ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 24 aug 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Galnet team Made Contact with MIUI!

Lite nyheter i höstens mörker:

LttlDvl: As the subject says, we have been in contact with MIUI over the last few days, and things are good!

We have both been discussing ways to make MIUI better, and as a result, we have both decided to work closer together in order to produce a much better ROM for everyone!

This means that we have direct access to the originators of the ROM, so we will be able to put forward suggestions from ourselves, as well as everyone here to MIUI themselves so that we can both improve things for everyone, with the ultimate goal of becoming the ROM of choice for Android devices.

While there has been alot of opinions from people regarding "which ROM is better than stock MIUI", we feel that we have had a symbiotic relationship with MIUI. After all, without them continuing to develop the ROM, we wouldn't have our alternative version of the ROM to release to everyone.

In order to commemorate this incredible event, we are going to be changing the whole site over time. This will begin with a brand new main site on Friday. This is the first design collaboration between Galnet and myself as far as the website has gone. The original design was all my own work, and the site we currently have was a collaboration of the whole team. Since Galnet and myself have our own Web Design businesses, we decided to pool together our skills and create the first of hopefully many sites together.

We have the site itself about 98% complete, but we're not letting the cat out of the bag early on this You will just have to be patient and wait for it.

Once the new site is fully rolled out, there will be drastic changes to the way that things are run. I will release another announcement on this when the time is right to tell you all about this.

As you will hopefully agree, this is truly a momentus event! We have had around 3 million downloads and have a userbase of around 300,000 people from all over the world, speaking many different languages, we are so proud of our achivements to date, I am actually at a loss to say how proud we are, and how thankful we are to everyone who has been a part of the ride so far.

One thing I will add to this though, is, long may it continue!

2. Higuain

Higuain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

någon annan som har problem med videoinspelning?? kraschar så fort jag sätter på de, och galleri appen kan inte spela upp mina filmer, kraschar där också.

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nyheter..

Galnet och teamet öppnar upp för en helt ny website 23 Sep 2011 med massa överraskningar.
    För er som inte läst nyheterna till uppdateringen kan se mitt inlägg på sida 15

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hm, undrar om bluetooth fungerar bra med denna eller är det exakt samma filer som på vanliga MIUI?

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  6. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
  7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Länken funkar.. Jag kan inte svara på om blåtand funkar nu eller ej då jag inte har en SGS II ännu.

8. Fiddae

Fiddae Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt nöjd med denna, batterisnål, snabb och riktigt rolig att pilla med.

Dock har jag lite småproblem, då och då hänger sig mobilen helt och man måste reboota. Dessutom är indikatorn för volym, iaf med headset, lite knasig - volymen höjs tills dess att man kommer halvvägs och sen höjs den inte mer - dessutom känns det som att maxvolymen är lite lägre än i originalromen? Mitt sista lilla irritationsmoment jag har märkt hittills är att dataanslutningen måste aktiveras på nytt efter varje omstart.

Vet inte riktigt vart man vänder sig med tips och synpunkter för att få en underbar rom ännu bättre, så du kanske kan vidarebefordra detta conny85?

9. sagittarius187

sagittarius187 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag får FC med bluetooth hela tiden kan inte skicka å ta emot filer.
    Någon annan med samma problem?

10. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Men vaaad ska vi göra för att översätta Miui.. kan inte du rodda i det och se vad det skulle innebära? Varför inte öppna en irc/G+ eller något dyl där vi kan samla intresserade. Jag kan lätt offra några timmar för att få det gjort.

Vad tror du? Går det att genomföra?

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har tagit upp detta ämne antal gånger. Tidigare tog jag på mig ansvaret och ledde en grupp på 25 personer som började med översättning av MIUI-ROM'en (från Engelska till Svenska), men det föll på att många ej gjorde som dem skulle (det användes olika svenska översättnings ord till samma engelska ord, "strings" blev förstörda osv. (Det gick åt mycket bortkastad tid att "reparera" och rätta dessa fel), Man får inte glömma bort att det inte är en liten uppgift man har framför sig som många verkar tro. Detta tar tid och framför allt ork att översätta då denna ROM'en uppdateras varje vecka, vilket innebär nya "strings" i framework och andra applikationer. Detta måste då göras VARJE vecka till varje ny release och det blir svårt att hinna med.. Dessa personer som väl ska göra detta bör veta vad dom gör så att man får in en rutin och ett flyt på hela processen, det går inte annars.

Jag har inte möjlighet att leda ett sådant projekt igen då jag har andra prioriteringar, så det får ni styra upp om så önskas..

Uppskattas att ni rapporterar in funna fel. jag vidarefodrar detta till teamet.

Last edited: 26 sept 2011
  12. marcus4788

marcus4788 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Slängde in denna rom igår kväll och det flyter på riktigt bra än så länge! Hur funkar det med uppdateringar på denna? Är det nått som måste flashas 1 gång i veckan som andra ROMs eller kör dem enbart på stora uppdateringar som kommer med större intervaller?

Sen försvann min CWM app? Har letat lite men har inte hittat nånstans där jag kan ladda ner den. Nån som vill lägga upp en länk?

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Updated Torch for i9100 for 1.9.23 Build

This should hopefully fix the torch issues that were caused by updating to 1.9.23 for i9100 users.

Simply download attached file, copy to internal SD Card and flash via CWM Recovery.

DO NOT WIPE ANYTHING...!

1. Copy across to internal sd card
    2. Enter recovery
    3. Install
    4. Reboot

This may work for some and may not for others, I think it is due to MIUI fixing some issues regarding the torch this week which has caused this issue.

Torch for i9100

14. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Tråkigt att det inte fungerade. Hade lätt kunna ställa upp med ett par timmar i veckan.

Skulle man kunna skapa en donations variant. De som vill att det ska fixas donerar pengar till de som gör det.
    Visar om det finns intresse nog om inte annat.
    Hur väl kan man överskida gränserna från telefon till telefon - dvs kan man ragga folk från olika forum (telefoner) till samma weekly?

Du har inte lust att mejla mig vilka strings som jag måste översätta (skulle gärna vilja få en överblick på vad det skulle innebära.

Man skulle kunna rikta in sig på att översätta stable releases och inte varje weekly?

15. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Varför är den inte rootad från skratch?

Edit: Man ska visst kunna aktivera root via superuser.. Men jag hade ingen su app när jag installerade romen. Tankade hem och försöker hitta inställningarna men utan att lyckas.

Edit. Wipe och fräsch install löste problemet...
    Kanske ska man flasha in en ny cm7 karnel.. Vore fint att slippa göra iordning alla widgets igen.......
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 28 sept 2011
  16. fluffen

fluffen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Kör med "Final" versionen av denna rom, Auto focus på kameran funkar bajs när man ska ta foton? Fokuserar in skit skarpt men sedan zoomar ut. skit jobbigt, ngn annan som har samma problem? Gäller manuell fokus oxå

17. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Ja kameran är inget vidare..

18. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Går det att på något sätt scanna external SD med denna rom? Det verkar vara ett problem som alla MIUIversioner dras med såg jag efter lite googlande men finns det någon form av fix?

19. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Det finns väl flertalet appar på Market som gör det. Även i intervaller/efter schema tror jag.

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Fredag ​​30 september 2011 Weekly Släpp Inställd!

lttldvl: It's with regret that we inform you that this coming Friday will not see a weekly update released.

This is due to personal problems that Galnet is suffering from at the moment, and we as a team decided to take the time out from development to support him.

We are confident that there will be a release on the 7th as normal, however we will update you once we know exactly what is going on.