MobileRemote - Styr din Spotify klient och/eller Tellstick enheter

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av RickardP, 29 maj 2010.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

För er som testat MobileRemote kan jag nu rekomendera att börja kolla på Universal Remote som utvecklas av 2 personer här på Swedroid.

Jag har diskutioner med dem om olika sammarbeten kanske framöver och dem har nu fått in min Tellstick C# class jag gjort för att styra Tellstick enheter.

Dem söker testare så kolla in forum tråden för Universal Remote

Detta innebär dock inte att MobileRemote helt kommer stanna up i utveckling för det kommer fortsätta vara mitt "egna" projekt som jag inte har några planer på att bli en hel "Universal" remote utan kommer nog hålla mig ganska enkel och främst till det jag ser själv intressant och användbart men jag tar gärna tips på saker jag borde implementera.

Jag har tex funktionen som visar vad Spotify spelar just nu vilket dem inte har (ännu i alla fall).

Men kontakta killarna bakom appen om ni vill testa en "riktig" app med Tellstick.

Last edited: 1 jul 2010
  2. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Som ni märkt har det tyvärr inte hänt så mycket med MobileRemote, en patch för att kunna välja ett specifikt server ip att lyssna på har kommit in i koden men inget annat.

Jag hade en del planer på att lägga in Media reomtes mm men har bestämt mig att lägga MobileRemote helt på hyllan och hjälpa killarna bakom Unified Remote.

Jag kommer utveckla ett webbinterface för att kunna låta andra mobiler än bara Android kunna använda deras remote.

MobileRemote kommer inte försvinna utan projektet finns kvar men jag rekomenderar starkt att testa Unified Remote som ni hittar mer information om på http://www.unifiedremote.com/ och på deras hemsida länkar dem till swedroid forum inlägget också.