Edit: Hur får man SIM-kortet att fungera? Jag har "No Service" och när jag försöker låsa upp SIM-kortet så går det ej. Jag har således ingen internettillgång, kan inte ringa o.s.v.
Dessutom tycker jag inte flytet är så bra (har startat om flera gånger). Dessutom är det en massa tearing också (upplåst fps-cap?). Dock flyter drop-down-baren väldigt bra, till skillnad från mina tidigare ROMs.
Edit 2: Det verkar som jag har "unknown IMEI". Hur gör man det "known" då? Måste man flasha om hela skiten eller vad? Kan man inte bara få det att känna igen numret på något sätt, alternativt skriva in det någonstans?
Edit 3: Jag gjorde som
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13535283&postcount=11242 men jag har fortfarande inget IMEI och nu finns det ingen tillstymmelse till flyt. Finns det någon annan rekommenderad kernel?
Edit 4: Jag blir galen på detta. För att kunna restore:a efs-grejen måste jag ha root explorer, för att kunna kopiera efs-backup:en till efs. Men om jag vill köpa det står det bara "skicka till mobilen" om jag går in i market via PC:n, vilket är helt värdelöst då jag ej har nätverkåtkomst eller IMEI. Då måste jag på annat sätt erhålla apk:en. Nu när jag har erhållit den måste jag installera android SDK, för att kunna installera apk:en från PC:n. Men för att kunna installera android SDK måste jag tydligen ha något java-SDK... F*n vad jag blir trött på detta, finns det verkligen inget lättare sätt att göra detta på?
Click to expand...