed
    Fix default lock screen, music title and message preview show overlapping
    Repair the notification bar “simple” mode switch to respond to clicks.
    Repair setting the status bar style may lead to FC
    Repair Desktop button to light up the screen, may mistakenly open the flash light
    Fix problem with default lock screen time is not updated

[Camera]

New shutter mute (when the system is muted you can also in the camera interface can press the volume keys to adjust the shutter volume)
    Add panoramic mode support the use of the mi-button button to take pictures (MI-ONE only)
    Repair third-party applications calling system camera, the results page shows the problem of camera operations
    Fix password lock screen to activate the camera leads to FC
    Fix flashing focus screen interface problem

[Gallery]

Add support to display pictures and albums from ROM
    New! If no SD card installed, the Gallery can still be used
    Optimisation of image editing or cropping, automatically saved in the same directory as the source file, the file name is automatically added to the new edited file
    Repair SD card clear the cache, the cache remains unusable
    Repair multiple choice mode selects zero files
    Fix memory leak problems result in thumbnail not displaying and FC issues
    Fix when the gravity sensor is turned off, the details of the photo will still rotate
    Repair high DPI phone, pictures, and Album thumbnails are too small
    Optimise multiple choice selection mode fonts and icons style

[File Explorer]

Fix applying system update via SD card, the install of the update package leads to FC
    Fix problem switching to the SD card tab leads to FC
    Fix in some cases double-click the back button leads to FC
    Fix in some cases item classification cannot be selected
    Fix problem when SD card is not installed, the category page information displays the wrong information

[Desktop]

Optimise dragging the icon to the edge of the screen to remain continuously across the screen
    Optimise using the new rendering to improve efficiency and speed
    Fix problem dragging folder icons

[Themes]

Fix in some cases applying a theme will lead to phone not responding, requiring a reboot
    Fix some problems with lockscreen themes

[Music]

Add FLAC format support (03-27)
    Fix in some cases downloading online music leads to FC
    Fix problem with online music, adding currently playing song to ‘current’ playlist fails

[Settings]

Optimisation “flight mode” GPS satellite automatically rotate the screen operation to modify the commonly used settings for the switch operation
    Optimisation of the complex operation commonly used settings pop modify to enter the lower-level page operations, such as “volume” “brightness”
    Repair to enter the “notification bar style” and “access point name (APN) screen starts to flash the screen on and off
    Repair in the settings screen password-protected process to cancel the return to the previous level, cause the screen password “feature is turned off
    Repair opening the password protection screen, selecting the pattern password is visible does not display
    Optimise settings stored in single USB storage
    Fix problem where privacy mode cannot set password-protection

[Browser]

Add new night mode function for viewing web pages at night
    Optimisation of default navigation page loading speed
    Optimisation of the menu functions
    Fix closing tab automatically switches to the first tab in the list
    Fix problems with user interface visual details
    Fix problem opening quick control menu in full screen mode does not hide the bottom of the toolbar

[Download Manager]

Add notification to remind of low SD card space, and display the corresponding information in the download list

[FM Radio]

Fix problem listening to the Radio when call is received, radio music is now resumed after the call is ended

[Access Controls]

Optimise application password protection in the recent tasks list does not show a preview when the application is marked protected

[Alarm Clock]

Added new timer stopwatch
    Optimise the alarm clock switch style
    Repair white on white labels in the interface
    Fix screen is not correctly showing background of the clock interface
    Fix setting silent mode for alarm brings back invalid response

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Förutom changelog så är det en del "graphical changes" som inte är inkluderat i kina releasen tillsammans med andra tweaks och justeringar. Sedan var tanken att släppa denna under morgon dagen men galnet har arbetet hela dagen för att få ut den just idag.

19. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Tack!

Okej, är den stabilare? Värd att lägga in?

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har testat den rätt intensivt nu under ett par timmar och till en början efter återställning av appar så var den lite seg då min backup var från en GB release ( så alla appar blev inte korrekt installerade på V4), därefter så kom telefonen igång och har inte märkt av några större problem. Allt flyter på fint. Dock har jag inte letat buggar utan mer använd den som jag brukar och under den tiden har jag inte märkt av något. Det är lite av en smaksak vad man kräver vad en rom ska ha för att kalla sig "stabil" men jag anser den vara stabil nog för att använda i vardagen.