Diskussion: Mobils test....

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Louba, 28 jun 2013.

1. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Alltid lika roligt att läsa Samsung-fantasterna när dom är i farten. Tycker alla mobiler i mellanklassen och uppåt tar fullkomligt tillräckliga bilder i optimala ljusförhållande, och visst kan jag köpa att One är snäppet sämre där skärpemässigt men fortfarande tillräckligt bra vad gäller färger och så. Däremot märker man STOR skillnad när man fotar i halvtaskigt ljus. Där kan det skilja från att man kan ta en fullt duglig bild till att det blir så svart att man lika gärna kan lägga undan telefonen, och där är HTC One helt överlägsen. Räcker med att det är en dunkel kväll eller ett dåligt belyst rum för att de flesta telefoner inte ska kunna producera en bild överhuvudtaget, och det anser jag är viktigare än lite extra skärpa i dagsljus.

Inte för att jag säger att HTC One borde vinna pga det, men att ge den en 2:a när den i många realistiska fall är den enda telefon som klarar av att fotografera överhuvudtaget känns lite hårt. Och högre betyg till Samsung för System och Gränssnitt när det står under prestandasektionen att HTC:n flyter på bättre i gränssnittet och att Sense är riktigt trevligt? Tror dom bara ryckt de siffrorna från tomma intet. Och så var det ju det där med material och format... Formatet är ju ganska identiskt med Samsung förutom några gram extra vikt, tunnare utförande och MYCKET bättre material. Ändå samma betyg.

Känns som om vad Samsung än gör så har "världens bästa mobil: Samsung"-tidningen någon anledning att ge det fullpott.

2. DigitalDeleriu

DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon: