ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    http://insanity.rollus.net/EZbase/EZbase-CSC-XXJV1.tar.md5

http://insanity.rollus.net/EZbase/EZbase-PDA-XWJS3.tar.md5

http://insanity.rollus.net/EZbase/EZbase-PHONE-XXJVE.tar.md5

http://insanity.rollus.net/EZbase/EZOdin.exe

http://insanity.rollus.net/EZbase/EZbase.pit

drkrupp gillar detta.
  2. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vad använder du för pdf ? :)

Du ska inte ha ezbase. Du ska ha den som är i länken i denna guide:

http://www.galnet.co.uk/miui/MIUI-MANUAL.pdf

3. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Jag har börjat få problem med en app (som jag inte kan avinstallera) nämligen Google Maps. Den får FC även fast jag inte använder den, som i SMS eller liknande. Några idéer utan att göra en FR?

4. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Länkarna var rätt i webbläsaren, det var felmeddelandet som bara visade den del av sökvägen som inte hittades, så inget fel där.

Jag kunde dock ladda hem filerna genom att leta upp dem här:
    [ROM] EZbase v3.0 [25/04/2011] - odin / heimdall - Easy Full Graphical How-To - xda-developers

Dock ser sökvägarna exakt likadana ut så jag begriper inte varför det inte gick förut.

Jag använder Foxit PDF som pdf-läsare.

Det står i guiden på första sidan i denna tråden att man ska ha ezbase först?

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Den som Galnet har i sin guide får många fel i cwm med (även jag fick). Efter installationen så får man E: error code i cwm, vilket rättades till med att man bara startar om tel. MEN valde att inkludera ez istället för att slippa oron och att folk skulle skriva i tråden att dom fått error i cwm osv, så därför valde jag EZbase som fungerar EXAKT likadant då den har froyo bootloader samt speedmod inlagt. Om du kollar på Galnets tråd så rekommenderar folk att man använder EZbase istället för den som står i hans guide.. Jag har använt mig av ez 4 gånger ihop med galnet , aldrig varit nått problem.

Det viktigaste är att romen har froyo bootloader och speedmod därefter spelar det ingen roll om romen heter “GT-I9000_FROYO_FULL_PDA.tar och att den står i hans guide eller om den heter EZBASE rom . Båda romarna fyller samma syfte och har samma innehåll som krävs för att flasha galnet.

Om jag inte visste att det funkar skulle jag aldrig skriva denna guide som jag valt att använda i tråden. Jag skulle inte vilja utsätta er andra för brickade lurar eller dylikt . Värdesätter era telefoner lika högt som jag värdesätter min. Jag vill att ni ska kunna känna att min guide är att lita på och det kan jag garantera till 100%.

Last edited: 2 jul 2011
    drkrupp gillar detta.
  6. Krukväxt

Krukväxt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tradig kernel. Låser inte upp inställningsmöjligheterna för att förbättra högtalarljudet och manuell kalibrering av skärm i Voodoo Control app.
    Tyckte det var skitnajs i Neo's..

7. hackeron

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ok, det funkade för mig iaf. Gjorde som det stod i guiden.

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag vara bara tvungen att testa min guide igen så jag flasha om allt från början nyss och det funka fint. Dok tar 3.0 en jäkla tid på sig att ladda, fick vänta i 25min, men det verkar skilja från tel till tel. Är man på 2.2 så går det fortare då jag hade det innan och då starta den på ca 5min. Så för er som gör nyinstallation och kommer från ez och går till 3.0 så kan det ta upp till 25min så låt tel bara ladda romen färdigt..

Alternativt flasha 2.2 först innan man uppdaterar till 3.0 för att eventuellt slippa bekymmer med väntetid, men det kan ta lika lång tid för det..

9. Plajz0r

Plajz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Jag får "The process android.process.acore has stopp...." och har testat massa saker som jag har hittat men inget verkar funka, jag får testa att köra en wipe och börja om igen.

10. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Allt blev typ jätteknas.
    Försökte få bort FC från Google Maps med att wipa cache och dalvik cache samt format system och format cache vilket gjorde att telefonen startade om så fort jag kom till hemskärmen.
    Försökte då att wipa cache, dalvik, format system, cache, data och datadata men då fastnade den på loading (den hakade upp sig, tidigare har det varit lite olika tid på blinkningar och loading).

Nu kör jag en wipe factory, cache, dalvik, format system, cache, data och datadata och hoppas på det bästa, men det borde egentligen inte kunna ligga kvar ngt nu som stör tycker man.

Sista utvägen blir conny85s 25minuters resa :D

EDIT: Klarade mig ifrån 25mins resan än så länge. Har fått någon FC men inte på maps iaf.

11. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Har FC på maps och den säger att jag inte har calendar installerad. Bränn allt och börja om eller?

12. hackeron

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Conny85, ja jag uttryckte mig nog lite klumpigt.. menade inte att din metod va fel. Men trodde han läste fel guide lr något.
    Då jag precis hade gjort som det stod i vanliga guiden och det fungerade.. Men din metod funkar ju också.

13. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag får också FC av googlemaps... sjukt störande. Vill slippa wipa data och datadata men får väl prova det =/

14. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    för FC på maps :"System/ Settings Programs /Manage Applications / All leta upp Maps / Force Stop, Clear Data." OM inte det funkar så ladda ner det på nytt via market.

Ta bort den kalender du försökte öppna( den som säger att det inte finns någon kalender installerad) Starta om tel så ska kalendern installeras på nytt..

15. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag var lite för snabb så jag tog och formaterade data och datadata, system och cach så nu installerar jag om det... misstänker dock att jag har en bootloop eftersom skärmen blir blinkar till mörkt typ var 10e sekund

Edit: Och nu var jag för snabb igen för jag trodde du svarade på mitt inlägg :D

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Aj då det var synd. massa arbete för ett sånt litet fel.
    Nej då , var lugn. det kan vara så upp till 20min. Har du så efter 30min, ja då kan du börja fundera på att göra om..

EDIT: svaret var riktat till dig med då du hade FC på google maps

17. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Verkar som att ni har en del småbekymmer efter v3.0. Skulle ni rekommendera noviser (mig) att installera den ändå? Kör för tillfället juwes och har aldrig provat CM eller MIUI förut.

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är inga bekymmer.. Det är bara att folk blir så oroliga när första uppstarten inte är installerad på 10 sek och ser det som ett problem ;) (no offence). Eftersom allt är nytt i v3.0 i form av script och framework så tar det tid, från 5min upp till 1 timme.

En del upplever FC på google maps men det löses på 10sek genom att gå in i System/ Settings Programs /Manage Applications / All leta upp Maps / Force Stop, Clear Data." OM inte det funkar så ladda ner det på nytt via market

Tycker verkligen du ska testa miui galnet.

19. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tack, ok då ska jag prova sen :)

20. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur får man lockscreenen som är på bilden i första posten? Och behöver man göra någon wipe av cache/data om allt funkar bra efter en uppdatering från 2.2 till 3.0?