ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. emilpetersson

emilpetersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm.. provade med Ezbase och gjorde allt som man skulle gjort, när miui startade så kom det force close på en massa grejer sen fastnade telefonen i en miui bootloop... vad är anledningen?

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Då har det blivit nått fel uppenbarligen . Är du säker att du följt guiden till punkt och pricka? Vad använde du för miui version?

3. emilpetersson

emilpetersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja. Vet inte vad som blev fel.. Använde den senaste versionen. Provade göra om det igen med EZbase osv och allt gick bra förutom IMEI och no service :/ fortfarande ingen annan lösning till detta?

4. Mantiss

Mantiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag flashade fick jag inte heller någon IMEI. Efter att ha flashat om 3 gånger så sket jag i det och körde på CM7 istället. Om du hittar en lösning så skriv det. :)

5. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

om man kollar de 10 (säkert fler) senaste sidorna på xda's MIUI-tråd så är det VÄLDIGT många som skriver om olika modem.. jag har nu tagit mig lite tid att testa ett antal olika för att se batteriförbrukning respektive täckning och hastighet. De jag testat hittills är:

JVO - bra täckning, men slukar batteri. "cell standby" ligger på 20-30% blir också väldigt många radio_dump filer av denna.. dvs att modemet kraschar.. inte så bra. är ganska säker på att det är JVO som hänger med från första gången man flashar också.. så ni som inte bytt själva lär nog ha detta.

JPY - bra täckning, fullkomligt ÄTER upp batteriet.. klarade sig 7h efter full laddning. (anledningen till att jag testade detta var för att jag körde det med 2.2.1 och det funkade skitbra. tydligen inte lika bra med 2.3.4)

ZSJV5 - väldigt bra batteritid, 20h+ med i princip konstant pillande, bra täckning också. Inga krascher med detta modem.

nu håller jag på att testa BUJV3 som en utvecklare sa var regionsanpassat för europa med.. de ovanstående är nog inte det.. dom funkar ju.. men det finns ju de som funkar bättre!
    återkommer med lite synpunkter på detta modem när jag testat det lite mer!

6. inka

inka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet någon vad som händer när staplarna på mottagningen går från att vara gröna till att bli grå? Data uppkopplingen försvinner iaf hur som helst. Jag undrar detta eftersom jag har haft problem med MMS sedan dagen jag fick telefonen, har aldrig fungerat. Jag har fått hjälp här på swedroid tidigare så jag vet att jag har haft rätt inställningar, det fungerade inte med stock 2.2 eller 2.3 och inte nu heller när jag använder MIUI. MEN! Har märkt nu idag när jag gjort ett nytt försök med MIUI att när jag försöker skicka ett MMS så blir min mottagning direkt grå som jag beskrev tidigare och det går inte längre att komma ut på nätet. Om jag väntar ett litet tag tills mottagningen blir grön igen (15-20 sekunder kankske) så fungerar de att surfa igen. Uppkopplingen ballar ur helt när jag försöker skicka MMS alltså...

Det är nå fruktansvärt irriterande att inte kunna skicka/ta emot MMS. blir såå less...

Men för saken skull, om någon vänlig människa som har telia och MIUI kunde posta sina inställningar för MMS så kan jag kolla försöka en gång till... (har gjort detta säkert 40 ggr nu).

7. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hmm.. okej. BUJV3 funkade inte alls.. eller jo, det funkade men täckningen var crap. tillbaka på ZSJV5 nu och nu är allt frid och fröjd igen.. ska under de närmaste dagarna prova ZWJV4 och DDJV4 för att testa lite :) återkommer med resultat.

johoolio gillar detta.
  8. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har letat efter den modemfilen och hittade en som heter "MIUI-CM7-galaxys-radio-ZSJV5.ZIP" är det rätt? funkar den med miui 4.3? flashar jag den i cwm?

9. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

helt rätt :) och ja.. bara flasha i cwm.. du behöver inte göra wipe på något :)

edit: om du kikar på miui-tråden på xda så är det currydude som har modemfilerna i sin signatur :)

johoolio gillar detta.
  10. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det någon som lyckats klocka till 1100 stabilt? På tidigare versioner så kunde jag klocka till 1400 hyfsat stabilt. Men med den senaste vill det sig inte ens med 1100. Har provat uv 0 till -75 men inget blir stabilt.

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    senaste glitch kernel är klockad till 1100 och är stabil. jag kör med den.(Glitch kernel with 1.1GHz frequency (using stock Samsung voltage for 1GHz) and better UV potential. "PE" stands for Power Efficiency. )

12. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

någon som vet varför det inte går att byta governor i pimp my cpu? kör GlitchPE-V9 som kernel och har läst om massa på xda, med samma kernel, som gör det och för dom funkar det.. har jag missat något?

har även MCGv4.3 som rom..

13. Skirner

Skirner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

+1
    Samma här

14. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  15. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Idag känns det som att det är dags att uppdatera efter ett par veckor på samma release. Jag hoppas nu bara att min batteritid som vart så extremt bra håller sig lika även med denna nyare version. ;)

16. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

MIUI är en fröjd för ögat. Helt klart en av mina topp 3 favorit-ROMs på SGS'en :) Väldigt mycket inspirerat ifrån iPhone OS och många finurliga finesser. Man får ju inte heller glömma alla teman som medföljer/som man kan installera, eller varför inte skapa ett nytt? Det är möjligt det med :) Helt klart värd ett försök för alla som vill testa något nytt :)

17. erikssonpeo

erikssonpeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

18. inka

inka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Rapportera gärna om frontface kameran eller headsetet fungerar nu.

19. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det någon som vet hur man får MIUIs/cyanogensmods dialer att fungera med SJ? Jag har försökt att ringa till SJ:s kundtjänst men jag tar mig aldrig förbi deras "tryck 1 för x, tryck 2 för y, tryck 3 för z...", då de inte verkar registrera att jag trycker på dial-padden. Detta är ju ganska basic som de flesta företag tillämpar, så varför fungerar det inte? Det fungerade ju förut.

20. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Fler än jag som tappar nätverket med nya? Får bara SOS samtal...