Guide: [MOD] Split/Dual Window från LG G Flex

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av wargreymon, 27 nov 2013.

1. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

bigfau på XDA har portat över Split/Dual Window funktionen från LG G Flex!
    Orginaltråden finner ni här.

Guide:
    0. Se till att inte ha några Xposedmoduler igång. Ni behöver även Custom Recovery, finns här
    1. Ladda hem zip-filen här
    2. Ta en backup på eran rom innan
    3. Flasha filen i custom recovery
    4. För att aktivera funktionen så håll in bakåt-knappen och följ instruktionerna på skärmen
    5. ????
    6. Profit

OBS: alla appar kanske inte fungerar optimalt. Vissa appar har problem med att posta bilder eller ladda upp filer, för att inaktivera funktionen så ta bort "ro.lge.capp_splitwindow=true" eller ändra värdet till false i eran build.prop

(Worms 2 Armageddon till vänster och YouTube med Happy Tree Friends till höger)

Last edited: 27 nov 2013
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 212
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    lol happy tree friends! Kommer jag ihåg. Älskar avsnittet när de sitter runt en lägereld och det börjar knastra så en utav dem som är krigsskada löper amok :D

Gött att denna mod kommer till G2.

3. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Det var sent och hade inte en aning vad jag skulle testa :P Så jag tog bara något som ploppade upp i huvudet, annars har jag inte sett Happy Tree Friends på många många år.

En väldigt trevlig sak jag testade var Ingress uppe i toppen och Ingress Intel i webbläsaren i botten. Funkade bra, men laggade lite i läsaren.