ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 24 aug 2011.

1. tAUG

tAUG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Åh fett jomen en dag kan man ju alltid vänta!;)
    Jag har inte stenkoll på sånt här, men för att gå från cm9 så gör jag en clean wipe (följer väl ngn how to ngnstans) men sedan när det kommer uppdateringar, hur sköts det på bästa sätt? Man vill ju inte bli av med/riskera att bli av med bilder/sms/almanacka/anteckningar/appar osv men det är ju drygt att göra backups och meka hela tiden också. Eller det kanske sker på nåt smidigt sätt?
    Jag är nybörjare som sagt^^

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag rekommenderar dig att göra full wipe för att utesluta ev bootloop. Men är man redan på en MIUI v4 version och bara ska uppdatera , ja då behöver man inte utföra en full wipe om inget annat uppges.

Du kan ju använda appen "Backup" som är inkluderad i romen för att spara det som är aktuellt för dig. Bilder/data/information som ligger på sd kortet berörs inte av en full wipe från CWM . Men sånt som appar och sms osv som ligger i system kan du enkelt spara och därmed återställa vid ett senare tillfälle.

Ska du göra en backup av det som du har på din nuvarande rom innan du går till MIUI så är nog titanium backup att föreslå och sedan återställa den när du är på MIUI. Är dock osäker på vad mer än appar och sms som titanuim kan spara då jag sällan använder det programmet.

Last edited: 26 apr 2012
    tAUG gillar detta.
  3. evilpenis

evilpenis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Fasen, nu blir man sugen på att testa miui igen :) fast jag älskar launcher pro...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

4. Brödrost

Brödrost Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Lade in denna rom (ICS) i går, första gången jag prövar MIUI.

Väldigt snyggt och flyter på bra.

Tyvärr hänger sig telefonen och startar om då och då när man suttit och grejat med den en stund. Får se hur det går nu på jobbet.

Hur hanterar ni alla dessa app-ikoner som bara ligger och dräller över skärmarna? Inte hittat något sätt att sortera dem. Slängt allihopa utom de jag använder i mappar nu iallafall.

Last edited: 27 apr 2012
  5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vi kommer släppa en ny build idag där många bekymmer är lösta, men att den rebootar om sig själv då och då är lite märkligt då såna problem ska vara lösta vid det här laget.

Det jag gör är att skapa mappar för appens ändamål. Tex Spel , Program , Video/multimedia , Root osv på så sätt har jag koll på alla appar och kan enkelt hitta det jag söker.

det är ju inget som hindrar dig från att använda launcher pro på miui heller :P

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  7. Kherberos

Kherberos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Fantastisk rom. Har inte prövat den förrän nu då jag var ganska uttråkad av gränssnittet i Ics romar och prövade den här av ren nyfikenhet. Ser mig inte gå tillbaka till Ics. Tycker däremot romen använder på tok för mycket cpu. På Ics romarna landade jag på 230-260 medan jag på den här landar på strax under 500 med Themes och download manager igång. Någon annan som har liknande problem?

Edit: Verkar inte få ner appar från Play Store :/
    Edit2: Löste sig ^^

Last edited: 27 apr 2012
  8. tAUG

tAUG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gillar ROMen hittills! Känns bäldigt stilren och stabil:).

Vet inte riktigt vad jag tycker om batteritideb dock, hade hoppats på lite mer där. Jag slängde i NEAKernel som ngn tidigare skrivit positivt om. I skrivit vandets stund har jag 50% batteri kvar, efter 7h uptime, varav 2h screen time. Det är väl inte så fantastiskt? Vad säger ni andra?

9. tAUG

tAUG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har hållt på och pillat för att få telefonen att synka kontaktbilderna med facebook men den verkar inte vilja..? Varken via facebook själv eller med hjälp av truecaller. Behöver man ngt fixprogram motsvarande haxsynk eller är det något jag har missat?

10. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Håller med ovanstående om att batteritiden kanske inte är den bästa. På Cm9 romen kunde jag ha igång mobilen i strax över två dagar med "light usage" (facebook, samtal hit och dit, market, musik, m.m) och ändå ha runt 25%-33% i batteritid. Har nu haft igång telefonen i 4h 35 minuter och har 62% kvar. Känns lite som ett nedköp. Utöver det verkar en del teman strula, samt att romen inte verkar vilja ladda ner större appar för att "usb eller externt minne saknas" :/

11. Brödrost

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Hade problem med omstarter i den förra versionen, lade in den nya igår och nu stänger telefonen av sig istället.

Någon med liknande problem?

Det händer lite då och då, verkar vara sammankopplat med att man nyss använt telefonen (jag kör oftast spotify eller chrome) och trycker på någon knapp för att slå på skärmen igen, då är den helt plötsligt avstängd. Under natten när den låg och spelade upp en ljudbok så stängde den ej av sig.

Kör betaversionerna av senaste spotify och chrome. Skulle en buggig app kunna orsaka en omstart/avstängning?

I övrigt är det en fantastisk rom, om man bara slapp avstängningarna och kunde sortera app-ikonerna på ett vettigt sätt. :)

Batteritiden för mig med standardkernel har varit hyffsad, kanske något sämre än vad den var med checkrom och speedmod kernel. Efter den första dagen med den förra versionen stod facebook-appen för 30% av förbrukningen. Inga såna problem med den senaste romen.

12. Brödrost

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Två appar gav mig felmeddelandet "Couldnt install on USB storage or SD card" eller liknande när jag försökte installera dem. Gick in i inställningarna och avmonterade det inbyggda (usb) minnet och sen gick det att installera. Glöm inte att montera minnet igen bara.

Kherberos gillar detta.
  13. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med alla Sammy Miui romar jag testade, försökte med diverse olika kernels och tillslut så hittade jag en som var stabil på min lur:
    Kernel Dorimanx

Jag kör med en av de första versionerna men antar att senaste borde funka.

14. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag måste alltså avmontera minnet för att det ska fungera? Låter orimligt, men tack för hjälpen hur som helst :)

15. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Någon som för övrigt vet hur man byter bakgrund på lässkärmen?

16. Brödrost

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Okej, tråkigt att det ska behöva vara så. tack!

17. Brödrost

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Japp, för vissa appar behöver man göra det. För mig var det systemsbolaget-appen som avgjorde det. :)

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Detta problem var tidigare också . Nu kan jag inte få tag på mathew då har arbetar med sitt privata företag. Men testa som föregående talar dvs "Settings->Storage->Unmount SD Card
    Once the SD Card Unmounted message is shown in your notification, install the app" En del säger att det är kernel relaterat så du kan testa att byta kernel om vi vill felsöka lite på egen hand.

Öppna "themes" välj Mixed "Lockscreen" använd local eller ladda ner och välj apply.

Vet faktiskt inte vad detta kan bero på , har du testat flasha om?

Gällande appar så har jag skapar mappar på skrivbordet där jag döpt dom "program" "root" "spel" "musik & multimedia" osv.. På så sätt så har jag koll och kan navigera snabbt till det jag önskar.

Last edited: 29 apr 2012
  19. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hm.. 2.4.29 verkar bara ha släppts till I9000:an än så länge :/

20. Brödrost

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013

Kör den kernel nu, telefonen har hängt sig en gång och startat om två gånger. :-(

Fan då.