Kom att tänka på en sak när du nämnde att den drar mycke batteri. Så detta är till dig och resten som tycker att MIUI kanske drar lite mer än vad ni vill att den ska dra..
Jag har märkt att när
jag kör MIUI med glitch kernel så drar det ganska mycket mer batteri än vad jag tycker är okej..
Byt till NEO_09
xda-developers - View Single Post - [KERNEL]27/06 test-kernels [CM7/MIUI] platypus;SECURITY,VOODOO,OC/UV,nodebug,more då den kör med ondemand + conservative governor. Det verkar dra betydligt mycket mindre batteri. Har i skrivande stund 46 % efter 14h.. och då har jag lyssnat på lite musik, kollat fb flertalet gånger, sms'at och ja.. använt telefonen helt enkelt.
ett annat tips är att dra ner "pimp my cpu" och köra lite UV med.. det sparar också en del ström. kan lägga upp mina UV värden om så önskas!
EDIT: neo 09 har blåtandsproblem, kan inte söka efter enheter, men använder ni inte blåtand, jag gör aldrig det, så är ju detta överkomligt.
EDIT #2: Vad jag kan se om man läser XDA-trådarna för Glitch och NEO är att glitch är aningen mer fokuserad på snabbhet än vad den är på energisparning. NEO är både snabb och energisnål och jag personligen märker ABSOLUT ingen skillnad i snabbhet mellan dom. inte någonting. alls. så jag föredrar NEO för att den, just nu, drar minst batteri och är fanimej lika snabb som glitch.
Click to expand...