ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är 10 st som översatt detta tillsammans men sedan har det stannat av så därav tar jag upp stafettpinnen och springer mot mål :P så jag kan inte ta åt mig äran själv utan jag finslipar den för att den ska godkännas och sedan publiceras. Nu väntar jag på att Galnet ska skicka över den slutgiltiga zip filen. Men han har ju en del att göra och så måste han godkänna den också så det kan ta ett tag.

2. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fan också, jag som precis dragit slut på batteriet.. aja jag kör min variant ändå. Måste ju hålla liv i telefonen över helgen

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    låter inte som en bra ide. Hur ska batteriet kunna kalibreras med 0 :P

Töm batteriet , ladda fullt, wipe stats.

Last edited: 23 jun 2011
  4. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det ser ut som att vi får glömma svenska översättningen för tillfället, den jag hittade var tydligen en gammal som inte går att använda längre. Måste därför översättas från början vilket jag känner blir för mycket för mig då jag inte har så mycket fritid till sånt.

5. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Blev lite sugen på att testa Miui efter jag såg den här lockscreenen. Går det att lägga in på SGS-versionen? Downloaden är en .mtz fil.

6. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

den vart fin! jag kan testa och säga fall den funkar eller inte!

.mtz är ju theme filer till miui såatte...

7. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

funkar skitbra!

8. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

MIUI verkar intressant men sprang in i en showstopper. Jag la in Galnet v1 enligt manualen, trixade lite, la in lockscreenen ovan och någon annan bootanimation och allt verkade fungera bra. Men efter en reboot så fryser telefonen när jag försöker låsa upp den.

Jag kan dra låset till fälten men den stendör när jag släpper. Det enda som funkar då är att släcka skärmen, jag kan inte ens tända den igen. Jag antar att det är pinkods-checken som krockar med lockscreenen eftersom det går fint utan sim-kort i. Något tips eller är det tillbaks till samsung-rom som gäller?

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    starta om tel, LÅS inte upp skärmen utan tryck back knappen och volym upp (eller var det volym ner, du får pröva) samtidigt upprepande gånger då får du upp pin code och därefter byt tillbaka till vanliga lockscreen, Det är en bugg. När man startar om tel så blir det så, du får köra med original lockscreen så länge eller skita i att starta om tel och köra den lockscreen du ska ha. på så sätt slipper du låsningen :P

10. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

+1 på va conny85 sa.

annars kan du ta bort pinkods-checken, funkar utmärkt. Men som sagt, vill du ha det så får du använda den vanliga lockscreenen :)

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    BTW så ser det ljust ut igen gällande översättningen :) jag ska få lite hjälp men det kan dröja ett tag (några veckor) då det är mycket jobb, men jag hoppas på det bästa, jag ska försöka så gott jag kan. Men jag kan inte lova något än.

Skirner och Mumrik3n gillar detta.
  12. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Funderar lite grann på att testa denna eller CM7. Kan någon vänlig själ ge en liten förklaring skillnaden mellan CM7 och MIUI. För/nackdelar mot en "vanlig" ROM. Fick ett tidigare svar på en annan tråd om att CM7 har lite sämre batteritid. Gäller detta även för MIUI?

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    MIUI bygger på CM7 , men på miui finns det mer valmöjligheter , du kan byta tema på ett knapptryck och ladda ner via en app, du kan egentligen göra så att telefonen blir precis anpassad efter dig och dina behov..

Batteritiden är bra nu mot förut.

Stabil och ruskigt snabb 3800 i benchmark med OC inge UV ( nu ska man inte jämföra snabbhet med score men vill bara få fram budskapet)

CM7 har jag bara testat en vecka så jag kan inte uttala mig så mycket om den, men även den är stabil och snabb, men inte fullt lika mycket valmöjligheter som MIUI , batteritiden är väl likvärdig (var iallafall då)

Min röst hamnar på MIUI utan en tvekan då jag älskar att hålla på och "leka" med telefonen samt flytet man får i telefonen. Allt känns snyggt och rent samt att man slipper "program meny"

men båda är riktigt fina romar.. Tror också det är en smaksak vad man gillar och inte gillar.

Annars kan du testa båda två och bilda dig en egen uppfattning, du har inget att förlora på det.

14. AndreasAndersson

AndreasAndersson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om du ströläser några sidor i tråden från början så kommer du få reda på det, det är justjust såna här frågor som gör att folk tappar intresse för trådar, när samma frågor kommer om och om igen.

Så läs några sidor från början så får du förmodligen svar på allt du undrar, MEN! hittar du verkligverkligen inte det du söker? Fråga!

Ber om ursäkt om jag ev. låter irriterad men det är just sånt här som gör att trådarna blir väldigt långa och ingen orkar ta sig igenom.

Lycka till med läsningen!

15. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån som kan rekommendera OC & uv inställningar och program för optimal batteritid?

Tex när telefonen är i sleep så är det lågt på allt och när den väl är "tänd" så är det lite snabbare eller liknande?

16. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hur fan får du upp den på 3800 ? Bara genom att OC är ju riktigt svårt...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

17. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Inte alls. Om tester avbryts räknas de som att de gick snabbt som tusan. Och högre överklockning innebär högre risk för att testerna avbryts pga felberäkningar etc.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Personligen har jag varit uppe i 2800 men en polare till mig kom upp i 3700-3800, Men det är absolut inget man ska stirra sig blint på , Det är bara siffror. Det talar inte om hur "snabb" telefonen är på ett rättvist sätt , men det blir skillnad ..

jag använder mig av Quadrant benchmark och det har aldrig avbrutits i ett "test". Hur menar du med avbryts? :)

Visst innebär OC och UV högre risk men varför skulle testet bli corrupt för att processorn är klockad?

Det är väl likadant som att klocka en processor i datorn. Om jag höjer den från 2.60 till 3.0Ghz så är det ju det verkliga värdet på processorn och därmed blir den snabbare genom ett höjt Ghz antal och därmed bättre prestanda, men jag fasthåller att score i benchmark inte är något man ska ta på så stort allvar men tror ändå siffrorna är relativt korrekta, men sen säger inte det att telefonen ska vara snabb som X2000 bara för att man får 3800 i score men man märker ändå stor skillnad.

Last edited: 24 jun 2011
  19. erikssonpeo

erikssonpeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lyfter denna fråga en gång till..

Får inte flash att fungera, är det en generell bug med cm7 baserade roms, eller är det min tele det är fel på/jag har gjort något fel?

Har testat med olika webbläsare samt har nyaste flash installerat. Förstår inte hur det inte kan fungera..

Nån annan med miui får gärna kolla om deras flash funkar som det ska.
    Använder Galnets v1, likadant med föregående versioner.

Mycket tacksam för svar!

20. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det är så man märker att man klockat för mycket: processorn börjar göra felberäkningar under tung last. Det är precis detta som exempelvis Prime95 testar på en dator.