MoDacO Custom ROM [sammanslagen]

Discussion in 'Hero' started by kosmiq, Sep 29, 2009.

1. extrem

extrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ingen som kan lägga upp senaste rommen??

2. baseic

baseic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3.2 Beta2

Kan meddela att 3.2 beta2 funkar super!
    ny teknologist kernel(1,92) kan kanske vara största förklaringen.

Annars har Paul fört in lite ikoner från Android 2.1.

För er som vill ha fil: Bli medlemmar på modaco, klart värt pengarna

3. f.krueger

f.krueger Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter och försöker, för första gången, fixa in MoDaCo men har fastnat på punkt 3.chttps://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero - det finns ingen flash recovery image-knapp? De knappar jag har är Download Recover Image, Restore Backup Image samt Reboot into Recovery Mode.

Någon som vet vad jag gör för fel eller hur jag ska gå till väga för att fortsätta?

Tack på förhand!

EDIT: Löste det genom att verkligen skriva "sdcard/Recovery-RA-HERO-v1.5.2.img" utan att skriva fel någonstans ;P

Last edited: Jan 13, 2010
  4. extrem

extrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ingen som kan lägga upp 3,2??

5. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    extrem: Det räcker nog med att fråga en gång tror jag, folk ser ditt inlägg även om det ibland inte känns så.

Själv så funderar jag mer och mer på att registrera mig på MoDaCos sida för att just komma åt lite tidiga versioner och "köks"editorn. Dock avvaktar jag nog lite till för att se hur det blir med Android 2.x och MoDaCo.
    Spännande framtid deffinitivt.

6. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har tankar på att regga mig på MoDaCo endast för kitchen. Att ha senaste beta av ROM'en är inget som intresserar mig nämnvärt. Andra kan få reda ut de eventuella problem som är så drar jag ner den som är buggtestad och klar! Att däremot ha lite mer valmöjligheter till själva filen jag ska lägga in utan att behöva ta bort saker själv i efterhand känns bra, bekvämt och genomtänkt!

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte på exakt samma sätt och reggade mig i måndags. Jag är mycket nöjd med att kunna plocka bort saker jag inte använder redan innan man lägger in romen. Det funkar helt enkelt superbra och förhoppningsvis kommer det fler alternativ med tiden. Bara det gör att det är värt dom kronorna det kostade att att regga (116st)

Jag är inte heller intresserad av att leka buggtestare för jag behöver en fullt fungerande telefon, hade jag haft 2 så hade jag nog provat varenda rom som fanns :)

8. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Aye det är billigt för att få finfina uppdateringar :)

9. extrem

extrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

hitta den nyss!! och nu rullar den i luren!!

10. krallebob

krallebob Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Lägg upp den här då:)?

11. extrem

extrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ett problem jag har på 3,2 är att jag kan koppla upp mig via wifi men mobilen säger att det ej finns lina??

men kan surfa via 3G?

Last edited: Jan 14, 2010
  12. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte lägga in min första custom rom, men undrar nu om jag måste wipa?
    (har gjort flashrec o nandroid. Nästa steg är en custom rom 3.1)
    Längst upp på Modacos sida står det att wipe inte behövs längre. (har nu senaste orginal från htc i luren)
    Sen undrar jag om ja kan lägga in min sd-backup efter partioneringen och sen flasha 3.1 och allt blir som innan på min hero?

13. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

om du kommer från ett 2.73 rom så ska du inte behöva wipea. och ja, allt borde vara som tidigare (fast bättre :)) om du gör så.

@krallebob misstänker att det inte blir så mycket uppläggande av Modacos betor, blev mest tjafs om det sist. och det dröjer nog bara ett par dagar innan den riktiga versionen kommer ut.

14. Jimo

Jimo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Lägg upp den då?

Oj, såg inte deltoro's inlägg :)
    Bäst att låta den vara ett par dagar då :)

15. extrem

extrem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

några tips om varför jag inte får surf via wifi att funka i 3,2??

16. durd

durd Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Festliga är att jag kom från en 2.73.405.5-rom, men första gången jag la in Modaco (2.8 iirc) behövde jag wipe:a, men inte sedan dess.
    Visserligen var det rätt lätt att märka att jag behövde wipe:a, bootloop :)

17. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När rootningen är klar!????

Hejsan!
    Sitter precis i detta NU å rootar min lur efter många övervägande att nej jag klarar inte av det. Så får se hur det går.

Men om det fungerar enligt alla steg jag följt på wikin med partionering å allt, hur kommer jag åt mina apps igen? Sägs juh att roomen ska lägga apps automatiskt på minneskortet. Gör den där även när jag kopierar över mappen jag hade med Backuperna på alla APK filerna? Eller är det här på nått sätt jag måste blanda in App2SD? tänkte ja skulle få lite klarhet innan jag kommer till det dilemmat.

18. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Färdig med allt.
    Jag la tillbaka alla filer på sd-kort och körde in modaco 3.1.
    Nu funkar allt som innan, alla apps, bakgrunder m.m
    Wi-Fi stängde av sig en gång, skickade in senaste radio sen verkar allt rulla på.

19. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

@outlaw om du har installerat MCR kommer den automatiskt att lägga alla NYA apps du installerar på minneskortet. det finns också ett alternativ i amon ras recovery (som du antagligen använde när du rotade) som flyttar appsen som du har i telefonminnet till minneskortet. Men denna mening hängde jag inte riktigt med på:

först o främst: gjorde du en wipe innan du lade in MCR, för om du gjorde som aikelo här ovan, alltså att du installerad MCR ovanpå ett 2.73 rom så kommer alla applikationer att ligga kvar på telefonen. om du gjorde en wipe (fabriksåterställning) måste du nog installera dina apps om du inte gjorde en backup med mybackup eller något annat program. Det räcker inte med att bara föra över en mapp med apk filer till minneskortet för att du ska kunna använda dem. Eller förstod jag dig fel?

@aikelo bra jobbat! :) men ang wifi, min erfarenhet är att wifi är rätt instabilt på heron. fastän jag sitter hemma med full signal slutar min wifi fungera kortare stunder hela tiden. har läst någonstans att det finns brister med det trådlösa i android 1.5 men att det ska lösa sig från 1.6 o framåt.

Last edited: Jan 15, 2010
  20. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Klockrent svar där...för du tryckte på dom punkterna jag hade gjort..med andra ord en wipe....å jag sparade alla apk med hjälp av ASTROS backup program...så antar nu att ja bara har att flytta över den mappen igen till minneskortet, och sen installera ASTRO igen för att kunna återinstallera alla apps jag hade.

Tack för svaret du gav mig, glömde tacka :) Är så glad att en ganska så haj data nörd men endå skraj för failure lyckades utan katastrof att lägga in en ny snabbare room. Tack som F**n för alla nyttiga inlägg, å för en super enkel guide i Wikin

Last edited: Jan 15, 2010