MoDacO Custom ROM [sammanslagen]

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 29 sept 2009.

1. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

du måste tydligen wipa mobilen innan du installerar romen med widgetsen.. har jag för mig.

2. jhws

jhws Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone
    Hmm.. gjorde en wipe när jag flashade in 3.0. Får hitta en annan batteri widget istället. :)

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tydligen så är det så att om man har haft problem att installera widgeterna med 3.0 så måste man göra en wipe för att dom ska gå att installera i 3.1

Jag struntade också i det, jag använder batteri info i spare parts när jag vill se hur mycket batteri jag har kvar. Lite omständligare men jag har ingen batteriwidget som ligger och suger ur batteriet:)

4. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tuffar på riktigt bra utan Rosie!!

Tog bort Footprints, mail, sense, voice search, peep, stocks, sync och titanium backup.
    Ligger runt 83MB i tillgängligt minne

5. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

Hur tog du bort Titanium backup? Använder mig av RootManager men hittar inte det och de nya widgetsen från HTC som är integrerad i 3.1, i listan i programmet. Vad kan system namnet på dom vara?

Last edited: 12 jan 2010
  6. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
  8. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Trevligt :)

10. durd

durd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Uppdaterade wikin igen med info om att ta bort swap-partitionen. Åsikter på texten? (Lite trött för att skriva pedagogiskt atm heh :) )

Personligen tror jag inte att ta bort eller låta swap-partitionen ligga kvar gör något för prestandan, varken till det sämre eller bättre.
    Men jag la till infon för det finns säkert dom som verkligen kan hitta på bättre saker att göra med 32MB än vad jag själv kan :)

11. extrem

extrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

12. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spännande :)

13. axellus

axellus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bör man installera den senaste orginalromen från HTC's hemsida innan man installerar modacos??

Har i dagsläget modacos senaste 3.1 och senaste radio... men funderar på om mobilen blir kvickare om jag gör om från början...

Wipar och fabriksinställningar och formatera om SDkort... slänger in senaste HTC orginalrom och sen modacos?

Några tankar kring detta?

Hur funkar det att börja från scratch även att jag redan har flashat telefonen?

14. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jag hade undvikit originalromar om du vill köra med modaco. Iaf från htc, romarna finns ju hos modaco oxå i update.zip format.
    Kan aldrig tänka mig att det skulle göra någon skillnad i hastighet.

15. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har funderat på att byta ut orginalromen mot MoDaCo, men har i dagsläget ett 16 GB minneskort som bara är class 2. Är det risk att det upplevs segt att köra A2SD med ett sånt kort? Kräver MoDaCo att man har en partition för A2SD? Om inte, tappar man prestanda på att inte köra A2SD?

Främsta anledningen till att jag funderar på att byta till t ex MoDaCo är att jag gärna skulle vilja få igång överföring av filer via BT. För visst är det så att det funkar med MoDaCo? Jag hade hoppats på att vi snart skulle få 2.0/2.1 från HTC inom kort, men jag börja misströsta på den fronten. En annan anledning är att jag med en rootad ROM kan bli av med orginal-appar som man aldrig använder och som tar upp minne i onödan (i mitt fall t ex Peep och Aktier).

Last edited: 13 jan 2010
  16. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har dessvärre ett sånt SD-kort men upplever trots detta inte MoDaCo 3.1 & A2SD som slö utan blixtsnabb... Undrar hur det skulle bli med ett klass-6-kort, hehe...

Det kommer en uppdatering men tror faktiskt att det kommer entusiast-ROM'ar baserade på 2.1 som är bättre/snabbare än deras kommande innan den kommer - nu är ju SDK't till 2.1 släppt så det kommer gå fort...

Sen kan det ju komma en del roligt lull-lull (och/eller funktioner) i HTC's som då inte kommer i entusiast-ROM'arna förrän HTC's är släppt & moddad... Men bra ROM'ar baserade på 2.1 finns redan (gillar Hero/Espresso-hybriden själv fast den behöver lite jobb) så vänta en vecka och flertalet av dessa är mycket bättre (pga. SDk't alltså)...

Jupp, det är najs att kunna gå in och ta bort grjer som inte används... Jag klipper alltid Sync, Footprints, Stocks, Gmail, IM, Talk, GooglePartnerSetup - och säkert nåt mer - och min Hjälte är übersnabb... :D

Last edited: 13 jan 2010
  17. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Varför göra det när du ersätter denna rakt av när du installerar MoDaCo..? Det är som att installera Windows XP innan du formaterar hårddisken för att installera Windows 7, hehe... Det gör absolut ingen som helst skillnad naturligtvis. Vad man däremot kan kolla är att man har senaste radion i maskinen, för den ligger separat mot ROM'en - men ser att du har det så då är det skit samma (för dig) och kör då bara in senaste MoDaCo 3.x så blir det så bra (snabbt) som det kan...

Sen kan du ju gå in med ADB och ta bort det du inte använder - som jag skrev i inlägget ovan t.ex... :D

18. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du ska absolut INTE lägga in den på htcs sida. Då kommer det bli mycket mer komplicerat att lägga in ett custom rom.

19. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det funkar inte i dagsläget.

20. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Är det just blåtandsöverföringen som är intressant finns det ju ett antal 2.x-baserade ROM'ar som erbjuder det. Jag gillar Hero/Espresso-hybriden det skrivs om i en annan tråd, men det är lite skumheter med GPS i den - men tror v1.3 av den kommer att vara himla najs - det är version 1.2 just nu...