Aha, jag köpte just från Webhallen.
Vilka hastigheter kan man förvänta sig som mest med 4G respektive 4G+? Har inte haft anledning att klaga på hastigheten, 4G verkar därför av allt att döma vara fullt tillräckligt för mig. (Har ju för övrigt
Halebop, som begränsar hastigheten till 100 Mbit/s).
Ok, så förutom 4G+ så ska allting vara likadant beträffande frekvensband, om jag förstår dig rätt. Tack för svar.
Lite synd att man inte kan få Wifi-samtal och VoLTE i Sverige på denna modell. Men betydligt viktigare för mig att ha Pixels rena version av Android än dessa faktorer. Det brukar för övrigt vara så att trots att jag har RCS aktiverat (i Android Messages) så kan jag aldrig skicka meddelanden över Wifi, inte ens med de kontakter som jag vet har RCS aktiverat i sina appar (Android Messages där också). Får bara ett felmeddelande, ingenting skickas. Nu borde RCS-över-Wifi-funktionen mig veterligen fungera eftersom den bara är knuten till om RCS är aktiverat, inte till andra faktorer, men har ändå funderat på om problemen jag stöter på kan ha någon koppling till att det är en importerad Pixel. Vad tror ni? Eller kan det bero på något annat?
Click to expand...