Okej, då kanske du kan förklara varför telefonen efter frekvent användande blir som sirap? Om nu systemet fixar detta själv?
Jag har ingen aning om varför telefonen blir slö. Men att det beror på den nya ROM:en är jag stensäker på. Från att gå från oändlig uptime till att behöva starta om den efter ett par dagar. Och då har jag ringt ett par samtal, skickat några sms och kollat mailen. Jag använder inte ens en massa apps.
Ja, själv dödar jag bara apps som webläsaren och market (via ASTRO). Brukar räcka för att det ska flyta så fint som vid första boot'en. Sen skippa massa widgets som ligger och slöar ner.
Jag har precis lagt in MoDaCo 3.1 och partitionerat SD-kortet till ext4 men hur gör jag för att programmen som jag installerar hamnar på kortet och inte telefonen?
Inte på min för när jag lägger in ett program så minskar utrymmet i det interna minnet och SD-kortet är densamma. Jag kan däremot inte hitta några installerade program i internminnet när jag kollar i Astro
Tjena! Efter att du har installerat modaco 3.1 skall app2sd som sagt vara aktiverat och apparna skall flyttas automatiskt. Provat att flasha igen, kanske göra en wipe. Jag har för mig att det finns ett val i Amon RA's recovery image att flytta över apparna från telefonen till minneskortet, du kan kolla in det om du vill.
Man måste göra en reboot första ggn efter man installerat Modaco. Står under buildnummret /reboot requiered lr nåt sånt sen bara funkar det.
Partionerade om sd-kortet och då försvann alla mina installerade apps då lär dom ju varit på kortet men varför minskar då minnet på det interna när jag installerar ett program?? Fattar ingenting
Om ni har problem med låsningar och prestanda. WIPE DALVIK-CACHE Tar en stund att "boota" efteråt eftersom OSet bygger upp den igen, och du är säker på att inte olika versioner finns med i dalvik-cache. Hitta kommandona här http://androidcommunity.com/forums/271359-post1.html Wiki om Dalvik-cache här http://en.wikipedia.org/wiki/Dalvik_virtual_machine
Nu har jag lagt in 3.1. Hur får jag tillbaka alla program och inställningar som jag hade sen tidigare? La in allt jag hade på minneskortet sen tidigare, men det hjälpte inte...
Jo, borde Nanobackupen som beskrevs i texten, men också via ett program som hette Handy Backup. Tyvärr vill inte det programmet kännas vid backupfilen som gjordes...
I mina inställningar-Skapa Nummer så står det: MoDaCo Custom ROM 3.1 Core, SSH password: WoxA8_ Vad menas med password i det här fallet?