ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. AndreasAndersson

AndreasAndersson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är sant! Gör en ominstallation så blir ddet nog bra :-)

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    RC7 ute nu, ser riktigt bra ut: http://www.modroms.co.uk/miui/MIUI-RC7-1.4.29vC-Blue.zip

RC7c:

*Two versions once more - Stock MIUI and Dark Blu (credits to SubyWill)
    *Updated Gtalk!
    *Updated WiFi Driver to help battery drain
    *Two different keyboards (Orange for stock/Blue for DB
    *Other little things!

--------------------------------

RC7/b:

*New CM7 Drivers Added (Compass now works).
    *Improved Camera.
    *Battery Improvements (Removed unwanted Init.d files).
    *Lag fix in place (UI is much smoother and faster).
    *Bluetooth Transfer Fixed.
    *Updated all MIUI Packages to 1.4.29.
    *FTP Server now works in File Explorer.
    *Market Enabler Now Works & SGS Tools Market Fix.
    *Auto Brightness Fix (Goto settings - display settings - advanced mode and untick Use Custom).
    *Sensors been refined and more responsive.

3. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Första intrycken av uppdateringen är att allt är lite segare i menyer och när man skriver än tidigare. Är grymt irriterande lagg när man skriver till någon.

4. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ingen annan som testat att uppdatera ännu? Skulle vara intressant att veta om fler har problem med lagg vid skrivning.

5. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ber om ursäkt för alla poster efter varandra, ville bara notifiera er om att jag nu lagt in RC8 och den flyter på som rinnande vatten. Helt klart den snabbaste och bästa releasen hittills!

6. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Edit: Hur får man SIM-kortet att fungera? Jag har "No Service" och när jag försöker låsa upp SIM-kortet så går det ej. Jag har således ingen internettillgång, kan inte ringa o.s.v.
    Dessutom tycker jag inte flytet är så bra (har startat om flera gånger). Dessutom är det en massa tearing också (upplåst fps-cap?). Dock flyter drop-down-baren väldigt bra, till skillnad från mina tidigare ROMs.
    Edit 2: Det verkar som jag har "unknown IMEI". Hur gör man det "known" då? Måste man flasha om hela skiten eller vad? Kan man inte bara få det att känna igen numret på något sätt, alternativt skriva in det någonstans?
    Edit 3: Jag gjorde som http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13535283&postcount=11242 men jag har fortfarande inget IMEI och nu finns det ingen tillstymmelse till flyt. Finns det någon annan rekommenderad kernel?
    Edit 4: Jag blir galen på detta. För att kunna restore:a efs-grejen måste jag ha root explorer, för att kunna kopiera efs-backup:en till efs. Men om jag vill köpa det står det bara "skicka till mobilen" om jag går in i market via PC:n, vilket är helt värdelöst då jag ej har nätverkåtkomst eller IMEI. Då måste jag på annat sätt erhålla apk:en. Nu när jag har erhållit den måste jag installera android SDK, för att kunna installera apk:en från PC:n. Men för att kunna installera android SDK måste jag tydligen ha något java-SDK... F*n vad jag blir trött på detta, finns det verkligen inget lättare sätt att göra detta på?

Last edited: 7 maj 2011
  7. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

rc8B flyter verkligen som vatten, riktigt snyggt och smutt! finns en version med fixad kamera också men den vågar jag inte prova ännu.. väntar på en mer officiell version av den.

8. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nuukeer:

1. Att det inte fungerar beror på att ditt IMEI nummer är borta, se första inlägget för hur du får tillbaka det.
    2. Flytet är otroligt bra på senaste releasen, se till så du inte kört in RC6/7 eller tidigare, de har jag med upplevt lagg på.

Dagbro: Verkligen, nu känns mobilen helt underbar att ha att göra med inte ett lagg- dessutom är nu BLN aktiverat också! Underbart!

9. AndreasAndersson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har du följt guiden till punkt och pricka? Det står även i den hur du går till väga om imei numret försvinner

10. Nuukeer

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Då har jag börjat om från början. Har precis lagt in 2.2. Tycker det är lite konstigt att denna ROM (JM8) flyter mycket bättre än de custom-ROM:ar jag hittills har haft (här är det bara pyttelite lagg, jämfört med väldigt mycket lagg i Darky 9.2).
    Edit: Nu får jag IMEI och det att fungera. Och det verkar flyta lika bra som froyo, vilket är bra. Kanske blir ännu bättre efter installationen av denna kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1053304.
    Edit 2: Nu har jag installerat den kerneln och överklockat CPU:n! Dock tycks inte skärmrotationen fungera överallt.
    Edit 3: Hur får man in gamla inställningar från SGS-original-dialern (och meddelandehanteraren) till MIUI-dialern? Går det? Eller måste man lägga in den gamla dialern?
    Edit 4: Det verkar som att titanium backup vägrar återställa åtminstone "memo". Hur får man den att göra det? De senaste 15 minuterna har det bara stått "restoring app: memo 1.0".
    Edit 5: Jag har nu installerat swiftkey och har svensk version, men ändå ger den en massa engelska förslag?!?! Det går dessutom inte att skriva annat än förslagen. Blir sjukt irriterad!!

Last edited: 8 maj 2011
  11. AndreasAndersson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej,
    jag ska kika på detta så fort jajag har tid, ja dock inte haft någon tid alls att setat på internet den senaste veckan, ska hjälpa dig så fort man jag tid. Dock har Miui en egen backup så jag kan för närvarande inte säga om titanium fungerar men ska även där testa det så fort jag kan :)

12. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Yay! Bootade precis upp telefonen med en fullt fungerande MIUI RC7. Vid första anblick ser det väldigt fräscht ut, och jag känner mig inte riktigt hemma i menysystemet. Lite samma känsla som när jag testade Android första gången. Härligt!
    Märkte att auto-rotation inte fungerade, ska försöka fixa de och sen leka med den nya romen.
    Tack för en intressant tråd förresten! Följde även denna guiden: http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/, då det fanns en bra film som var värd att se innan installation. Satt på Darky'sv10.0 RC6 förut, och var lite osäker på hur jag skulle göra. Men allt gick bra, fick flasha in en Doc's 2.2 först, och sedan var det bara att tuta och köra.
    Nu leka med mobilen en stund innan det är dags att sova. Gonatt på er!

13. Nuukeer

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag fick svar i XDA-tråden att MIUI ej var kompatibel med samsungs appar. Men undrar om det på något sätt ändå kan gå att få in gamla SMS o dyl?

14. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Då kan du lika gärna passa på att uppgradera till nyaste versionen av RC8 också som fixar massor av buggar samt att flytet är bättre än det någonsin vart! :)

http://www.modroms.co.uk/miui/MIUI-RC8vC-1.5.6.zip

EDIT: För att inte tala om att kameran nu fungerar som den ska igen!

Last edited: 8 maj 2011
  15. AndreasAndersson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du har inte gjort en backup av smsen med "sms backup"? Finns att ladda hem från market.

16. Nuukeer

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej, bara Titanium Backup. I så fall måste jag dra in något annat, typ standard-2.2, och återställa med TB, sen göra SMS-backup, och installera detta igen.

17. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Även om det inte hjälper dig nu, kan jag rekommendera dig att i framtiden köra t.ex. GOSms, som har en inbyggd funktion för att ta backup av alla SMS och MMS. Extremt smidigt för oss som flashar och gör en wipe varannan dag. ;)

(Dock när man kör MIUI som har en inbyggd funktion för backup så tar den backup på alla meddelanden automatiskt också, så det behöver man inte ens tänka på längre.)

18. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska testa den! Laddade ner en uppdatering via appen i mobilen, men det kanske inte var den absolut senaste? Hur vet jag vilken RC jag har? Versionsnumret är 1.5.6, betyder det att det är RC8vC?

Passar på att fråga ytterligare en sak. Min mobil hittar inte mitt externa sd-kort. Jag har förstått att de buggar som finns i CM7 finns kvar i denna eftersom den bygger på CM7. Nu har jag inte hittat något om att externt sd kort inte fungerar på CM7.
    Är det någon här som har problem med det? Hur skulle jag kunna fixa det? Lite segt för där ligger mina titanium backuper som jag gärna vill ha tillbaka :)

19. AndreasAndersson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Helt rätt så har du den senaste uppdateringen som är 1.5.6.
    Med dom senaste uppdateringarna har dom tagit bort appen för uppdatering men finns att ladda hem från market.
    Det bästa med Miui är att dom släpper en ny uppdatering per vecka. Oftast sent på fredags kvällen.

Jag har nu kört Miui ca 1,5månad och är ruskigt nöjd.

Ska även så fort jag har tid uppdatera guiden med senaste versionen och ta bort dom gamla.

Angående minneskortet så kan jag inte svara på det då jag inte har något själv, får hoppas det kommer ett svar på det, är förmodligen som du säger en bugg i CM7 men enligt uppgift sägs det fungera..

Last edited: 9 maj 2011
  20. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Uppdaterade nu, men vet inte om jag gjorde rätt. Flashade som vanligt med CWM bara. Men om jag har förstått det rätt är alla MIUI installationer NO-wipe. Räcker det då med att bara flasha, eller borde jag ha gjort något mer med /system, /data eller vilka det nu är man skulle tömma när man byter till MIUI?

Sent from my -I9000 using Tapatalk