Fråga: modda stock rom

Diskussion i 'OnePlus 3 - ROM-filer och utveckling' startad av sewb, 8 jul 2016.

  1. sewb

    sewb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    jag är nöjd med stock oos, men vill kunna modda om den efter min egen smak. kollat lite tutorials och vill nu testa mig fram. men har lite frågor. har googlat, kollat oneplus forum och xda, utan framgång. bästa vore väl en som redan är klar med root och recovery, eller är det lätt att ordna själv? har inte hittat stock rom filen, vart finns sånt? vad finns det för risker? vad ska man passa sig för att inte bricka telefonen?

    vill som sagt test mig fram lite för att lära mig. roligare att kunna göra en egen rom istället för att flasha andras. tacksam för svar!
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Flasha xposed :)

    Skickat från min ONEPLUS A3003
     
  4. sewb

    sewb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP3
    ROM:
    OOS 3.2
    @chraist@chraist jag har sett några liknande guider, också från 2011, men tänkt att så pass mycket ändrats iom LP/MM, men kanske inte är så stora ändringar just i detta syfte. ska kika lite på detta nu på morgonen när jag kommer hem från jobbet och testa mig fram lite. tack så mycket. tacksam för alla tips/länkar som finns :)

    @Ascii@Ascii xposed använder jag, men det hjälper inte mig då jag vill ha bort alla gapps, byta launcher och lite såna grejer, redan från start
     
    chraist gillar detta.