Mobildata fungerar ej 15 PRO max

Discussion in 'iPhone 15-serien (2023)' started by Keelhauled, Dec 19, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jakethesnake1

Jakethesnake1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Väldigt ”socialt kompetent” att du som inte har särskilt god insikt i alla detaljer från historien, väljer att publicera sånt som är censurerat i tråden tidigare..
    det finns mycket till historien som är utelämnat här i tråden. Tanken var mer nu att hjälpa andra i framtiden.
    Personen som sålde visade inga tecken på att vara otrovärdig, tvärtom, i princip fanns det bara allt kring personen ifråga och affären som talade för att det inte var en bedragare. Det hade alla människor tyckt, rent objektivt.

Du har dessutom fel kring att köpa mobiler som är på avbetalning, och har misstolkat lagen kring olovligt förfogande. I detta fall är bland annat sånt väl undersökt och inte aktuellt.

Rent juridiskt räcker tex Swish-betalning som kvitto. Problemet är inte bevisen i detta fall, utan att detta inte ens utreds och prioriteras. Men självklart skadar det inte att ha kvitto tydligt.

i detta fall spelar det egentligen ingen roll vem som hade telefonen i sin ägo. Ursprungsköparen är en bedragare, och personen som brukade telefonen vid hennes tillfälle för bedrägeriet. Oavsett om det hade vart 2e köparen, eller 3e köparen. Hade t.o.m. kunnat vara så att 3e köparen köpt den som present till en 4e brukare.

Dessutom citerar du mig fel. Det var inte riktigt så det gick till, vi hade mer en diskussion om det. Även så ställde jag en fråga till dig i slutet, men som du valde att inte svara på. Alltså verkar du inte alls vara intresserad av att stötta och hjälpa forummedlemmar, utan bara vilja sätta ditt folk och att du vet bäst? Tillför liksom inget. Har man inte alla detaljer ska man vara försiktig att uttala sig.

2. Droid_309

Droid_309 Guest

Troll? Ja du mycket skall man höra. Bara påtalade att du visste från början att den var köpt på avbetalning inget mer.
    Samt har jag på något sätt pekat ut dig som skyldig? Svar nej bara skriver att man bör vara väldigt transparant då man har kännedom att saker är köpta via avbet. Samt du har fel finns operatörer som tillämpar äganderätten även på en mobiltelefon.
    Du slänger med stora ord och samtidigt så verkade du så otroligt ovetandes på mina enkla frågor angående denna Mobil i pm då jag skrev till dig.
    Men nu känns du som en expert på området. Det känns märkligt i mina ögon.
    Vill admin ta bort dessa inlägg så är det helt ok för mig.
    Fanns ingen ond avsikt i något utan tvärtom endast en enkel fråga ställd till dig samt info hur jag kommer att göra.
    Samt swish kvitto gäller absolut men man vill ha med imei numret på produkten med annars enkelt att bara säga att det var en annan mobil.

Så tycker du ska tagga ner med dina påhopp om troll.

3. Droid_309

Droid_309 Guest

Valde att inte svara på ditt sista pm då det kändes väldigt svajigt. Och du är ny här men påtalar om att du bidrar med så mycket gott.
    Kan absolut posta våra pm här så alla ser så du ej återigen går ut med märkliga påhopp och felaktigheter.
    Men du går väldigt hårt i försvar för något med. Varför ingen har pekat ut dig som ansvarig varken jag eller någon annan.
    Nåja har annat att göra i livet än att sitta här och skriva om detta.

4. Jakethesnake1

Jakethesnake1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi har arbetat stenhårt med detta under veckan, för att det skulle lösas. På så vis har man lärt sig en hel del som kan vara användbart för andra att veta. Det är alltså inte tanken att folk har gjort fel, eller får skylla sig själva. Detta fall handlar om en bedragare. Och det är bara den personens fel och ingen annan.

men märker du inte hur TS censurerat rätt mycket i tråden?
    Sen kommer du och outar det du tror dig veta. Känns det inte lite fel då?

Kristy likes this.
  5. Droid_309

Droid_309 Guest

Återigen sista inlägget runt detta. Skrev endast att du visste att mobilen var på avbet.
    Har det framgått i affären mellan dig och köparen?
    Om så är fallet kanon bra om inte så ej lika bra.
    Men återigen ställde en enkel fråga men du valde att komma med spaltmeter i svar runt detta och börja kalla en för troll.
    Släpper detta nu och fokuserar på annat i livet.
    God Jul på er alla.

6. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Låser tråden då den inte ger något nyttigt dit diskussionen drar i detta nu.

Kristy likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.