ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

någon som har nån fin tema att rekommendera? :)

2. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

mycket trevlig rom det här :D

3. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Måste säga att jag gillar hur utvecklingen går sedan Galnet kör själv. Plus att det är mycket lättare att se nya grejer i hans tråd.

Vilket modem använder ni? Såg att det finns två modem i hans tråd.
    Vilket av dem ger bäst GPS samt batteri?

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jo visst har romen utvecklats :) Jag har JVK som han har valt att använda i sin rom, men tycker du att den inte funkar så bra för dig så kan du pröva JVP eller JVO som är kategoriserad "Europe Modems" dessa finns på första sidan i denna tråd, längre ner i kategorin miui modems.

Last edited: 27 jun 2011
  5. Krukväxt

Krukväxt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

.mkv -videofiler i 720p fungerar fortfarande inte att spela upp felfritt va?

Dealbreaker för mig.
    Testade ROM:en tidigare i våras och gillade den verkligen, förrutom batteritiden och avsaknaden av att kunna spela upp mkv-filer i 720p.

6. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

bara för att flika in här. jag fick väldigt mycke krascher när jag körde JVO (befinner mig i jönköpingstrakten) så det funkade inte jättebra.. JVK som du har är det bästa jag kört med sen froyo!

7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Changelog
    Version 2.0+
    720p Finally Fixed

Ok, har du testat JVO med Galnet då? för jag har testat både JVO och JVP och bägge fungera felfritt för mig.

8. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4

Någon som kan verifiera detta? Detta är dealbraker självklart.

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Funkar. Testat ;)

10. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jepp.. precis det jag gjorde när jag var på modem-killing-testavilketsomärbäst-spree :P

efter en dag hade jag ca 20 radio_dump filer.. så för mig funkade det inte.

visserligen är det ju så att det skiljer sig från telefon till telefon. Du kan ju sitta jämte någon så ni har samma förutsättningar och för dig funkar det bra medan det inte funkar alls för den andre.. man får ju bara testa sig fram liksom :) tänk om mobiloperatörernas support hade funkat så :P typ "jag har kass täckning, vafan ska jag göööööra!? ;_; fixa skiten nuuu!" och så säger dom "har du provat att byta modem i telefonen?" :D vilken fin värld det hade varit <3

11. Jappse

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Så det fungerar lika bra som stock? dvs inget lagg osv? Är detta en CM7 fix eller bara Miui över lag?

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag vara lite för snabb där med mitt svar då jag bara testat de på min lur , ska tilläggas att en del har rapporterat att det laggar medans andra inte märker något. På min tel är 720p helt laggfritt.

aa det skulle vara grant det :)

13. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

720p funkar perfekt för mig med.

Både i standardspelaren och moboplayer

14. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tänkte bara säga för dom som inte märkt det att jag är den nya "trådansvarige". Fick förtroendet av AndreasAndersson då han inte är lika aktiv på detta forum som han egentligen vill, så jag vill tacka honom för detta ansvar jag fått..

Som ni även kan se så har jag gjort om hela guiden och gått över till att fokusera på Galnets Rom.

Jag har försökt att bygga upp guiden genom att ha en lättförklarlig beskrivning gällande flashingsprocessen samt övrig information som felavhjälpande och länkar till användbara filer såsom kernel och modem, fix filer. Har delat upp detta i kategorier som jag tycker är viktigt efter mitt tycke ..

Jag är öppen för förslag som kan göra guiden mer användbar eller mer effektiv gällande releaser, eller om någon tycker nått saknas som skulle passa in att ha med i tråden som är "viktigt att ta del av" så skriv ett PM till mig så kan vi diskutera saken.

Ännu en gång Stort tack till AndreasAndersson och till er andra i detta forum som har intresset för denna fina Rom och som håller denna tråd i liv..

RobertRoos och Mumrik3n gillar detta.
  15. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tycker att du gjort en bra förstasida och vad jag sett så har du fått med allt som känns relevant för MIUI, min spontana tanke var att inkludera xda-trådar till NEO och Glitch kernels fast sen såg jag ju att du gjort det! cudos!

Känns som att du, jag och alla andra som satt sig in i MIUI gjort ett bra samarbete ändå för att få allt att fungera här på swedroid och för att slippa läsa ca 50-60 sidor om dagen på XDA. Tänker på bla EZbase när man ska lägga in det första gången osv. Än en gång, Cudos!

conny85 gillar detta.
  16. Jappse

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Drog precis 2.0+. Första jag provade var recording 720p, det laggade. Ska prova spela upp högupplöst film när jag kommer hem så får vi se slutgiltiga dommen. Drygt att man inte kan spela in/spela upp som normalt.

EDIT1: Ska prova med lite sample filer som jag hittade på datorn här. Spännande

17. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Ok då var man tillbaka :) Tänkte att jag skulle ge den en chans till med alla slags inställningar etc. Efter en stunds letande med tema och en massa inställningar så är jag nog fast :) Denna är riktigt trevlig! Verkar dra en hel del batteri men jag ska ge den några dgr med fullladningar så får vi se.

18. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kom att tänka på en sak när du nämnde att den drar mycke batteri. Så detta är till dig och resten som tycker att MIUI kanske drar lite mer än vad ni vill att den ska dra..

Jag har märkt att när jag kör MIUI med glitch kernel så drar det ganska mycket mer batteri än vad jag tycker är okej..
    Byt till NEO_09 xda-developers - View Single Post - [KERNEL]27/06 test-kernels [CM7/MIUI] platypus;SECURITY,VOODOO,OC/UV,nodebug,more då den kör med ondemand + conservative governor. Det verkar dra betydligt mycket mindre batteri. Har i skrivande stund 46 % efter 14h.. och då har jag lyssnat på lite musik, kollat fb flertalet gånger, sms'at och ja.. använt telefonen helt enkelt.

ett annat tips är att dra ner "pimp my cpu" och köra lite UV med.. det sparar också en del ström. kan lägga upp mina UV värden om så önskas!

EDIT: neo 09 har blåtandsproblem, kan inte söka efter enheter, men använder ni inte blåtand, jag gör aldrig det, så är ju detta överkomligt.

EDIT #2: Vad jag kan se om man läser XDA-trådarna för Glitch och NEO är att glitch är aningen mer fokuserad på snabbhet än vad den är på energisparning. NEO är både snabb och energisnål och jag personligen märker ABSOLUT ingen skillnad i snabbhet mellan dom. inte någonting. alls. så jag föredrar NEO för att den, just nu, drar minst batteri och är fanimej lika snabb som glitch.

SGSi9000 gillar detta.
  19. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Tackar! Jag har installerat v2.0+ och den skulle väl ha NEO som standard kernel om jag läst rätt. Synd dock detta med blåtand då jag använder det i bilen, men jag har inte testat ännu så jag ska se om det fungerar först innan jag isåfall bytar. Håller nu på att ladda batteriet fullt för att sedan göra en batteri wipe. Håller den bara i 1-2 dgr är jag nöjd då jag laddar som oftast varje natt.

20. kallztar

kallztar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Möjligtvis en nybörjarfråga eller kanske har missat något, men hur byter man? Har du lust att skriva någon rad för oss nybörjare så man inte trasslar till alltför mycket? Samt förändras det någonting visuellt om man byter kernel? :o