Har tagit mig lite mer tid (medan ett stort tungt icke relaterat projekt bygger om).
Här är lowres fast med libt9.so från Desire istället från Legend. Skadar ju inte att testa iaf.
Tanka spica testversion
Mkt som inte lär funka i den eftersom jag inte synkat hires/lowres sen förra releasen. Det jag är intresserad av att veta är om det startar öht. Isf så har jag nåt att gå på.
Jag körde readelf på libt9 från Desire/Legend och de är för olika CPU:er (surprise). Frågan är om det kommer hjälpa.
Desire:
Kod:
Attribute Section: aeabi
File Attributes
Tag_CPU_name: "7-A"
Tag_CPU_arch: v7
Tag_CPU_arch_profile: Application
Tag_ARM_ISA_use: Yes
Tag_THUMB_ISA_use: Thumb-2
Tag_VFP_arch: VFPv3-D16
Tag_ABI_PCS_wchar_t: 4
Tag_ABI_FP_denormal: Needed
Tag_ABI_FP_exceptions: Needed
Tag_ABI_FP_number_model: IEEE 754
Tag_ABI_align8_needed: Yes
Tag_ABI_align8_preserved: Yes, except leaf SP
Tag_ABI_enum_size: int
Tag_ABI_HardFP_use: SP and DP
Tag_ABI_optimization_goals: Aggressive Size
Legend:
Kod:
Attribute Section: aeabi
File Attributes
Tag_CPU_name: "5TE"
Tag_CPU_arch: v5TE
Tag_ARM_ISA_use: Yes
Tag_THUMB_ISA_use: Thumb-1
Tag_ABI_PCS_wchar_t: 4
Tag_ABI_FP_denormal: Needed
Tag_ABI_FP_exceptions: Needed
Tag_ABI_FP_number_model: IEEE 754
Tag_ABI_align8_needed: Yes
Tag_ABI_align8_preserved: Yes, except leaf SP
Tag_ABI_enum_size: int
Tag_ABI_optimization_goals: Aggressive Size
Någon CPU-expert som utifrån detta kan förklara om det jag mixtrar med är lönlöst?
Senaste betan antar jag. Gå in i settings (från tangentbordet trycker du på kugghjulet, eller long press på kugghjul/mic beroende på inställningar), scrolla rätt långt ner efter "Volume to move" och aktivera denna.
Swipe för du öva på lite. Aktivera någon eller alla av dem och dra fingret (tummen) rätt snabbt från t.ex höger mitt rakt till vänster mitt (om du aktiverat denna). Denna gillar jag själv skarpt. Har man skrivit ett ord fel är det oftast snabbast att börja från början och swipe left raderar då hela ord med en liten snärt med tummen.
Ang smileyknappen så känner jag väl till det. Går inte att fixa på annat sätt eftersom symboltangentbordet inte stöder popups. Standard HTC är ingen smileyknapp någonstans alls så det är en förbättring iaf, eller hur 
Root behövs just nu bara om man redan kör Sense. Då finns redan tangentbordet och man behöver root för att ersätta det. Har man ej Sense så behövs inte root. Jag jobbar på att lösa det som för ej root på Sense också. Du får hålla ut en liten tid till tyvärr.
EDIT: Legend == Lowres. Det är t.o.m. så att lowres modden är baserad på orginalet från Legend (som antyds av mumbojumbon ovan)